2020 őszén a Google és a YouTube összefogtak.
Az összefogás célja az volt, hogy a YouTube videókban bemutatott terméket a
felhasználó pár kattintással megtudja vásárolni.
Hogyan működik?
A YouTube videós megjelölheti azokat a
termékeket (ruha,smink,elektronikai cikkek), amelyek a videójában szerepelnek.
Csak annyi a teendőnk, hogy a videó bal alsó sarkában található kosárra
kattintunk és a YouTube megjelenít egy listát azokról a termékekről, amelyek a
videóban szerepelnek. Ezekről a termékekről további információt tudhat meg a
felhasználó és ha tetszett neki az adott tárgy, akkor azt egyszerűen megveheti.
A Google olyan algoritmust fejleszette ki, amely automatikusan képes felismerni
akár hang alapján a videóban szereplő termékeket, majd azokat listába szedi a
felhasználók számára.
Jelenleg a funkciót még tesztelik, most még
egyenlőre csak az amerikai YouTube előfizetők találkozhatnak vele. A cél
az, hogy a platform egy óriási katalógus legyen, ahonnan bárki bármikor
vásároljon. A cél eléréséhez ezért nem csak a Google-el kellett
összefogni,hanem a Shopify nevű céggel is. A Shopify a világ egyik
legfejlettebb e-kereskedelmi megoldása. Már a legalacsonyabb előfizetési díjért
is teljes funkcionalitást nyújt -kezeli az értékesítést, menedzseli a
készletet, valamint teljes körű online marketing támogatás nyújt minden Shopify
webshop tulajdonosnak.-írja a Shopify. A cég nemcsak a YouTube-al működik
együtt, integrálódik többek között az Amazon, Facebook, Instagram, Ebay
rendszerével is.
Források:
https://hvg.hu/tudomany/20210323_youtube_bevasarlos_funkcio_algoritmus
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése