keresés

2015. november 13., péntek

Okos úttest, okos parkolás – Berliben már lehetséges



Sokan gépkocsival járnak munkába, viszik a gyermekeiket iskolába, óvodába. Ennek a megnövekedett számú járműhasználatnak köszönhetően, egyre több parkolóra van szükség. A túlzsúfoltságnak köszönhetően, nem is olyan egyszerű feladat parkolóhelyet találni. Erre nyújt megoldást a Bosch BoschConnected Parking projektje, egy valósidejű parkolóhely-térkép segítségével, amely a berlini Bosch ConnectedWorld konferencián mutatkozott be. 

A valósidejű parkolóhely-térkép technológiája


Olyan rádióhullámú érzékelőket építenek az útfelületbe, amelyek felismerik éppen áll-e autó az adott parkolóhelyen vagy sem. Az érzékelők az információt az internetre továbbítják és a szabad helyeket valós idejű frissítéssel működő parkolóhely-térképen jelenítik meg. Későbbiekben szeretnék ezt továbbfejleszteni és a parkolóhely előtt elhaladó jármű azonnal tájékozódhatna a szabad helyekről.

Már számos modern autó rendelkezik parkoló-asszisztens berendezéssel. Ezek ultrahangos érzékelőikkel derítik fel a megfelelő méretű parkolóhelyeket az út mentén. Mivel sok gépkocsi rendelkezik internetkapcsolattal ezek az adatok egyszerűen továbbíthatóak internetre, majd a megfelelő parkolóhely-térképre. A valós idejű információkat meg tudja tekinteni az autó vezetője az okos telefonján egy applikáció segítségével.
 
fotó: energiaoldal.hu/okos-aszfalt-a-boschtol/

Gazdaságos, környezetbarát és egészséges


Egy a parkolóhely-menedzsment európai piacvezetőjének megbízásából végzett felmérésben az derült ki, hogy Németországban, átlagban egy parkoló keresés 10 percig tart. Ez alatt az idő alatt 4,5 km-t tesznek meg az autósok mire sikerül helyet találniuk. ez alkalmanként 1,35 euróba kerül, tehát nem túl pénztárcakímélő. Ráadásul a sok kipufogógáz termelődik ilyenkor, károsan hatva a környezetre.
A Bosch által kifejlesztett érzékelők energiatakarékosak és a rádióhullámú egység továbbítja az információt vevőmodulba., amely több száz érzékelő adatát is képes fogadni. Mivel rádióhullámos technológiát használnak az adatok továbbítására, nem kell energiát, időt és pénzt költeni a kábelezésre. Az új fejlesztés további előnye, hogy az útfelületbe integrált érzékelők akár éveken át is ott maradhatnak, elemcsere vagy akár a szenzor cseréje nem szükséges eközben. Energiaellátásuk azért ilyen hosszú távú, mert az érzékelők fejlett energiamenedzsment-rendszerrel készülnek és már-már extrém kis energiát igényelnek az adattovábbításhoz.
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése