keresés

2024. április 29., hétfő

Hiába akarunk, nem szabadulhatunk a mobiltelefonoktól - A Boring Phone

Boring Phone, vagyis Unalmas Telefon néven a milánói divathéten debütált a Heineken és a Bodega kollaborációjának eredményeképpen megszületett új, az okos funckiókat teljesen nélkülöző, hagyományos, összecsukható mobiltelefon.

A Boring Phone az adataink begyűjtése miatt aggódó Z generációt, vagyis a 15-29 éves fiatalokat célozza meg, akiknek körében mind jobban terjed a retro tárgyak használata. A trendnek neve is van, ez a “newtro”, amely a régimódi mobilok újrafelfedezése mellett egyaránt jelenti a bakelitek, a katetták, a fanzinok, vagy éppen a 8 bites videójátékok iránti rajongást – írja a Guardian.


"Mindig is utáltam, hogy mindenki számára elérhető vagyok"
– mondja Rana Ali. A 29 éves egykori pénzügyi dolgozóból lett zeneproducer és rapper szerint manapság az emberek azt gondolják, “ha valakinek küldesz egy WhatsApp-üzenetet, és nem válaszol azonnal, akkor valami baj van”.

A Nokia 3310-es, a látszólag örökké tartó akkuidővel bíró, manapság inkább téglára, mint telefonra emlékeztető készüléke iránti nosztalgia nyomán már 2017-ben ismét piacra dobták a típust. De a butatelefonok reneszánsza igazából tavaly kelt életre az Egyesült Államokban, TikTok-felhasználók hatására.

Vannak arra utaló jelek, hogy ez a generáció módosítja okostelefonos szokásait, amelynek hátterében az állandó digitális kapcsolattartás negatív hatásai miatti aggodalmak állnak. A Z generációban ötből hárman azt mondják, szeretnének kevésbé kapcsolódni a digitális világhoz. A digitális minimalizmus felé való elmozdulás az említett generációnál a közösségi média felhasználásának csökkenésében is megmutatkozik. Egy másik kutatócég, a GWI szerint ők az egyetlen olyan generáció, amelynek a közösségi médiára fordított ideje 2021 óta csökkent, bár az idősebbeknél is megfigyelhető a digitális detox.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése