keresés

2019. október 17., csütörtök

Influencer marketing

 

Az utóbbi időben egyre gyakrabban találkozunk az influencer kifejezéssel, de vajon kik azok az influencerek és kell-e velük foglalkozni?




Kik az influencerek?

Az influencer szó befolyásolót jelent, ők azok az ún. véleményvezérek, akik követőik véleményét, szokásait jelentősen befolyásolni tudják. A hivatalos definíció szerint szerint bárki, aki rendelkezik azon képességgel, hogy hatással legyen mások vásárlási döntéseire, szokásaira, mégpedig (vélt vagy valós) szakértelme, tudása, pozíciója vagy kapcsolatai alapján. Mindenről van véleményük, feltűnnek videókban, blogokon, közösségi felületeken. Az influencerek teljesítménye, hatása mérhető, olyannyira, hogy ma már minden magára valamit is adó cég igénybe veszi az influencerek által nyújtott előnyöket: a követőik eléréséhez az influenceren keresztül vezet az út. A cégek számára kifejezetten nagy előnyt jelent, hogy az influencerek követői sokkal személyesebb véleményekkel találkozhatnak az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban, mint egy átlagos reklám esetében, ami személytelen. Az influencereknek saját portfóliójuk van, mért adatokkal, teljesítménymutatókkal, megkönnyítve a cégeknek a választást, hogy illeszkedik-e az adott termék arculatába vagy sem. Tulajdonképpen maga az influncer ezáltal termékké válik, de a más területen híres személyekkel színészek, zenészek ellentétben, ők ezt a tevékenységet hivatásszerűen végzik. Ugyanakkor az influencereknek fel kell tüntetniük, az adott céget, mint szponzort, így nem burkoltan reklámoznak adott esetben.


Az influencerség megjelenése gyakorlatilag egyidős a közösségi médiákkal, ugyanakkor az internet előtt is voltak hasonló jelenségek, gondoljunk csak a filmsztárokra, zenészekre, mint szokásokat befolyásoló példákra.

Mitől ennyire hatékonyak?

Az influencerek sikere leginkább abban rejlik, hogy a követőik közül kerülnek ki, ún. átlagemberek, így könnyebben tudnak velük azonosulni. Egy felmérés szerint a vonzerejük titka elsősorban a közvetlenség és személyesség, de a vicces vagy kreatív tartalom is növeli népszerűségüket. Az influencerek többnyire a Z generáció tagjait szólítják meg, esetenként azonban az Y generáció felé is sikeresnek bizonyulnak néhányan, főként a gasztronómia vagy a lakberendezés terén.


Források:

1 megjegyzés: