Search - szemle 2013 tavasz/nyár
2013. augusztus 31., szombat
2013. augusztus 30., péntek
2013. augusztus 28., szerda
2013. augusztus 25., vasárnap
2013. augusztus 24., szombat
2013. augusztus 13., kedd
2013. augusztus 10., szombat
2013. augusztus 2., péntek
Samsung Magyarország - A gyár (kitekintés)
Lezárult a digitális átállás első szakasza, azaz az ország egy részén a tévéműsorok analóg földfelszíni sugárzását leváltja a digitális technológia. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Samsung Magyarország közös tájékoztatót tartott a koreai cég jászfényszarui gyárában, ezzel megünnepelve az átállást és azt, hogy a koreai vállalat magyarországi kirendeltsége a hazai televízió-gyártása jelentős mérföldkőhöz érkezett.A magyarországi Samsung gyár 1989-ben indult el, a negyed évszázad alatt a jászfényszarui telephely folyamatosan nőtt, és mára Európa legnagyobb, továbbá a világ egyik legmodernebb tévégyárává nőtte ki magát. Sok magyar mérnök fejlesztését a világ minden részén használják már. A több mint 3000 dolgozót foglalkoztató cég már 450 millió dollárt fektetett ebbe a gyárba.
2013. augusztus 1., csütörtök
"Connecting people"
Elkezdtem bővíteni a közösségi oldalaim listáját. Olyan oldalakra regisztráltam fel, melyek Magyarországon nincsenek annyira (talán csak még) divatban. Már fel sem kell külön regisztrálni, a Facebook segítségével pillanatok alatt lezajlik az adatcsere. A legelső benyomások a New York Times-ban megjelenő "social media-s összefoglaló" cikk alapján:
Egy augusztusi
felmérés alapján az emberiség 58%-a használt vagy használ bármilyen
közösségi oldalt, ebből 56% a Facebook-ot (1,4 milliárd ember!!!) 14%
a LinkedIn-t, 11% pedig a Twittert. Ebből következik, hogy a Facebook a
legáltalánosabb szinten használt oldal, kevésbe specifikus és nehezebben
szűkíthető érdeklődési kör szerint, mint a LinkedIn, ami sokkal hasznosabb
ebből a szempontból (munka és hobbi terén is). A Facebook használói
nem feltétlen egy "alkotó közösség" - állítja Clark Fredricksen
(az eMarketer "alelönke").
Ez az a hely szerinte, ahol "az anyád is eltölti az idejét és ahol George
Bush "tiszteleg" Barney előtt."
A Pinterest-et (This is your place to find
and keep pins you love. What's a pin? We're so glad you asked...) főleg
nők használják vásárlásra. Ez egyfajta képadatbázis, első ránézésre a Google és
az Amazon valamiféle keveréke.
A Reddit: "eredetileg egy fórum, ahol
bárkitől bármit lehet kérdezni" [Reddit's A.M.A (=Ask Me Anything)].
Nézzük, még ott a Twitter, ami személytelenebb és információ központúbb
(szerintem) a Facebooknál, aztán a LinkedIn egyfajta továbbfejlesztéseként
a Creative Cares (We
connect nonprofits with creative volunteers).
Az információ és a szolgáltatások
számtalan forrásának hátránya a szűrés már-már ellehetetlenedése - idő, mire az
ember kipróbálja és kitapasztalja, melyik social network mire jó, mik az
előnyei és a hátrányai.
UI:. Az új G-mail-es funkciónak
hála a Social fül alatt egy helyre érkeznek a levelek a Social Network
világából, ami azt jelzi, hogy már tényleg minden alkalmazkodni próbál az új
"társadalmi felépítéshez." Nem vetélytársként jelennek meg a
közösségi oldalak? Hisz mindent mindenhez egy gombnyomással lehet kapcsolni -
talán ezért vonul ki a Nokia, mert már nem őket takarja a világszerte ismert szlogen:
"connecting people".
Források:
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)