keresés

2016. november 9., szerda

Az okoskarkötők bukása?



Sokáig a wearable eszközök egyik legnépszerűbb rétege, az egészséges életmód fontossága miatt, a fitnesz karkötők voltak. Ezekben a készülékekben általában van pulzusmérő, lépésszámláló, alvásciklus figyelő, óra és még az elégetett kalóriát is megmondja. Könnyűek, kényelmesek, divatosak, némelyik vízálló is, szóval minden adott ahhoz, hogy kelljen az embereknek. De tényleg szükségünk van erre?






Fitbit
A vezető okoskarkötő gyártó cég a Fitbit, az elemzések szerint eddig messze az élen járt az eladásokban. Viszont a legutóbbi pénzügyi jelentés több mint 30 százalékos részvényesésről számolt be a tőzsdén. 
Tavaly az ugyanebben a negyedévben mért profit, elérte a 45,83 millió dollárt, idén ez mindössze 26,12 millió. 
Ennek ellenére a cég továbbra is látja a lehetőséget Európában és az Egyesült Államokban. A Fitbit által végzett felmérés szerint az okostelefont vagy tabletet használók 66 százalékának fontos az egészséges életmód és a sport. 

Kell egy jó marketing!
A Fitbit felmérési adatok szerint a vásárolt karkötők 40 százaléka visszatérő vásárlóktól érkezett. A cégnek azokat a vásárlókat kellene megcéloznia, akik vagy még nem rendelkeznek okoskarkötővel vagy nincs pénzük a drága készülékek megvételére, illetve azokat a munkáltatókat, akiknek fontos, hogy a dolgozóik egészségesek legyenek. A rossz pénzügyi jelentésben biztosan nagy jelentősége volt, hogy a harmadik negyedév adatait mutatja, vagyis a sportra legalkalmasabb, nyári időszak utáni eladásokat, de az ősz után meg jön a karácsony ahol ismét megugorhat a bevétel. 

Sok jó wearable gyártó kis helyen is elfér?
A Fitbit még hisz az okoskarkötők sikerében, mi sem bizonyítja jobban, hogy idén két új modellt is bemutattak, a Charge 2-t, és a Flex 2-t, amik pozitív értékeléseket kaptak, de mégsem örülhettek felhőtlenül, hiszen a cég gyártási és szállítási problémákba ütközött. 
Az okoskarkötőre és okosórákra specializálódott cégeknek a legnagyobb kihívást a mobiltelefon gyártók jelentik, mint a Samsung, az Apple vagy az egyre népszerűbb, olcsón jó minőségű kínai telefonok gyártói, mint a Xiaomi vagy a Meizu. Hiszen tőlük direkt a telefonunkhoz készült órákat, karkötőket kapjuk. Amik nem csak azért jók, mert a kedvenc márkánkat viselhetjük, vagy mert kinézetben illik a telefon a kiegészítőhöz, hanem az eszközök közti kommunikáció is valószínűleg jobb.
A jövő kérdése, hogy mennyire van még igény az okoskarkötőre, illetve, hogy meg tud-e maradni egy-egy különálló cég, vagy esetleg a nagy mobiltelefontelefon gyártók felvásárolják őket.

Forrás: mayalmail

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése