keresés

2017. október 23., hétfő

Az Amazon Go előnyei és hátrányai

Mi lenne, ha úgy tudnánk vásárolni, hogy nem kell a kasszánál sorban állni, vagy vonalkódokat szkennelgetni az önfizető pénztárnál, hanem egyszerűen a bolt tudná, hogy mit vettünk le a polcról, és nekünk semmi más dolgunk nem lenne, mint elégedetten kisétálni onnan, ha megvan, amiért mentünk? Ezt valósítja meg az Amazon Go...

Vásárlás sorban állás és várakozás nélkül



A kifejlesztett technológia lényege, hogy a boltba történő belépéssel egyidőben beszkenneljük a mobilunk kijelzőjét, és ennyi, a többiről a szenzorok és a gépek gondoskodnak. 
Mindenhol érzékelők és mesterséges intelligencia figyeli, hogy mit csinálunk, mit veszünk le a polcról vagy éppen mit tettünk vissza, kilépéskor pedig automatikusan összegez és levonja a számlánkról a pénzt.
Hasonló megoldásokról régóta filozofálgatnak szakemberek és laikusok is, hiszen ki ne szeretné probléma-, és várakozás-mentesen intézni a hétvégi nagybevásárlást?
Phil Lembert a Forbes szerzője így írt a bejelentésről:
"Igen, láttuk az ApplePay-t, önkiszolgáló kasszákat boltokban vagy mobilokon, van GoogleWallet de egyik sem hasonlítható össze az Amazon újításával. A következő lépés tisztán lászik, a folyamatosan gyűjtött vásárlási adatok alapján egyéni árszabást fognak kínálni a vevőknek."

Az Amazon Go, mint munkahelypusztító?


A The New York Post elemzője, Britt Beamer szerint az áruházi munkák 75%-át teszi feleslegessé, hiszen kinek van szüksége kasszásra, árufeltöltőre, rakodóra vagy eladóra?
Sokak szerint ez a gondolkodásmód hozhatja az új munkanélküli válságot, az ipari forradalomra hivatkoznak. Hiszen az akkor gépek által leváltott emberek nem csak bele törődtek a sorsukba, erős alapját képezték a mélyszegénységi réteg megvastagodásának, aminek következményeit még ma is észleljük.
Az Amazontól kiszivárgott információk szerint ez a kezdetben kisboltnak tervezett egység, 4000 négyzetméter területű szupermarketté fejlődhet és az emberi munkaerővel nem igazán terveznek, mert a robotok teljesen el tudják látni ezeket a feladatokat.
Mindezek tudatában vajon felhőtlenül örülhetünk az újfajta rendszer bevezetésének vagy mosolyogva rohanunk egy rosszabb világ felé és a fogyasztói társadalom ismét képes lesz romba dönteni a társadalmat?

Hol tartunk ma?


2017 elejére tervezték az első tesztboltot Seattle-be ami meg is nyitott, azonban csak az Amazon alkalmazottak előtt. Így ők már lassan egy éve élvezhetik ezt a fajta vásárlást.
Azonban valami hiba lehet a gépezetben, mert Amazon többi projektjével ellentétben nem bombázzák a sajtót a sikeresség hirével, egyelőre hallgatnak.
Ezalatt pedig a versenytársak próbálnak felnőni a feladathoz. Az utóbbi pár hónapban a TESCO és a Sainsbury's is bejelentette, hogy elkezdik a rendszer és a hozzá tartozó mobilapp tesztelését és így a fejlesztési fázison már ők is túlléptek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése