keresés

2017. október 31., kedd

Látni és letiltani- hirdetések a Facebookon

A hirdetés a marketing egy fizetett és jól bevált eszköze, ami az internet megjelenésével újabb tereket hódított meg, köztük a legnépszerűbb közösségi oldalt, a Facebookot.
A munkahelyem lehetőséget adott arra, hogy jobban elmerüljek ebben a témában. Pontosan mi is áll egy jól kidolgozott hirdetés mögött. 

A hirdetések mögött

A felhasználókat célzó hirdetések az elsődleges bevételi forrás a Facebooknak. Az adatlapunkon megadott összes adat és érdeklődési kör mind egy-egy támpont a különböző vállalatoknak, amiket a külső adatszolgáltató partnerek (Acxiom, Datalogix, Epsilon, Experian és a Quantium) juttatnak el.
Ezen adatok alapján, nemcsak azt szabályozhatják, hogy ki láthatja a hirdetést, hanem a fordítottja is működik. Be lehet állítani, hogy kinek a hírfolyamába ne kerüljön be az adott reklám. 
Minél többet fizetünk egy-egy hirdetésért, annál célzottabban fog megjelenni az adott célközönségnek. Így egy nagyobb tőkével rendelkező vállalatnak gyakrabban fogunk találkozni a különböző hirdetéseivel, mint egy kisebb vállalatnak.
Mégis megéri hirdetni a Facebookon, illetve az adott cégnek üzleti oldalt létrehozni, mert így tudja a legjobban az adott terméket, szolgáltatást terjeszteni. Hirdetést nem lehet privát fiókból létrehozni, csak a fiókhoz rendelt üzleti oldalon.

Posztoljunk, de kinek?

Amikor elkészítünk egy hirdetést, több adatot is megtudunk adni. Általában a demográfiai adatokból (nem, lakhely, kor) illetve az érdeklődési körökből szűrnek a hirdetők. De nem csak erre lehet. A különböző hangulatokat és a magatartást is választhatják akár feltételnek. Sőt, ha a cég generációs marketinggel foglalkozik, akkor akár egy konkrét generációra is szűrhet.
A hirdetés készítésénél található egy kis mérő, ami mutatja, hogy mennyire tág (zöld) illetve szűk (piros) az adott reklámot látó felhasználók köre.Az a legjobb, ha középen van a mérő (sárga).
Egy adott posztnál a cég figyelembe veszi a különböző eszközöket, amikről láthatjuk. Külön szerkesztik meg a telefonos applikációhoz a képeket, illetve külön a számítógépen vagy tableten megnyitott hirdetés képeit.A képeket egy külön Facebook alkalmazásból lehet egyfajta csomagként vásárolni. Ezek a képek mind jogtiszták.
A hirdetők napi szinten tudnak riportokat készíteni az adott hirdetésről. Hányan látták vagy kattintottak rá. Ezek a statisztikai adatok fontosak hirdetés további sorsa miatt. Szüneteltessék és alakítsák át a hirdetést vagy távolítsák el végleg.

Nem akarom látni, mit tegyek? 

Ha nem szeretnéd, hogy a Facebook a külső webhelyes kereséseid alapján hozzon be hirdetéseket, azt a beállítás menüpontban tudod letiltani. Ugyan itt tudod az érdeklődési körödet módosítani.
A Facebook megfelel az online hirdetési tevékenységek adatvédelmi szabályait kidolgozó egyesület a  Digitális Hirdetési Szövetség, az Európai Interaktív Digitális Hirdetési Szövetség (Magyarország ebbe tartozik) és a Kanadai Digitális Hirdetési Szövetség által létrehozott keretrendszernek. Ha ezen  keresztül utasítja el az ember a hirdetések megjelenítését, akkor az összes ebben a rendszerben résztvevő cég hirdetéseit se fogja látni. Itt mindig az adott böngésző illetve készülékről mondja le a hirdetéseket. Egy másik eszközön vagy böngészőben ugyanúgy fogod látni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése