keresés

2022. április 25., hétfő

A csillogás nélküli influenszer-élet

 

A mai fiatalok számára különösen vonzó az influenszer szakma, ami hírnévvel és nem mellesleg sok pénzzel is kecsegtet. Az influenszer-élet a Linktree felmérése szerint azonban a többség számára nem kifizetődő. A profilokban elhelyezett hivatkozásokkal foglalkozó Linktree 9,5 ezer alkotó kérdőíves válaszadásai, illetve saját statisztikai adatai alapján nyújt betekintést abba, hogy mennyit keresnek az influenszerek.

Az influenszerek bevételei


Összesen 4,2 milliárd közösségi média felhasználó van a Linktree számításai szerint, akik közül nagyjából 500 millió próbál bevételt szerezni, de közülük csak 200 millió tartozik az alkotó kategóriába. Az alkotók kategóriáját különböző szintekre bonthatjuk a követők mérete alapján. 23 millió 1000 alatti követővel rendelkező alkotó van, akiknél csak szabadidős tevékenységnek tekinthető a pénzszerzés. 139 millió félprofi, akik 1-10 ezer követővel rendelkeznek, és 41 millió profi, akik 10-100 ezres bázissal rendelkeznek. Efölött a szakértők táborába tartozik 4 millió influenszer.

A kezdő (kevesebb mint 12 hónapos tapasztalattal rendelkező) kategóriába a kutatás válaszadóinak 36 százaléka tartozik, akiknek több mint fele még egyáltalán nem szerzett bevételt, és csak 6 százalékuk keresett már több mint 10 ezer dollárt. A magát teljes állásban tartalomkészítőnek valló felhasználók közül 46 százalék ezer dollárnál kevesebbet keres évente. Összességében csak 12 százalék futott be, ők évi 50 ezer dollár felett zsebelik be a bevételt, illetve 5 százalék 100 ezer dollár fölött keres.

A márkák reklámozása


Az influenszer szakmáról nem véletlen gondolják, hogy kifizetődő. A vállalatok ugyanis egyre nagyobb összegeket fektetnek abba, hogy influenszerek reklámozzák a termékeiket. Egyes előrejelzések szerint az influenszermarketing 2022-re több mint 15 milliárdos ágazattá növi ki magát. A kutatás eredményei azonban azt mutatják, hogy az alkotók kétharmada még nem kötött szerződést vállalattal. Akinek pedig volt már fizetős együttműködése, az is teljesen bizonytalan és alkalmi bevételi forrásnak tartja a márkák reklámozását.  

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése