Játékról röviden
The Sinking City: Death May Die című játékban egy Charles
Reed nevű nyomozó bőrébe bújunk, aki Oakmont árvízzel sújtott városában kezd
egy mitikus nyomozásba. A játék alapvetően egy open-world világ, amit sétálva
vagy hajóval (ez talán az egyik legjobb eleme a játéknak) járhatjuk be. A történet
során, központi szerepet játszanak a városi archívumok/könyvtárak, ugyanis ez a
nyomozás kiderül, hogy sokkal régebbre nyúlik vissza, mint gondolta. A játék
során sok akadályt kell legyőzzünk, különböző puzzle elemeket, őrült lakosokat,
szörnyeket, és magát a pocsék harcrendszert.
Az egész játék nem keveset ihletődik, a lovecrafti világból, amik hébe-hóba, fel-fel tünedeznek.
Összességében, a játék maga egész szórakoztató, és
gördülékeny, a megannyi hibája ellenére is. Amit vagy maga a világ, vagy maguk
a játékelemek vagy a később unalmasan egyhangúvá váló környezet biztosít. Ugyan
nem egy kiemelkedő játékról van szó, de a játékot körülölelő botrány miatt,
talán a játékipar jelenlegi érájában az egyik legfontosabb alkotás, jogi
szempontból.
A Nacon vs Frogware
A Lovecraft látványvilága ihlette horrorjáték kiadója Bigben
Interactions, mamár Nacon néven futó emberei úgy döntöttek, hogy nem adják meg a
fejlesztőinek a Frogwaresnek járó szerzői jogi járulékokat a játék megjelenésekor.
Az eset során a francia kiadó és az ukrán cég 2020. április 20.-án szerződést
bontottak, a játék pedig eltűnt a digitális áruházak kínálatából.
A kiadó válaszképpen pedig feltörte a fejlesztők által
alkotott verziót, és saját termékként ismét árusítani kezdték a digitális
áruházakban, ezzel megkerülve a fejlesztői csapatot.
A vád szerint a kiadó a Frogwares által árusított digitális
verziót feltörték, és azt kezdték el árusítani a Steam nevű platformon.
Egy ravasz húzás
A két cég között folyamatos jogi vita zajlik, és egyelőre
nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben megoldódna ez a probléma. Ám addigis, a
fejlesztői csapat, a saját közösségi oldalaikon, arra kérik a játékosokat, hogy
ne vegyék meg a steames verziót, ugyanis az nem az ő játékuk, és abból nem kap Frogwares
honorációt az eladásukból.
Az én meglátásom
Személy szerint fontosnak tartom, hogy az a termék, amit
vásárolok, forgalmazás folyamatán keresztül mindenki, aki a gyártás
folyamatában részt vett részesedést kaphasson.
Ez nagyon fontos a cégek arculatának és reputációjának
fenntartásához, a vásárlók bizalmának elnyerésében és a márkahűség
fenntartásához. Valamint a vállalkozások működésének támogatásához is.
Én személy szerint ingyenes játékokkal szoktam játszani, de
amikor a piacon találok egy-egy gyöngyszemet, akkor mindig hivatalos úton
szerzem be a játékot, elsősorban azért, hogy támogassam a fejlesztői csapatot
és a kiadót. Ezáltal, támogatva őket abban, hogy remélhetőleg, újabb minőségi
játékokat fejlesztenek. Persze ezt a véleményt nem mindenki osztja, gyakran kalózkodják
le ezeket a játékokat, vagy olyan oldalakról veszik meg őket sokkal olcsóbban,
ahol feltört verziókat árulnak. Ez semmilyen szempontból sem etikus, mert kvázi
meglopják a kiadókat és a fejlesztőket, ezáltal a csőd felé hajtva őket. A jogi
problémák nem újdonságok a játékiparban, a filmiparban és a sorozatiparban sem,
de erre a megoldás az emberekben keresendő. Ha nem veszünk ilyen tartalmakat,
és nem fogja el a kiadókat/fejlesztőket a kapzsiság, akkor az összes iparág
védve lenne az ilyen jellegű jogi problémáktól.
Végeredményében hosszú távon mindenki jobban járna.
Forráscikk: Index - Tech - Elképesztő botrány a The Sinking City videójáték fejlesztője és kiadója között
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése