keresés

2017. október 10., kedd

Hírességek és hirdetések az közösségi médiában


Instagram számokban
Az Index nemrég  egyik cikkében foglalta néhány mondatba, hogy az Instagram nem rég átlépte a 800 milliós felhasználói számot, amiből 500 millió olyan felhasználó, akik minden nap látogatják az oldalt. Ha tovább növekszik a használók száma, akár a Facebook számaival is vetekedhet.  A cég hivatalos tájékoztatóján tette közzé, hogy 2 millió hirdető van jelen a platformon, ez duplája a márciusi álláshoz képest. Ami nagyon jól mutatja, bár nem kell pénzzel fizetnünk az alkalmazásért, de befolyásolhatóságunk növekszik a reklámok miatt. És ez csak a közvetlen hirdetők, itt akkor még nem beszéltünk a közvetett hirdetésekről, melyeket az egyéni felhasználók generálnak. Ezek a hirdetések lehetnek pozitívak és negatív egyaránt. Hiszen nem egy példát láttunk már közfelháborodás miatt betiltott reklámból, bocsánatot kérő cégektől.

Palvin Barbara esete
A média világában a minden megnyilvánulás magában hordozza a reklámot, legyen ez akár rejtett akár nyilvános. Egy mondat, egy fotó, egy videó elég ahhoz hogy futótűzként terjedő beszédtéma legyen, ami könnyen lehet negatív és pozitív kimenetelű is.  Vegyük például a múlt heti Palvin Barbis esetet. Az alábbi képaláírás  „Reggel munkába jövet nem voltam boldog, köszönhetően a Las Vegasban történteknek. Nem értem, ami a világban történik. Köszönöm a L'Oréal-családnak, hogy feldobtátok a napomat ezekkel a virágokkal!” és egy mosolygós virágcsokros kép. A poszt (ami mára már szerkesztve lett) után elszabadultak az indulatok az adott celeb rajongói és a többi ember között, akik szerint a híresség csak tragédia hírét akarta kihasználni Barbi, hogy reklám felületet teremtsen, amiért valószínűleg vagy pénzt vagy jövőbeli munkaszerződést ígérhet neki az adott cég. Minden estre néhány nappal nyilvánosan kért bocsánatot a modell és próbálta tisztázni a dolgot.

Következmények
Adott esetben ha csak a képet posztolta volna és csak annyit írt volna a képaláíráshoz, hogy „Köszönöm a L'Oréal-családnak!” akkor ugyan nem keveredett volna ilyen éles helyzetbe, de ekkora hírverést sem kapott volna a fénykép. Így azt elérte, hogy rengetegen hallottak róla, kerestek rá, nézték meg, de az kérdéses, hogy egy ilyen negatív és félreérthető üzenettel mennyi ember haragított magára, mennyi  követőt veszített el. Az is elgondolkodtató, hogy mennyire volt tervezett a poszt, szándékosan volt ilyen közfelháborító vagy csak a sztár átgondolatlanságából tört ki botrány. Vagy csak követői hűségességéről és védelmezéséről akart tanúbizonyságot? Minden estre ismét láthattuk mekkora ereje van a nyilvánosságnak, az internet pedig pillanatok alatt segíti a közösségi média térhódítását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése