A
mai fiatalok számára különösen vonzó az influenszer szakma, ami hírnévvel és
nem mellesleg sok pénzzel is kecsegtet. Az influenszer-élet a Linktree felmérése szerint azonban a többség számára nem kifizetődő. A profilokban elhelyezett
hivatkozásokkal foglalkozó Linktree 9,5 ezer alkotó kérdőíves válaszadásai,
illetve saját statisztikai adatai alapján nyújt betekintést abba, hogy mennyit
keresnek az influenszerek.
Az
influenszerek bevételei
Összesen
4,2 milliárd közösségi média felhasználó van a Linktree számításai szerint,
akik közül nagyjából 500 millió próbál bevételt szerezni, de közülük csak 200
millió tartozik az alkotó kategóriába. Az alkotók kategóriáját különböző szintekre
bonthatjuk a követők mérete alapján. 23 millió 1000 alatti követővel rendelkező
alkotó van, akiknél csak szabadidős tevékenységnek tekinthető a pénzszerzés. 139
millió félprofi, akik 1-10 ezer követővel rendelkeznek, és 41 millió profi,
akik 10-100 ezres bázissal rendelkeznek. Efölött a szakértők táborába tartozik
4 millió influenszer.
A
kezdő (kevesebb mint 12 hónapos tapasztalattal rendelkező) kategóriába a
kutatás válaszadóinak 36 százaléka tartozik, akiknek több mint fele még
egyáltalán nem szerzett bevételt, és csak 6 százalékuk keresett már több mint
10 ezer dollárt. A magát teljes állásban tartalomkészítőnek valló felhasználók
közül 46 százalék ezer dollárnál kevesebbet keres évente. Összességében csak 12
százalék futott be, ők évi 50 ezer dollár felett zsebelik be a bevételt,
illetve 5 százalék 100 ezer dollár fölött keres.
A
márkák reklámozása
Az
influenszer szakmáról nem véletlen gondolják, hogy kifizetődő. A vállalatok ugyanis
egyre nagyobb összegeket fektetnek abba, hogy influenszerek reklámozzák a
termékeiket. Egyes előrejelzések szerint az influenszermarketing 2022-re több
mint 15 milliárdos ágazattá növi ki magát. A kutatás eredményei azonban azt
mutatják, hogy az alkotók kétharmada még nem kötött szerződést vállalattal.
Akinek pedig volt már fizetős együttműködése, az is teljesen bizonytalan és
alkalmi bevételi forrásnak tartja a márkák reklámozását.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése