keresés

2017. október 10., kedd

Az Amazon belépése az élelmiszerpiacra

Az Amazon webáruháza és azt forradalmasító újításai mellett ismert még innovatív szállítási és tárolási megoldásairól, otthoni okoseszközeiről, de most az élelmiszerpiacra kíván betörni.
Sikerülhet neki, az eddigi befektetéseivel szemben álló nyilvánvaló különbségek ellenére is? Hogyan lép egy cégóriás egy új platformra?


1. lépés : Vásárold fel 13-szoros áron a többi befektetésedhez képest!

Az elsősorban amerikai érdekeltségű Amazon augusztusban vásárolta fel mindössze 13,7 milliárd dolláért az austini központú Whole Foods Marketet.
A WFM egy olyan elismert bolthálózat amely az organikus, bio és "mindenmentes" élelmiszereket a kezdettől hirdeti és árusítja.
Augusztus 27-én az Amazon, mint tulajdonos vehette át az irányítást. Az óriás emellett olyan nagynevű szereplőket is felvásárolt már mint például az Audible, az Alexa Internet és a Twitch Interactive.

2. lépés : Urald a piacot, sokkold a versenytársakat!

Az élelmiszerkereskedők lassú, de folyamatos árcsökkentését az első napján keresztülhúzva, 43%-kal csökkentette a fogyasztói árakat.
Erre úgy került sor, hogy a korábbi stratégiákra építve hatalmas összeget invesztált bele egy új vállalkozásba. Ez szükséges lépés volt, mert jelenleg 2% az e-kereskedelem aránya ezen a piacrészen.
Erre sem a piac, sem a kereskedők nem voltak felkészülve.

3. lépés : Oldd meg az újonnan jelentkező problémákat!

A WFM stagnálását az okozta, hogy az ilyesfajta organikus élelmiszer az amerikai pénztárcáknak is drágább, vagyis megkérik az egészség árát.
Most a korábbi gyakorlattal ellentétben, nem nagyobb mennyiségű vásárlásra akarta ösztönözni reklámokkal a meglévő vásárlókat, hanem az árcsökkentés hatására új vásárlói réteget célzott meg.
Azok akik korábban nem tartoztak a potenciális vásárlók körébe azaz nem vettek organikus termékeket, most be fognak menni a boltba a kedvező áraknak köszönhetően vásárolni fognak.

4. lépés : Gyűjts adatot!

Ahogy sorra jelentek meg az Amazon innovatívabbnál, innovatívabb megoldásai (Pl.: Amazon Go), a szakemberek ezek mögé látva megállapították, hogy ma az Amazon inkább egy sikeres Big Data cég és csak másodsorban kereskedelmi óriás.
Az új vevők bevonásával, pedig újabb célcsoport vásárlási szokásaira lesz rálátása. Amerikában, Kanadában és Angliában összesen 430 boltot vásároltak ezzel.
Képes volt az árverseny és a piac jelenlegi szabályait is felülírni, hogy lássa mi kell az emberek vásárlásra ösztönzéséhez.

5. lépés : Késztesd megalkuvásra a versenytársaidat!

Az új platformra való belépéskor az Amazon szembe találta magát a csak Amerikában 12 ezer boltot működtető Wal-Marttal.
A Wal-Mart milliárdokat invesztált már az Amazon belépése előtt is az árverseny szintentartására, hiszen az Aldi és a Lidl szerepvállalásában az alacsony árakon kínált jó minőség a fő szempont.
Válaszlépésként a Wal-Mart partnerségre lépett a Google-al, így ő is behatolt a konkurens felségterületére és belépett az e-kereskedelembe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése