keresés

2013. november 19., kedd

Célzott hirdetések – minden platformra

A cookie-technológia jelenleg a célzott online hirdetések alapjaként szolgál. Lényegében a felhasználó netes viselkedését, szokásait követi (felhasználóneveket és jelszavakat tárol, megjegyzi a bevásárlókosár tartalmát, egy meglátogatott webszájton megadott beállításokat stb.) azzal a céllal, hogy személyre szabott élményt (releváns tartalmakat, hirdetéseket) nyújthasson a szolgáltató a vásárlónak. Ez egy jól bevált módszer volt eddig, amellyel a hirdetőcégek fel tudták térképezni valamennyire a felhasználók szokásait és érdeklődési körét. Azonban nem képes megfelelni annak a kihívásnak, amit az alkalmazásokból és mobileszközökről történő internetelérés állít a hirdetők elé, ugyanis a böngészőn kívüli tevékenység követésére nem alkalmas, ill. nem tudja összekapcsolni a desktopos és az okostelefonos online viselkedési mintákat. A felhasználók egyre nagyobb hányada vált mobil esközökre, és több, különböző platformról is látogatja a webet. A hirdetők és szoftverfejlesztők így most azon dolgoznak, hogy eszköztől függetlenül is ugyanazt a célzott hirdetést vagy tartalmat szolgáltathassák, mint korábban.  Ez pedig jelentős jövedelmet hozhat a jövőben: egy piaci előrejelzés szerint a cross-platform és a mobil iparág várható piaci értéke 2018-ra 76,57 milliárd USD lesz.


Az Amazon, az Apple, a Facebook, a Google és mások után állítólag a Microsoft is saját technológia fejlesztésébe kezdett a harmadik féltől származó cookie-kat leváltandó. A technológia eszközazonosításon alapul: minden készülék kapna egy (vagy több) ún. egyedi eszközazonosítót, a használók pedig a készülékre vonatkozó felhasználói feltételek elfogadásával bele is egyeznének a gyűjtött adatok hirdetésekhez történő felhasználásához. Ennek eredményeképpen a szoftvergyártó egyrészt ki tudná terjeszteni a követést az összes platformjára: a PC-k mellett az okostelefonokra, a tabletekre és az okostévékre, csak úgy, mint Xbox játékkonzoljára és szolgáltatásaira (pl. Internet Explorer, Bing), másrészt egy harmadik fél helyett ő lenne a felelős a felhasználók adataiért. Ez kétségtelenül ellenséges indulatokat váltana ki a hirdetők körében, mert így a Microsoft belelátna a hirdetőirodák és tech-cégek által gyűjtött adatokba. Ha sikerül megvalósítania tervét, növelné saját hálózatának integritását és biztosítaná versenyképességét.
"Egyetértünk abban, hogy fontos túllépni a cookie-kon. Fő célunk lesz ennek megvalósítása a fogyasztók érdekeit figyelembe véve." - nyilatkozta a Microsoft egyik szóvivője.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése