keresés

2013. november 3., vasárnap

Árversenyben a webáruházak

Látványos bővülést produkált az idén Magyarországon az online kereskedelem. Olyan kereskedelmi láncok léptek be az internetes versenybe webáruházaikkal, mint a Tesco, a CBA vagy a Media Markt. Sokak szerint ez a jelenség növelheti az online vásárlások népszerűségét.


Cégadatokból kimutatható, hogy kifizetődő a webes vásárlási lehetőségek fejlesztése. Míg 2007-ben mindössze 900 cég főtevékenysége volt az internetes kiskereskedelem, a legutóbbi, 2012-es felmérés már 2900 ilyet említ meg, és nagy részük növekvő árbevételről számolt be. Becslések szerint megközelítőleg 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van.
Hazánkban az online értékesítés legjelentősebb ágazatai a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, élelmiszer, könyv, lakásfelszerelés és játékot/ajándék forgalmazásával foglalkoznak.
Az e-commerce, azaz az online kiskereskedelem egyre nagyobb tömegeket vonz majd a hazai piacra, így forgalombővülésre kerülhet sor. A szakértők például arra számítanak, hogy hamarosan Magyarországra érkezik az Amazon.com szolgáltatása, tovább élénkítve az árversenyt. 
Üröm az örömben, hogy a hagyományos kiskereskedők és a webáruházzal nem rendelkező üzletek, az online piacon kialakuló nagyobb verseny miatt, valószínűleg vásárlókat veszítenek majd.

Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése