keresés

2020. május 20., szerda

Mi lesz a tévével

Aki figyelemmel kíséri a médiapiac alakulását, annak minden bizonnyal nem kerülte el a figyelmét, hogy ellentétben a tíz-húsz évvel ezelőtti trendekkel a nagyobb tévécsatornák nézettsége nem nő hétről hétre, hanem folyamatosan csökken. 



Csökkenő előfizetések


Ennek oka többek közt, hogy egyre több a csatorna, így, az on-line szórakozási lehetőségek ellenére, a tévénézést továbbra is előnyben részesítő nézők figyelme is megoszlik ezek közt. Nem, vagy nem csak az on-line lehetőségek növekedése miatt, de az Amerikai Egyesült Államokban az elmúlt negyed évben rekord mennyiségű, két millió kábeltévés előfizetést mondtak le. Az enyhe csökkenés eddig is megfigyelhető volt, de az elmúlt három hónapban drámai mértékben csökkent a szerződések száma, amit első sorban a koronavírus okozta járványnak tulajdonítanak, ami alatt ugyanis nem csak a magánszemélyek, de a vállalkozások által előfizetett kábeltévés szolgáltatások lemondása is megszaporodott. A motiváció, amellett, hogy a vendéglátással illetve szállásszolgáltatással foglalkozó cégek a karantén miatt elvesztették ügyfeleiket, legtöbbször az, hogy az előfizetések a kelleténél drágábbak, a hagyományos kereskedelmi csatornákon rendkívül sok a reklám és, hogy a legnagyobb érdeklődésre számot tartó élő sportközvetítések is elmaradnak a járványos időkben.

Mit hoz a jövő?


 A tévézés jövője?
Mondhatnánk, hogy a jövő már itt van a Netflix és társai képében. A kevesebb reklám és rugalmasabb időbeosztás miatt egyre többen, akik elfordulnak a hagyományos tévészolgáltatásoktól, az on-line streaming felé fordulnak. Most, hogy az Egyesült Államokban egyre több a munkanélküli és egyre súlyosabbak a gazdasági károk, sokan kétszer is meggondolják, hogy mire költenek. Az Újvilággal ellentétben Európában más a helyzet egyenlőre. Itt ugyanis olcsóbbak az előfizetések és még a streaming szolgáltató is kevesebb. Így fordulhatott elő, hogy a tengerentúli trendekkel ellentétben az Óvilágban volt olyan ország, ahol a kijárási korlátozások alatt még nőtt is a hagyományos tévét nézők száma. A sport csatornák viszont, amik élő események híján kénytelenek ismétléseket adni, az egész világon mind megegyeznek abban, hogy csökkent a nézettségük.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése