keresés

2016. október 24., hétfő

Újabb területekre merészkednek a nagyok

Úgy tűnik, az IT óriásai már nem elégszenek meg a különféle számítástechnológiai eszközök fejlesztésének területén kivívott pozícióikkal, hanem egyre újabb szférák meghódításában kezdenek gondolkodni. A három nagy óriás, az Apple, a Facebook és a Google is egészen szokatlan irányból próbálja befolyása alá vonni életünket. Hogy ki fog-e valamelyikük emelkedni a háromból és sikerül-e a világ urává válnia, az a jövő meglepetése.

Az információs technológia elképesztő sebességű fejlődésének következtében az iparág mamutjai a mindennapi élet olyan területein is felbukkannak, melyekről ezidáig el sem tudtunk volna képzelni. A különféle funkciók időről időre egyre terebélyesebb tárházát felvonultató Facebook például elindította - igaz, egyelőre csak néhány országban - a Marketplace nevű szolgáltatást, amely az eladó holmik csere-beréjét a ma már hagyományosnak mondható, adásvételek lebonyolítására indított csoportok világából kiragadva új alapokra helyezi.

"sakk"
Természetesen nem Zuckerbergék az egyetlenek, akik meglátták a lehetőséget az üzletelések technikai hátterének biztosításában. A Google nemrégiben felvásárolta a FameBit nevű céget, mely elsősorban azzal foglalatoskodott, hogy megteremtette az összeköttetést alkotók és hirdetők között. Az óriás tervei szerint e funkcióját továbbra is megtartaná a FameBit, de ez még kiegészülne azzal, hogy a különböző márkák a YouTube-on elhelyezett hirdetések által érjék a különféle tartalomszolgáltatókat.

Egyébként megvan a valószínűsége annak, hogy a Google még nagyobb vásárlást üt nyélbe. A Twitterrel kapcsolatban többek részéről elhangzott az a vélemény, hogy jót tenne neki, ha egy nagy vállalat venné szárnyai alá, és azt rebesgetik, hogy az egyik befutó éppen a Google lehet. Ezt támaszthatja alá amúgy az a tény is, hogy a Google saját közösségi hálója nem váltotta valóra a hozzá fűzött reményeket, hiszen nem volt képes valódi alternatívát nyújtani a Facebook-kal szemben.

A Föld különböző részeinek nemcsak virtuális, de fizikai térbeni összekötésében is jeleskedik a Google. A cég ugyanis vállalta, hogy többek között a Facebook-kal karöltve új kábelt fog lefektetni a Csendes-óceánon, amelyet több vállalat is használhat majd.

Táguló horizont

Álomból valóság?
Néha egészen meglepő hírek jutnak el hozzánk azzal kapcsolatban, hogy milyen további területeken terjeszkednek a nagyok. A híradások alapján úgy tűnik, az Apple nagyon érdekelt az autóiparban. A cégről tudni érdemes, hogy egymilliárd dollárt fektetett be abba a fuvarozási cégbe Kínában, amely képes volt kiszorítani a piacról a világszerte jóval nagyobb ismertségnek örvendő Ubert. Az érdeklődés oka a cikk szerint az is lehet, hogy a Didi saját autó fejlesztésében gondolkodik, s mint tudjuk, az Apple-nek is vannak/voltak hasonló szándékai, de megvalósulásuk jelenleg elég bizonytalan (bizonyos informátorok szerint kudarc az egész). A cég lelkesedése ennek ellenére töretlen, hiszen más források arról beszélnek, hogy akár a McLarent is megvenné, ám ezt az értesülés egyik fél sem kommentálta.


Források:

Index – Tech – Online piacot nyit a Facebook
Index – Tech – Reklámcéget vett a Google
hvg – Tech – Elviheti a Google a Twittert
Index – Tech – A Föld negyedét átéri a Google új kábele
Index – Tech – Az Apple beszállt a kínai Uberbe
hvg – Tech – Megvenné az Apple a McLarent a pletykák szerint

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése