keresés

2018. november 18., vasárnap

A Google hatása és stratégiája



Képtalálat a következőre: „google logo”

Az álintelligencia felemelő érzete, avagy a Google tudatmódosító hatása


Amióta a Google használata mindennapossá vált egy furcsa folyamat is indult a fejekben, méghozzá a hamis tudásérzet kialakulása. A felhasználók a Google miatt azt hiszik, hogy okosabbak, mint valójában. A tudást adó könyvek és lexikonok ideje lejárt és elsöprő erővel robbant be a köztudatba az internet, ami kevesebb ráfordítással nagyobb tudást ad legalábbis elméletben.


A Google megváltoztatta a gondolkodásunkat


A Google a felhő alapú számítástechnika igénybevétele megváltoztatja a világ érzéklését és az emlékezés technikáját. Az internetet a felhasználók tranzaktív-memória partnerként kezelik. Tudnivalókat éppen olyan könnyedén bízzák rá a “felhőre” , mint a rokonokra, barátokra és kollégákra. Az internet gyors és elérhető információhalmaz és bár nem mindig megbízható helyességének ellenőrzésére, általában ismét csak az internetet használjuk. Bár a könyvtárakra, levéltárakra még sokáig szükség lesz, az idő nagy részében az internet jelenti a gazdaságos segítséget. Napjainkban az emberek azokról dolgokról is hajlamosak beszélni, amelyeket korábban emberi lénytől kérdezték. 
Végül is a net mindig jelen van és sosem lusta. mindenkinél többet tud és mindenkinél gyorsabb. Az internetes adatletöltés gyorsabb, mint a saját emlékek felidézése. Mindez meggyengíti a motivációkat a tények megtanulására és meggyengítésére. Az origo.hu-n megjelent cikk szerint: az az információ, ami nincs a neten, az nem is létezik, az információ megszerzéséhez,mivel szinte minden kikereshető, az információ megszerzéséhez. Aki valamire kíváncsi inkább a Google-t használja, mint a hagyományos forrásokat, hiszen az előbbihez csak az ujjat fel kell emelnie.


A Google  A.I. és a hirdetések

A Forbes magazin cikke szerint miután a Google a mesterséges intelligencia használatának fejlesztését megkezdte, már 1 éven eltetltével jelentős eredményeket tapasztalt. 
Ma már minden jelentős termék hátterében az ML (Machine Learning) áll, és a  jövő a gépeké.

Képtalálat a következÅ‘re: „google és az a.i”A Google stratégiája az elmondottak alapján egyszerűnek tűnik: amit a felhasználók, vagy a hirdető partnerek rosszul vagy problémásan oldanak meg, azt inkább helyettük gépi tanulással, mesterséges intelligenciával oldják meg. A lényeg, hogy a fejlődés ne álljon meg, és a hirdetők érjék el a kívánt eredményt, és ezáltal pénz áramoljon a  Google számláira. A Google jelentős részben hirdetési bevételekből él. Kifogásuk senkinek sincs, mert minden piaci cégnek az a célja, hogy hasznos legyen és pénzt keressen. Eközben természetes a felhasználók is nyernek egyre jobb szolgáltatásokkal.
A Google többek között bejelentette, hogy legújabb fejlesztéseinek köszönhetően a hírdetőknek rengeteg munkát jelentő hirdetés-tesztelést gépek veszik át. Ez azt jelenti, hogy a Google hirdetési rendszere ezután képes lesz, hogy kreatív változatból, képekből, videókból és szövegekből összeállítása a leghatékonyabb hirdetést. Mindezt emberi beavatkozás nélkül! A technikai háttértámogatásnak köszönhetően a rendszer arra is alkalmassá válik, hogy a cégek számára felállítson egy új honlapot. Ez azért fontos, mert minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a hirdetés mögött álló weboldal betöltési sebessége.

A Google stratégiája: oszd el és uralkodj!

A Google stratégiája: oszd el és uralkodj! címen HWSW magazin portálján megjelent cikk a következőkről tájékoztatott

Képtalálat a következőre: „peter norvig”
Peter Norvig a Google keresési minőségéért felelős igazgatójának a Semantic Technology Conference-en elhangzott beszédéből kiderült, hogy a Google 8 milliárdnál is több leindexelt dokumentumot tartalmazó adatbázisa már nem fog többszörösre nőni, de a keresőmotor sokkal jobb hatásfokkal fogja csoportosítani a meglévő adatokat. Norvig korábban a NASA-nál dolgozott és több könyvet is írt a mesterséges intelligenciával kapcsolatos témákról.

Kiemelte, hogy a Google által folytatott kutatási projektek némelyike kifejezetten az adatok rendszerezését és az elosztását tűzte ki feladatul, ezzel is javítva a keresési eredmények pontosságán. A kutatások célja a keresési eredmények megfelelő fürtözése, aminek segítségével kapcsolódó kereséseket, személyre szabott listázásokat és konkrét kérdésekkel vezérelt adatbányászást lehet megvalósítani.
Annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre nagyobb a versengés a legkiterjedtebb keresési adatbázis felépítésére, Norvig arról számól be, hogy nem látja reálisnak  a Google adatbázisának tovább bővítését, mivel túl sok haszontalan dolgot halmoznának fel. A vállalat az adatbázis növelését külső, internet közvetlenül nem elérhető adatok beillesztésével képzeli el. 
A TV adások és a könyvek indexelése is a Google keretében történik Norvig arra is kitért, hogy a cégének egyik alkalmazottja múlt évben készített egy adatosztályozó motort, amit a Google most is tesztel. A technológia képes elemezni egyes főneveket vagy összetett szavakat és ahhoz kapcsolódó keresési ajánlatokat listáz a felhasználók számára
Az új módszerek segítségével  a Google is képes lesz a megújult Microsoft MSN Search által bevezetett felhasználók által feltett konkrét kérdések megválaszolására, például a híres emberek születési adatainak megkeresésére. Az MSN esetében ezt a Microsoft Encarta elektronikus enciklopédia integrálásával érték el, ezért Norvig véleménye szerint a kevésbé  pontosan fogalmazott 
keresésekre nem tud megfelelő válaszokkal szolgálni ellentétben a most készülő Google modullal.



Meglepően gyorsan növekszik a Google

Képtalálat a következőre: „google növekedése”
Hwsw oldalán talált cikkben a Wall Street Journalban 2006-ban megjelent adatok alapján kaphatunk tájékoztatást a Google berobbanásáról
A cikk szerint meglepte a világot a Google harmadik negyedéves teljesítménye. A világ vezető internetes keresője beszámolt a várakozást felülmúló növekedéséről , aminek a hatására a vállalat papírjainak árfolyama a tőzsdén kívüli kereskedésben 7,8 százalékkal erősödött. A cég piaci kapitalizációja jelenleg eléri a 140 milliárd dollárt. A Google árbevétele 70%-al növekedett, megközelítve 2,7 milliárd dollárt, miközben adózott eredménye 92%-al 733.4 millió dollára ugrott. Az egy részvényre jutó nyereség 2,36 tett ki, messze meghaladva a Wall Street-i elemzők várakozását. A partnereknek továbbadott díjak nélkül a 1,87 dollárt tett ki, 78 százalékkal múlva felül az előző évi hasonló mutatót.
A forgalom növekedését az segítette elő, hogy a Google saját és partnerei oldalai látogatottságának növekedése mellett negyedévről negyedévre képes fokozni hírdetési rendszerének hatékonyságát, azaz egy látogatóból több bevételt is képes előállítani. Ez lehet az egyik tényező, amely miatt tudtak beszámolni az elemzői várakozások feletti eredményekről.
A másik tényező, hogy a Google a látogatókért és az online reklámpénzekért erősödő verseny mellett saját oldalainak  bevételeit nagyobb ütemben volt  képes fokozni, mint az AdSense partnerhálózatának növekedése, ami nagyobb nyereséget is jelent, hiszen nem kell a bevétel nagy részét tovább adnia. A harmadik negyedévben a reklámok utáni aránya 60-40 százalék körül alakult. Az eMarketer jelentése szerint az amerikai online reklámköltések 25 százalékát birtokolja a Google.
A vállalat forgalmának 44 százaléka származik az Egyesült Államokon kívülről, miután Európa szerte egyre jobban megerősíti a működését. Eric Schmitt elnök-vezérigazgató kiemelte a nemzetközi tevékenység remeklését a konferenciahíváson. Erre jó példa, hogy a Google nagyobb figyelmet fordít az olyan kisebb piacokra, mint Magyarország magyarított felület fogadja a látogatót a legtöbb szolgáltatásán a google.hu címet megszerezte, valamint sajtótájékoztatót tart tevékenységével kapcsolatban.
A Google stratégiája láthatóan az, hogy intermezők minél nagyobb tömegét kösse magához széleskörű szolgáltatásai révén, amit igyekszik pénzzé konvertálni, egyelőre elsősorban extrém hatékony online hirdetési rendszerével


Források:
A Google tudatmódosító hatása
A Google megváltoztatja a gondolkodást
A Google és az A.I hírdetések
A Google stratágiája
A Google gyors növekedése


                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése