keresés

2021. március 29., hétfő

Amikor Cthulhu helyett a kiadó tér vissza: The Sinking City- botrány

 Mélyre süllyedt a The Sinking City a kiadó által, a botrány, mint Cthulhu csápjai úgy rántotta le a Steam polcairól több hónapra a videójátékot, a játék fejlesztői pedig még ellenmozgalmat is indítottak a közösségi oldalaikon a játék forgalmazása ellen. Habár a játék ismét elérhető, mégis nyomott hagyott az eset a videójáték gyártók között.


Játékról röviden

The Sinking City: Death May Die című játékban egy Charles Reed nevű nyomozó bőrébe bújunk, aki Oakmont árvízzel sújtott városában kezd egy mitikus nyomozásba. A játék alapvetően egy open-world világ, amit sétálva vagy hajóval (ez talán az egyik legjobb eleme a játéknak) járhatjuk be. A történet során, központi szerepet játszanak a városi archívumok/könyvtárak, ugyanis ez a nyomozás kiderül, hogy sokkal régebbre nyúlik vissza, mint gondolta. A játék során sok akadályt kell legyőzzünk, különböző puzzle elemeket, őrült lakosokat, szörnyeket, és magát a pocsék harcrendszert.

Az egész játék nem keveset ihletődik, a lovecrafti világból, amik hébe-hóba, fel-fel tünedeznek.

Összességében, a játék maga egész szórakoztató, és gördülékeny, a megannyi hibája ellenére is. Amit vagy maga a világ, vagy maguk a játékelemek vagy a később unalmasan egyhangúvá váló környezet biztosít. Ugyan nem egy kiemelkedő játékról van szó, de a játékot körülölelő botrány miatt, talán a játékipar jelenlegi érájában az egyik legfontosabb alkotás, jogi szempontból.

A Nacon vs Frogware

A Lovecraft látványvilága ihlette horrorjáték kiadója Bigben Interactions, mamár Nacon néven futó emberei úgy döntöttek, hogy nem adják meg a fejlesztőinek a Frogwaresnek járó szerzői jogi járulékokat a játék megjelenésekor. Az eset során a francia kiadó és az ukrán cég 2020. április 20.-án szerződést bontottak, a játék pedig eltűnt a digitális áruházak kínálatából.

A kiadó válaszképpen pedig feltörte a fejlesztők által alkotott verziót, és saját termékként ismét árusítani kezdték a digitális áruházakban, ezzel megkerülve a fejlesztői csapatot.

A vád szerint a kiadó a Frogwares által árusított digitális verziót feltörték, és azt kezdték el árusítani a Steam nevű platformon.



 Egy ravasz húzás

A két cég között folyamatos jogi vita zajlik, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben megoldódna ez a probléma. Ám addigis, a fejlesztői csapat, a saját közösségi oldalaikon, arra kérik a játékosokat, hogy ne vegyék meg a steames verziót, ugyanis az nem az ő játékuk, és abból nem kap Frogwares honorációt az eladásukból.

Az én meglátásom

Személy szerint fontosnak tartom, hogy az a termék, amit vásárolok, forgalmazás folyamatán keresztül mindenki, aki a gyártás folyamatában részt vett részesedést kaphasson.

Ez nagyon fontos a cégek arculatának és reputációjának fenntartásához, a vásárlók bizalmának elnyerésében és a márkahűség fenntartásához. Valamint a vállalkozások működésének támogatásához is.

Én személy szerint ingyenes játékokkal szoktam játszani, de amikor a piacon találok egy-egy gyöngyszemet, akkor mindig hivatalos úton szerzem be a játékot, elsősorban azért, hogy támogassam a fejlesztői csapatot és a kiadót. Ezáltal, támogatva őket abban, hogy remélhetőleg, újabb minőségi játékokat fejlesztenek. Persze ezt a véleményt nem mindenki osztja, gyakran kalózkodják le ezeket a játékokat, vagy olyan oldalakról veszik meg őket sokkal olcsóbban, ahol feltört verziókat árulnak. Ez semmilyen szempontból sem etikus, mert kvázi meglopják a kiadókat és a fejlesztőket, ezáltal a csőd felé hajtva őket. A jogi problémák nem újdonságok a játékiparban, a filmiparban és a sorozatiparban sem, de erre a megoldás az emberekben keresendő. Ha nem veszünk ilyen tartalmakat, és nem fogja el a kiadókat/fejlesztőket a kapzsiság, akkor az összes iparág védve lenne az ilyen jellegű jogi problémáktól.

Végeredményében hosszú távon mindenki jobban járna.

Forráscikk: Index - Tech - Elképesztő botrány a The Sinking City videójáték fejlesztője és kiadója között



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése