keresés

2019. április 8., hétfő

Jövő nemzedékének választása, média átalakulása


Jövő nemzedékének választása, média átalakulása


2019-ben lehet egy fordulópont, ami alapján a felhasználók naponta átlagosan többet ülnek az internet mint a televíziók képernyője előtt. 2020-ra és azt követően pedig az arány még jobban el fog tolódni az internet irányába





A változás eljövetelét az elemzők már egy ideje előirányozták, de sokkal lassabbnak hitték az átmenetet, például a 2017-es előrejelzésében még azt írták, hogy a televízió lesz népszerűbb még 2019-ben is. A mostani kimutatás viszont már jövőre teszi a fordulópontot, aminek okát feltehetőleg az alacsony árú okostelefonok nagyszámú eladásainak tudhatnak be, amelyen a különböző Lite alkalmazások jól elfutnak. Ez pedig főleg a fejlődő országokban lehet fontos.



Szintén a mobilok lesznek felelősek a médiafogyasztás több mint negyedéért (2020-ra 28 százalékáért) is, és fokozatosan veszik át a szerepet a korábban hagyományosnak számító tevékenységektől - az összes online és offline fogyasztás személyenként napi 479 perc lesz, 2020-ra pedig ez 492 percre is nőhet. 2011-ben még a mobilok mindössze a médiafogyasztás 5 százalékát fedték le, idén viszont már 24 százalékát fogják, és a következő két évben átlépik a részesedés negyedét - szerepel a Media Consumption Forecasts 2018-as jelentésében.

A legtöbbet az ügynökség szerint a hagyományos újságok veszítenek, mivel 2011-2018 között 45 százalékot esik a hagyományos újságolvasás és 56 százalékot a magazinolvasás az online javára. Bár a hagyományosan is jelenlévő csatornák közül soknak sikerült online is megjelenni, de nagyon erős versenytársat jelentenek számukra a natív digitális platformok, ilyen például a YouTube, a Netflix vagy a Spotify.


A televízió és az online forma közötti változás egyébként a hirdetők szintjén már tavaly lecsapódott, vagyis a cégek már 2017-ben többet költöttek internetes hirdetésekre mint tévésre. 2018-ban az 579 milliárd dolláros összes költésből az internetes hirdetésekre már 227 milliárd dollár fog jutni a televíziós reklámok 187 milliárd dollárjával szemben.

Forrás :https://www.hwsw.hu/hirek/58943/zenith-elorejelzes-internet-mobil-televizio-eltoltott-ido.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése