keresés

2022. április 15., péntek

Hirdetések és a multi vállalatok (Facebook, Google)

Kanada kötelezővé teheti a Facebook, a Google és hasonló rendszerek számára, hogy a kiadóknak fizessenek a tartalmukért. Ausztrália hurrikánt okozott az utóbbi évben, amikor bevezette a rendeletet, miszerint nyomást gyakorol a tech óriásokra, mint a Facebook és a Google, hogy fizessenek a kiadóknak az általuk használt információkért, és jelezzék a velük kötött megállapodásokat.


Közösségi média

A közösségi média az emberek által a barátokkal és a családtagokkal való kapcsolattartás egyik módjaként alakult ki, de később a vállalkozások is használni kezdték, hogy kihasználják ennek a közös kommunikációs módszer előnyeit az ügyfeleik eléréséhez. A közösségi média erőssége abban rejlik, hogy bárkivel vagy akár tömegekkel is kapcsolatba léphetünk és kommunikálhatunk. 
A szórakozás és a kapcsolatteremtés helye, de a megtévesztés és a manipuláció helye is egyben. Ahhoz, hogy megvédjük magunkat és kapcsolatainkat, képesnek kell lennünk felismerni a közösségi média befolyásoló jeleit. Pont ezt a védelmet próbálja Kanada megerősíteni az Ausztrál mintára, hogy visszaszorítsa többek között a Facebook és Google befolyásoló erejét.
A Facebook-hirdetések nagyon hatékonyak a célközönség elérésében. Példaként sajnálatosan az utóbbi években a Facebook-hirdetések az elnökválasztási kampányok elsődleges kommunikációs eszközévé váltak, és a kampányokat is sokkal megfizethetőbbé és elérhetőbbé tették. 
Emellett a Google-hirdetés is nagyszerű és gyors módja annak, hogy a nagyközönséget tömegesen elérjünk egy adott üzenettel, melynek egy specifikus ága a Google AdWords költséghatékony módja, amely egy nagyon konkrét közönséget ér el az üzenettel.


A kanadai média 

Ahogy az internet sokkal könnyebbé tette egymás elérését, az a kanadai médiára is fokozottan hatott, példának okáért az amerikai választások terén. Mivel a Facebook vált az elnökválasztási kampány információcseréjének eszközévé, ezáltal lehetővé tette azt is, hogy a félretájékoztatás és a propaganda eszköze is legyen egyben. Kanada ezt kritikával éltette és komolyabban kezdte venni az online hirdetések ügyét. Ausztrál mintára törvénykezéssel és hatósági intézkedéssel próbálja visszafogni, a Facebook és Google valamint hozzájuk hasonló multi vállatokat, és elérni hogy legalább fizessenek a használt hírekért, és kössenek megállapodásokat a tulajdonos kiadókkal. Mindkét nagyvállalat nyitott a kanadai kormány tanácskozásaira, hiszen az elkövetkezőkben döntenek a szabványozás törvénybe foglalt feltételeiről.

Felhasznált forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése