keresés

2022. február 28., hétfő

A GDPR hatást gyakorol a közösségi médiára

General Data Protection Regulation, röviden GDPR, magyarul Általános Adatvédelmi Rendelet egy olyan rendelet, amely az Európai Unió állampolgárainak adatai védelmét felelős biztosítani. A rendelet 2016. május 24-én lépett hatályba és kétéves türelmi időszakot biztosított az alkalmazkodásra. Sajnos sok cég és weboldal a kétéves türelmi idő lejártával sem teljesíti a GDPR minden pontját.

Bővebben a GDPR-ról: Wikipédia
A témáró szóló cikk: Index

A Facebook adatvédelme

A Facebook és a működtető cége a Meta legalább annyira fontosnak tartja az adatbiztonságot mint az Európai Unió. Ennek érdekében a weboldal a Privacy Shield, magyarul: Adatvédelmi Pajzs, égisze alatt működik, de a Facebook korábban is szenvedett már adatszivárgástól és az adatvédelmi hiányosságok következtében rengeteg felhasználó adatait hacker-ek kaparintották meg. Pontosan ezen botrányok vezettek a cég névváltoztatásához is.

A Privaci Shield-ről bővebben(angol nyelven): Privacyshield.gov

Mi a konkrét probléma?

A Meta alapvetően egy amerikai cég. Ennek fényében nem meglepő, hogy az Atlanti-óceán túloldalán tárolja és dolgozza fel a felhasználók adatait. Ez azonban szembemegy a GDPR-ral, mely alapján az Európai Unió 2020 júniusában megtámadta a Privacy Shield-et és ezzel együtt a Facebook is érintett az ügyben.

Erre a válasz Mark Zuckerberg részéről egy veszélyes kijelentés volt miszerint a Meta cég kivonulhat az EU-ból. Persze erre kicsi esély van a valóságban. Az európai felhasználók elvesztése fájdalmas lenne mind a Facebook-nak, mind a Meta egészének, főleg akkor, amikor a felhasználók száma elenyészó számban növekszik csak a cég weboldalain. A valóságban inkább egy mindkét félnek megfelelő megállapodás fog születni.

A hivatalos álláspont a Facebook oldaláról: Facebook

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése