keresés

2014. december 2., kedd

Tibi atya és a Csonti Car - Márkaépítés a Facebookon

Aki nap mint nap nézegeti hírfolyamát a Facebookon, már biztosan találkozott ismerősei révén Tibi atya, vagy a Csonti Car humoros posztjaival. Rajtuk keresztül betekintést nyerhetünk a közösségi márkaépítésbe.


Pénz nélkül is megy?


A Facebookon a márkaépítésnek több típusa van, de a két leggyakoribb eset egy új márka felfuttatása, vagy egy meglévő fellendítése. Bár az utóbbi időben főleg fizetett hirdetések útján lehet sok követőt szerezni a legnagyobb közösségi oldalon, ez nem mindig szükséges. Ha nincs tőkénk, vagy nem erre szeretnénk költeni, a kreativitás és az ügyes marketing is célravezető lehet. Természetesen ilyen esetben is meg kell határoznunk a célközönséget, és az arculatot.


Tibi atya sikere


Egy új márka felfuttatása a legnehezebb talán pénz nélkül, de néha az sem kell hozzá. A Tibi atya nevű fiktív pap karakterének esete főleg különleges, hiszen a szerkesztők sosem terveztek brandépítést, az egyszerűen jött magától. Az évekkel ezelőtt kisebb közönségű Exszakasz viccoldalból kivált Tibi atya karaktere a Facebookon rohamos gyorsasággal, alig 2 éven belül több mint félmilliós közönségre tett szert. Ez világviszonylatban sem kevés, de főleg Magyarországot nézve óriási. Hozzá kell tenni, hogy mindezt egy fillér reklámköltség nélkül, mindössze lájkokkal és megosztásokkal érték el a szerkesztők.
Tibi atya humora eleinte meglehetősen ellentmondásos volt, hiszen rendszeresen sértett meg különböző vallási, erkölcsi és ízlésbeli normákat. Azonban amint nőtt a rajongótábor, a posztok témája egyre inkább leszűkült az italozás, borozás, szórakozás témákra. A készítők nem is haboztak, megkezdték a Tibi atya bor gyártását, ami egyre nagyobb számban fogy, és a viszonteladók száma is csak nő. Mindemellett az atya a Híradóban is feltűnt, és a merchandising termékek is természetesen megjelentek. Legújabb dobásuk a Erzsébet téri Fröccskocsma nyitása, ami kizárólag a Tibi atya brandre épül, és napi szinten teltházzal működik. Ők a legjobb példa arra, hogy szerezzünk hasznot egy jó ötletből humorral, és okos marketinggel.





"Vegyetek autót, mert kell a pénz!" - A Csonti Car


A másik érdekes példa a közösségi marketingre a Csonti Car használtautó-kereskedés Facebook-oldala. A készítő Csontos Zoltán körülbelül 2 éve kezdte meg a Facebookos gerillamarketinget cégének. A kezdetekkor "Vegyetek autót mert kell a pénz"
reklámszlogennel hódító Csontos elkezdett humoros képeket megosztani az autókereskedés oldalán, remélve, hogy ezzel több követőt szerez az oldalnak. Bár nyilvánvalóan a humornak nem sok köze van a használt autókhoz, abszurd ötlenek tűnik egy ilyen kezdeményezés. Mégis, ha megnézzük mostanra közel 200 ezer rajongójuk van, és Magyarország talán legismertebb használtautó-kereskedői lettek. Csontos Zoltán szerint a kampány a kereskedésre "feltétlenül jó hatással van". Az üzlet fellendült, és sikeresebb mint valaha.

Beláthatjuk tehát, hogy bár a Facebook egyre inkább nyomatékosítja a fizetett hirdetések futtatását, egy jó ötlettel, kreativitással sikerre vihetjük vállalkozásunkat a Facebook segítségével.

Források: Hír24, Mandiner, Offline, We Love Budapest, Offczianka.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése