keresés

2015. szeptember 22., kedd

A streaming miért a zeneipar jövője, nem pedig a vége

A zeneipar sokáig nem tudott lépést tartani a digitális média fejlődésével és az illegális letöltésekkel, így a streaming média kialakulása látszólag egy újabb veszély forrást jelentett. Egyik legnagyobb szolgáltatója, a Spotify, rengeteg előadót, listákat, rádiót közvetít felhasználói számára, akár ingyenesen is. Az ingyenesség csekély korlátozással jár – zeneszámok közti reklám, pár szolgáltatás hiánya -, így félő volt, hogy mind a fizető felhasználók, mind a lemez eladás visszaesik. 

Minden egyes meghallgatás 0,006 és 0,0084 dollár között van, ami elsőre nem tűnhet soknak, de például Beyonce: Drunk in Love című számánál, 804,000 és 1,3 millió dollár közötti bevételt jelentett. Mégis, 2014 novemberében Taylor Swift úgy döntött, kivonja albumait az oldalról. Ugyan toplistás számai elég keresettek az ár rés kitöltéséhez, más, kevésbé ismert dalait nem látta értelmesnek „fenntartani”. Más előadók is követték példáját, míg mások bizonyos korlátozásokat vezettek be a számaikra - egyes számokat megvontak a nem előfizető felhasználóktól (például: The Black Keys).
„Habár a Spotify könnyen tűnhet ellenségnek a zenészek szemében, a digitális streaming világ része a zene ipar előrehaladásának. A védelmére legyen mondva, csak 2014-ben, a cég 1 milliárd dolláros bevételt jelentett be, és a bevétel 70%-a visszakerül a kiadókhoz, és az előadókhoz.”
Az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) 2015 áprilisában megjelentetett egy közleményt a zeneipar globális helyzetéről, amelyben kivehető a streaming média jótékony hatása: a digitális eladásokkal lemez eladások is jártak és az előfizetők száma 2013-as 28 millióról 41 millióra növekedett.
A baj csak az, hogy amíg az emberek úgy érzik, hogy egy adott zene csak egy árucikk, amit olyan emberek adnak közre, akikkel nem feltétlenül lépnek közvetlen kapcsolatba, addig a legolcsóbb megoldást fogják igénybe venni. Ezért lehetséges, hogy például a Spotify-nak 60 millió aktív felhasználója van, de csak 15 millió előfizetője.

Forrás:

·

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése