keresés

2019. március 19., kedd

Megoldódhat a VR-headsetek egyik legnagyobb problémája

Egy a különböző fejlesztő cégek által létrehozott konzorciumnak köszönhetően megoldódni látszik a PC alapú VR-headsetek egyik legnagyobb problémája: az otromba adatkábelek.

A virtuális valóság technológia az egyik legtöbb hírnek és ismeretségnek örvendő technológia fejlesztés az elmúlt évtizedben. A koncepció már évtizedek óta velünk van különböző formákban, de csak nemrégiben került olyan fejlettségi szintre, hogy a fogyasztók számára is elérhető és praktikus legyen. Azonban aki használt egy ilyen headset-et vagy legalábbis látott valaki mást használni, az tudhatja, hogy a "praktikus" szó relatív ebben a kontextusban.

A jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő PC alapú VR-headsetek három különböző kábelre támaszkodik a nagy mennyiségű adat továbbítására számítógépünk egy a VR szemüveg között. Ezek jelenléte mondani sem kell, akadályozzák a felhasználót a szabad mozgásban és az élményben való elmerülésben.

Ezen probléma megoldására hozta létre az NVIDIA, Oculus, Valve, AMD és a Microsoft a VirtualLink™ Consortium névre hallgató ipari együttműködést. Hivatalosan megfogalmazott céljuk, hogy létrehozzanak egy külön a VR technológiára kifejlesztett nagy-sávszélességű adatkábelt és csatlakozót amely USB-C névre hallgat. Mindezek felett, nyílt ipari szabványként kezelik, tehát a jövőben bármely cég jogdíj fizetés mentesen fölhasználhatja.
A fejlesztés 2018 júliusában kezdődött meg a konzorcium megalkotásának bejelentését követően. Októberben a nagy sikernek örvendő VIVE headset-et forgalmazó HTC bejelentette, hogy ők is csatlakoznak az erőfeszítésekhez. Egyenlőre egyik cég sem jelentett még be új headset-et amely az USB-C kábelt alkalmazná, azonban a fejlesztés feltételezhetően jelenleg is folyik.

A VirtualLink™ Consortiumhivatalos weboldala és küldetés nyilatkozata itt megtekinthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése