keresés

2017. október 11., szerda

A kínai mobilpiac változása - a bóvliktól a minőségi okostelefonokig


Kezdetek - a hamisított telefonok országa

Aki követi az okostelefonokról szóló híreket, annak már feltűnt, hogy Kína az elmúlt pár évben nagy sikereket ér el a mobilpiacon. Valójában már sok éve fontos szereplői ennek az ágazatnak, a nagy márkák (Apple, Samsung, Nokia, stb) évek óta kínai beszállítókkal dolgoznak, jellemzően a gyártás nagy része Kínában zajlott, viszont a saját márkájú mobiltelefonok főként úgy híresültek el, mint “olcsó iPhone utánzatok”, hiszen valóban készítettek ilyen készülékeket, amik neves gyártók modelljeit utánozták, viszont a minőségük hagyott maga után némi kívánnivalót, legtöbbször alig (vagy egyáltalán nem) használható bóvlik voltak, így a nemzetközi megítélése a kínai tech termékeknek meglehetősen negatív volt, az emberek nem szívesen vásároltak ilyeneket, nem tartották minőséginek.

Aztán változások jöttek, megjelent az igény Kínában a minőségi termékekre, köztük elektronikai cikkekre, telefonokra is - elkezdtek megjelenni más jellegű kínai mobilok, amik kedvező áron kínáltak korrekt, középkategóriás, vagy akár felsőkategóriás készülékeket, ezzel nagy sikereket aratva. 


Saját márkás sikerek

A HTC és a ZTE megismertette a világgal a kínai tech cikkek másik oldalát: a korrekt, jól összerakott, minőségi, akár prémium kategóriás okostelefonokat. Csatlakozott a Huawei és még több gyártó, egyre nagyobb részt szerezve a nemzetközi piacon a kínai márkájú telefonoknak. 2013-ban a Xiaomihoz ment át a Google egyik alvezére, Hugo Barra, és ő segített a cégnek a nemzetközi piacra való belépésben, pár évvel ezelőtt pedig elérték, hogy a cég 3. helyezett volt a legtöbb okostelefont eladó gyártók között, csak az Apple és a Samsung tudta legyőzni, 2017-ben pedig a Huawei leelőzte az Apple-t.


A siker valószínűleg több tényezőnek köszönhető:

  • a legtöbb kínai tech cég már régóta ebben a szegmensben termelt külföldi vállaltok beszállítójaként - volt alkalmuk eltanulni a gyártás és a marketing mikéntjét, így komoly konkurenciává váltak korábbi ügyfeleiknek
  • Kína meglátta a potenciált az IT szektorban, így kedvező környezetet biztosítanak ezeknek a cégeknek
  • a fejlődő ország középosztálya hatalmas tömegeket jelent, akiknek egyre inkább igényük van a középkategóriás, vagy épp prémium kategóriás okostelefonokra, így adott volt egy nagy igényű piac
  • sok és olcsó munkaerő, többek között ez is hozzájárul ahhoz, hogy olcsón kínálhassák termékeiket, ezzel is vonzóbbá téve kínálatukat
  • jól megszervezett marketing

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése