keresés

2015. december 6., vasárnap

A Facebook cenzúrázása ?

Mint tudhatjuk a Facebook egy nagyon jó eszköz a hirdetésekre és reklámozásokra. Emberek százezrei használják ezt ki képek vagy bármi más tartalomnak a figyelemfelkeltésére. Esetünkben azonban a közösségi média ezt nem engedi, rossz szemmel nézi. Mit cenzúráz most mégis a Facebook ? Nem mást mint az egyik nagy konkurens oldalát a Tsu-t. 
A Tsu egy közösségi oldal, amely kissé több mint egy éve indult. Fő jellegzetessége, hogy a befolyó bevételek 10 százalékát ők tartják meg, a többi 90 százalékot pedig a felhasználóknak odaadják, amellyel motiválják őket a további tartalmak megosztására. Az oldal kezdetben még meghívásos alapon működött, de mostanra már sima regisztráció útján is tagjai lehetünk. 

Miért ez a nagy felháborodás ?
Röviden annyi az egész, hogy a Tsu irányelve nem tetszik a Facebooknak. Míg a Facebook a felhasználók adatait jól eladja a hirdetőknek és ebből csak ő jár jól, addig a Tsu is az adatokkal "kereskedik". A Tsu adatkereskedelme csak annyival más, hogy itt a felhasználók is részesednek a bevételből. Így próbálják meg az embereket áttéríteni az ő szolgáltatásaikra, hogy minél többen használják azokat. 

Mennyire súlyos a cenzúra? 
A CNN forrása szerint a Facebook több mint 1 millió bejegyzést törölt, de a Tsu alapítója szerint ez sokkal több, kb 5-10 millió bejegyzés lehet. Milyen bejegyzéseket töröltek ? Minden olyan bejegyzést amely, megemlíti a Tsu oldalát. Ezek között találhatunk videókat, képeket vagy rendes szöveges bejegyzéseket. Még a messengeres üzeneteket is elérte a cenzúra, semmilyen formában nem engedik megemlíteni a konkurens oldalt. Megemlítendő Claudia Everest esete is. Ő egy 47 éves daganatos megbetegedésből felgyógyulva döntött úgy, hogy egy  "A Dog A Day" nevű projektet indít. Persze a Facebook ezt a projektet nem nézte jó szemmel mert megemlítésre került benne Everest Tsu elérhetősége is. Több ezer rajz és kép törlése lett ennek a projektnek a sorsa. 

A média is felkapta. 
Az esetet persze a média se hagyhatta ki. Több komoly szervezet is foglalkozott vele, köztük a New York Times, ABC News és még több híres név. Ez bőven kapóra jött az oldalnak. A média segítségével még több felhasználóra és figyelemre tehetett  szert. Fontos megemlíteni, hogy a YouTube is az ilyen bevételmegosztó elven működik akár csak a Tsu. 

Forrás: Hvg
            Hvg


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése