Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a jövőben a felhasználók lényegesen kevesebb automatikus poszttal találkozhatnak majd, ugyanakkor továbbra is látni fogják azokat az érdekes és releváns tartalmakat, amelyeket a barátaik személyesen osztottak meg egy harmadik fél által fejlesztett alkalmazásból" – olvashatjuk a hivatalos közleményben. A döntés teljesen érthető annak ismeretében, hogy az elmúlt egy év során egyébként is egyre kevesebb és kevesebb felhasználónak jelentek meg az automatikus posztok, mivel rengetegen jelölték spamnek ezeket a bejegyzéseket, illetve tiltották le bizonyos applikációk automatikus posztjait. A változás az olyan népszerű alkalmazásokat is érinti, mint mondjuk a Pinterest, a RunKeeper vagy éppen a Spotify.
A lájk sokkal inkább a szociális szimpátiát jelzi, és kevésbé azt, hogy mennyire tetszik az adott poszt tartalma. Magyarul: sok esetben az embert kedveled, és nem a bejegyzést. Kivételek persze vannak, és szó sincs arról, hogy nem kedveled a tartalmat is, de mindenki szívesebben osztja a lájkokat és gyakrabban kommentel olyan emberek bejegyzéseihez, akiket kedvel, vagy legalábbis szimpatikusak neki. A lájk virtuális törődés, vagy ha törődés nem is, legalább egy minimális odafigyelés vagy együttérzés. Egy baleset vagy katasztrófa hírét sem azért lájkolja senki, mert valóban tetszenének neki a történtek, hanem az együttérzés kinyilvánítása céljából. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen az interneten kívüli világ is épp így működik.
A tanulmány elkövetője, Christopher Sibona, szerint legnagyobb valószínűséggel még a középiskolában szerzett ismerőseink szakítják meg velünk a kapcsolatot a közösségi oldalon. Az egyetem honlapján megjelent cikk szerint legtöbbször a politikáról vagy vallásról szóló, sokakat megosztó hozzászólások jelentik a válóokot. „Mivel jellemzően az iskola után alakul ki szilárd világnézete az embernek, így csak később kelthet visszatetszést az ismerősök körében, a nézeteltérések pedig sokkal gyorsabban eszkalálódnak a közösségi médiában” – magyarázza a kutató. Előkelő helyen szerepelnek még a munkatársak is, akik esetében inkább a való életben tanúsított magatartás elrettentő, mint a facebookos aktivitás. Emellett népszerű kiváltó ok még a gyakori és érdektelen posztolás. Meglepő eredmény még, hogy a törlés sorsára jutottak között gyakoribbak a közeli barátok, mint az egyszerű ismerősök.
a felmérésben résztvevők elsősorban a lényegtelen és felesleges állapotfrissítések miatt harapnak a leginkább: a válaszadók 64 százaléka törölt már ismerőst ilyen jellegű posztok miatt. 44 százalék valamilyen Facebookra nem való állapotfrissítés vagy tartalom miatt vált meg valakitől, 34 százaléknál pedig a túl sok megosztás miatt telt be a pohár. A válaszadók 26 százaléka vallotta be, hogy törölt már valakit politikával kapcsolatos bejegyzésért, de a tabutémák közt előkelő helyen szerepel a vallás, a szexizmus és a rasszizmus is.
A Facebook a Storyful segítségével elindította a közösségi oldal hírcsatornáját, a FB Newswire-t. Nem kell hatalmas fejlesztésre gondolni, egy egyszerű Facebook oldalról van szó, amire a Storyful szűrésében gyűjtik a legfontosabb híreket.
A Facebook mostantól arról is értesít, ha a barátaink a közelben tartózkodnak - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Új funkciót kapott a Facebook iOS-es illetve androidos alkalmazása, amit pár héten belül már valamennyi amerikai felhasználó kipróbálhat, és valószínűleg előbb-utóbb hozzánk is eljut: mostantól automatikus értesítést kérhetünk arról, ha valamelyik ismerősünk a közelben jár, már amennyiben az adott ismerős engedélyezte a tartózkodási helyének megjelenítését.
Az új szolgáltatás lehetőséget adna arra, hogy a felhasználók pénzt utaljanak egymásnak. A Financial Times szerint már csak hetekre vannak attól, hogy az ír jegybank jóváhagyja a szolgáltatást, és olyan "monetáris értéktárolót hozzanak létre, amely a cég felé fennálló követelést jelent". A Facebook-pénzt aztán egész Európában lehetne használni.
Bevonás (engagement) A közösségi médiában csak akkor lehetsz sikeres, csak akkor tudsz mélyebb kapcsolatot kialakítani közönségeddel, ha érzik az emberek, hogy törődsz velük. Ma az „engagement” a varázsszó, ami bevonást, kötődést, elköteleződést jelent. A közösségi marketing (ami ma egyre nehezebben választható el a közösségi értékesítéstől) legfontosabb feladata, hogy ilyen kapcsolatot tudj kialakítani leendő vásárlóiddal.
Ezekben az országokban kérelmezték a Facebook cenzúrázását - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A legtöbb ilyen jellegű kérelem (szám szerint 4765) Indiából érkezett, őket követte Törökország, ahol összesen 2014 alkalommal kérték bizonyos tartalmak elrejtését. A harmadik legtöbb igénylés Németország részéről futott be, ahol 84 bejegyzés elrejtését kérték a holokauszttagadás elleni törvényre hivatkozva. Hasonló okokból kifolyólag Franciaország 80, Ausztria 78 alkalommal fordult a Facebookhoz. A beszámoló szerint Magyarország nem adott be egyetlen ilyen kérvényt sem.
érdemes megfontolni, hogy ezek közül a játszmák közül mi épp melyiket űzzük, és melyiknek estünk már áldozatul. A cikk írója 18 pontot szedett össze, mi 13 plusz egyben foglaltuk össze a rút tényeket a párkapcsolatok Facebook oldaláról:
Ha rákattintunk egy bizonyos fajta tartalomra, az nagyobb valószínűséggel fog újra megjelenni, mint a többi, ami viszont azt is jelenti, hogy megint csak valószínűbb, hogy legközelebb is ilyesmire kattintunk majd, és így tovább. Ezt az öngerjesztő spirált jellemezte úgy Pariser, hogy a szűrés által ígért „információs diéta” helyett „információs gyorskaját” kapunk, vagyis az első döntéseinkre alapozva, fokozatosan szigeteljük el saját magunkat a változatos tartalmaktól, egyfajta kulturális-ideológiai izolációt idézve ezzel elő.
A Facebook helyett mi akarjuk kontrollálni az üzenőfalunkat - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Facebook olyan algoritmust készített, ami minden rezdülésünket, közösségi aktivitásunkat figyeli és ennek megfelelően jelenteti meg ismerőseink posztjait. Néha jól - néha kevésbé jól. A Facebook úgy tesz, mintha átlátszó lenne a tevékenysége, valójában azonban egy fekete dobozzal játszik. Időnként valamit vacakol a bemeneti oldalon, majd figyeli, milyen hangosan sikítanak a felhasználók. Aki legalább közepes intenzitással használja a Facebookot naponta tapasztalhatja, milyen kezdetleges ez a rendszer. Miközben felesleges, idegesítő, vagy kifejezetten kerülendő posztok jelennek meg, sokszor nyoma sincs azoknak a tartalmaknak, amiért a Facebookot használnánk. Ilyenkor persze jön a kézi vezérlés, lehet „hájdolni” az elrejtendő posztokat, kutatni a nem látott, de fontos bejegyzések után, esetleg az elmulasztott posztok közt keresgélni. Ezt azonban csak a legelszántabbak teszik meg. A többieknek azzal élnek, amit kapnak.Maga az alapelv jó, de a megvalósítás távolról sem tökéletes.
mik a tiltott tartalmak? Lájkvadászat (like-baiting). Ide tartozik minden olyan spam, ami elárasztja szinte mindenki hírfolyamát, és arra kéri a felhasználót, hogy ossza meg vagy lájkolja a tartalmat. Gyakran feltűnő tartalmak (frequently circulated content): ezek közös jellemzője, hogy gyakran szándékosan azért hozzák létre őket, hogy minél többen osszák meg. Értéknek álcázott szemét (spammy links): előfordult már önnel, hogy meg akart nyitni egy jópofának tűnő galériát, és valami köcsög oldalra irányították át, ami tele volt reklámokkal? A Facebook ezeknek akar keresztbe tenni.
Közösségi oldalak használata Magyarországon - 2014 psprovocative.com
Ezer magyar internetező megkérdezésével készült az a felmérés, mely azt vizsgálta, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat. A legnagyobb látogatói körrel természetesen a Facebook rendelkezik, az internetező lakosság 85%-a regisztrált a portálon. A közösségi oldal magyar felhasználói lojálisak is: a megkérdezettek 83%-a havonta legalább egyszer belép a fiókjába, a tagok harmada pedig hetente többször bővíti saját tartalommal is a portált – mutatható ki a kutatásból, melyet a PS:PRovocative PR-ügynökség megbízásából az NRC piackutató végzett.
A Facebook új arcfelismerő algoritmusa majdnem olyan biztonsággal azonosít egy arcot, mint egy ember – írja a júniusban bemutatandó technológiáról a New Scientist.
A Facebook bejelentette, hogy fejlesztettek egy Deepface nevű arcfelismerő szoftvert. A Deepface kifinomult algoritmusaival már-már emberi pontossággal megállapítható, hogy két fényképen ugyanaz az ember látható-e. Lássuk, mit jelent ez adatvédelmi szempontból.
Jobb későn mint soha, mondják Mark Zuckerberg cégénél, egy év után visszaállnak a korábbi elrendezésre. Pont egy éve döntött úgy a Facebook, hogy az üzenőfalat galériává alakítja, sokkal nagyobb teret engedve a fotóknak, képeknek.
A Forsquare stratégiai megállapodást kötött a Microsofttal, ami egy 15 millió dolláros befektetés mellett a lokációs adatok licencelésével járul hozzá a New York-i startup működéséhez. A Foursquare-helyszínek adatai a Bingben és a Windowsban is felbukkanhatnak.
A Facebook dróngyártókkal tárgyal éppen, a célja, hogy ilyen robotgépekkel vigye el az internetet Afrika elszigeteltebb helyeire. A közösségi oldal az egyik a nagy cégek közül, amelyek támogatják az internet.org projektet.
Ezer magyar internetező megkérdezésével készült az a felmérés, mely azt vizsgálta, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat. A legnagyobb látogatói körrel természetesen a Facebook rendelkezik, az internetező lakosság 85%-a regisztrált a portálon.
Mindössze 60 millió dollárt adna a Facebook a Titan Aerospace-ért. Ez az összeg játékpénznek tűnik a 19 milliárdos Whatsapp felvásárláshoz képest. Az is, amennyiben a Techcrunch információi helyesek. A technológia egyébként remekül beilleszthető az internet.
Facebook posts’ lifetime is known to be very short. Several studies have found that most engagement with a post happens within the first few hours (see for instance nice studies done by Edgerank Checker’s, Optim.al, Sotrender). Having our hands on the right data, we’ve decided to take a peek at this lifetime thing. And yes, we found, just like others, that 75% of engagement occurs within the first 5 hours. But we’ve also looked at Impressions, and Reach.
Habár sokan kétségekkel fogadták, a Facebook iparági kezdeményezése halad előre az útján, és Mark Zuckerberg tegnap a meghatározó jelentőségű szakmai találkozón, a barcelonai Mobile World Congressen (MWC) bejelentette, hogy az internet.
Már 2010-es bevezetése idején is kételkedve fogadták, de mostanra bizonyossá vált, hogy a kísérlet nem vált be: a Facebook tegnap bejelentette, hogy a felhasználók számára automatikusan generált, a közösségi oldal által menedzselt e-mail cím ([felhasználónév]@facebook.
Ha valaki a Facebookból kinyerhető adatok statisztikájára kíváncsi, akkor – a nemzetbiztonsági ügynökségeket most hagyjuk – a legjobb, ha a Social Daily oldalára látogat el, ahol a közösségi oldalon közzétett nyilvános információkból számtalan kimutatást lehet olvasni.
Az app vezetője azt ígéri, hogy ugyanolyan gyors és megbízható lesz a telefonos szolgáltatás, mint eddig az üzenetküldés. Hétvégén ugyan volt egy hosszabb leállása az alkalmazásnak, de ez alapvetően nem jellemző rá. A WhatsApp újítása a Facebooknak és Zuckerberg befektetőinek is jó jel, hiszen a legnagyobb közösségi oldal most állapodot meg az alkalmazás vezetőivel abban, hogy 16 milliárd dollárért megveszi a szolgáltatást. Ez a Facebook eddigi legnagyobb felvásárlása, jogosan aggódhattak a részvényesek, azonban úgy tűnik, Zuckerberg ismét tudja, mit csinál.
A Facebook bejelentette, hogy 19 milliárd dollárért - az éves magyar GDP egyhatod-egyhetedéért! - felvásárolta a Whatsappot, az egyik legnépszerűbb mobil üzenetküldő szolgáltatást. Bár a techmogulok általában nagyvonalúan dobálóznak milliárdokkal és százmilliókkal, a vételár még ezzel a mércével is elképesztő. Hogy a Facebooknak az erősebb mobilos jelenlét, a képmegosztó szoftverek fölötti monopólium vagy a fenntartható növekedés miatt volt erre szüksége, még nem világos. Ahogy az sem, hogy ér-e bármilyen szolgáltatás 19 milliárd dollárt.
hogy egy cikket sokan osztanak meg a közösségi médiában, még nem következik, hogy a cikket sokan is olvassák.Schwartz szerint többféle magyarázat is lehetséges. A megosztások gyakrabban jönnek mobil eszközökről, ahol a felhasználók jellemzően kevesebbet töltenek az oldalakon. Az emberek általában jobban szeretnek boldog, vagy nosztalgikus tartalmakat megosztani. Sok cikk esetében a cím már minden lényeges információ tartalmaz, és az is lehet, hogy az emberek egyszerűen nem szeretnek hosszú cikkeket olvasni az interneten.A legkézenfekvőbb magyarázat viszont az, hogy egyszerűen úgy osztunk meg cikkeket, hogy nem olvassuk el őket. azok a felhasználók, akik nagyjából a cikkek negyedéig jutottak, nagyobb arányban osztották meg a tartalmat, mint azok, akik egyből továbbkattintottak, vagy azok, akik több időt töltöttek a cikk olvasásával. Az Upworthy adataiból ugyanakkor az is látszik, hogy a cikk végigolvasása után is nagyobb eséllyel osztanak meg egy cikket a felhasználók.
Az identitásmenedzselés miatt? Amíg elég kicsi egy hálózat, addig leginkább néhány megbízható barátoddal kapcsolódsz össze, viszonylag kevés időt kell identitásmenedzsmentre költened. Ismered ezeknek az embereknek a gondolkodását, ha megosztasz egy erősebb viccet, nem kell attól tartanod, hogy megsértesz valakit. Amikor növekedésnek indul a hálózat, belépnek a munkatársak (olyanok is, akikkel nem szoktál eljárni ebédelni), a régi osztálytársak, a gyerek tanítónénije. Hirtelen elbizonytalanodsz, hogy megoszthatsz-e egy viccet, nem sértődik-e meg valaki egy képen, nem vezet-e felesleges konfliktusokhoz egy politikai link? Egyszer csak azt veszed észre, hogy egyre több az elküldés előtt törölt posztod, sőt, egyre gyakrabban cenzúrázod magad még mielőtt leírnál valamit.
A közösségi média használata új lehetőségekkel, ezzel együtt pedig új értelmezési tartománnyal bővíti a társadalmi feszültségek olyan megnyilvánulásait is, mint amilyenek a 2012-es budapesti diáktüntetések voltak. Ez látható akár az események mediális megjelenését átszövő, többszörös egyidejűségek és időeltolódások dinamikájában, akár a korábban elkülönülő fázisok (és az azokhoz használt csatornák) összeolvadásában vagy átstrukturálódásában, akár a kapcsolati háló felértékelődéséről – a médiahasználatban és -fogyasztásban egyaránt.
a Paper szép és okos program, ami tökéletesen megfelel a felnőtt Facebook céljainak, hiszen a minőségi tartalmat részesíti előnyben, de megtartja a szolgáltatás alapfunkcióját, a baráti kapcsolattartást is. Ezzel a furcsa mixszel aztán egy szintre hozza a hobbiból sertésinszeminációval foglalkozó óvodai barátunkat, Bélát a New York Times-szal, de pont ezzel a trükkel elégíti ki jobban az új célközönségét, a felnőtt, dolgozó, jól kereső fiatalokat. Tíz éves a szolgáltatás, azóta felnőtt a fókuszcsoport és már nem feltétlenül a "de jót hánytam éjjel"-típusú üzenetek töltik ki az életünket, ezek csak megszínezik. Éppen ezért a Facebook sem gyomlálja ki őket, csak a hányás mellé rak egy elemzést a globális felmelegedés várható hatásairól. Ezt persze elég önfejűen, beleszólási lehetőség nélkül teszi, így továbbra is megmarad a Flipboardhoz hasonló appok helye, de a Paper jó lépés a korábban meghirdetett stratégiai irányba.
Még csak 10 éves, de már a világon minden hatodik ember kötődik hozzá, és fiatal alapítóit a világ leggazdagabb emberei közé emelte - így foglalható össze röviden a Facebook hihetetlen sikersztorija. A közösségi óriás története 2004 február 4-én kezdődött egy harvardi kollégiumi szobában. Azóta a Facebook átalakította az internetet, a közösségépítést új szintekre helyezte. A sztorit 2012-ben a tőzsdére lépéssel koronázta meg a Facebook, azóta bárki részesedhet a cég sikereiből vagy akár a bukásaiból.
ez idén nyárra – Zuckerberg törvényének megfelelően – már 3000 lesz, vagyis minden tizedik megosztott link, sztori, kép, akármi kerül csak elénk. Óriási a zaj, és ez az egyre népszerűbb mobilos verziókon csak még kellemetlenebb. A Facebook erre azzal válaszol, hogy megpróbálja az értékes tartalmakat előnyben részesíteni. A nagy kérdés persze az, mi számít értékesnek. Zuckerbergék válasza erre az volt, hogy közösségi oldalból (vagyis hát amellett) személyre szabott hírlapot akarnak faragni az oldalból. Tömören: több újságcikk, kevesebb cuci kiscicás fotó és Coelho-bölcsesség. Az átlag facebookos üzenőfal tehát, ami öt éve a Farmville-lel és Coelho-idézetekkel, tavaly meg a 9Gag-gel és az Upworthyvel volt tele, jövőre olyan lesz, mint egy nagy lapszemle, a világsajtó színe-javával, amit az ember ismerősei, meg a Facebook algoritmusai válogatnak, szűrnek és ajánlanak. Micsoda véletlen: ez tökéletesen rímel arra a változásra, hogy az oldal közönsége felnő, zuhan a tinik és meredeken nő a diplomások száma a felhasználók között. Ez lesz a felnőtt-Facebook
A jelenség hátterében az EdgeRank nevű algoritmus áll.Az EdgeRank rangsorolja a bejegyzéseket, és csak a nekünk legérdekesebbnek ítélt posztokat jeleníti meg hírfolyamunkban. A rangsorolás a következő szempontok alapján történik: mennyire közeli ismerősünk a posztoló mennyire népszerű a poszt milyen régi Ez alapján előnnyel indul legjobb barátunk fél órája kirakott fényképe, amit rengetegen lájkolnak. A szűrés azt eredményezi, hogy a legnépszerűbb posztokkal lesz tele az üzenőfal: például esküvői fotókkal és kisbabákkal, ugyanis általában ezek kapják a legtöbb lájkot.
A botránynak az az oka, hogy az online tér sok szempontból másfajta viselkedést követel, mint amit a valós, ami offline életünkben megszoktunk. Amit viszont SENKI sem tanít meg nekünk. Nem pusztán arról van szó, hogy ami egyszer az internetre felkerült, azt onnan soha többet senki el nem tünteti, de a fiatalok sokszor túlzott bizalommal is fordulnak az internet közössége felé.
Az Angry Birds gyártója, a Rovio azt közölte, hogy nem volt tudomása arról, hogy az NSA és a GCHQ adatokat halászik tőlük. Nem csak a Rovio játékáról derült ki ilyesmi. "Aki az okostelefonján használja a Google Mapset, valójában adatot szolgáltat a titkosszolgálatoknak arról, hogy hol tartózkodik" – áll egy 2008-as, most előkerült jelentésben. De a jelentés szerint a mobil képfeltöltésre használt alkalmazások is rengeteget metaadatot közölnek a használóról, amiket az ügynökségek begyűjtöttek. A New York Times egy 2012-es titkos GCHQ-dokumentumot idéz, ami szerint a felhasználó politikai nézete és szexuális orientációja is kiderülhetett ilyen alkalmazásokból. A Facebookot, a LinkedInt, a Flickrt és a Twittert is azok közé a programok közé sorolják, ahonnan a két ügynökség adatokat szerzett. A lap vádjaira az NSA azt válaszolta, hogy az amerikai polgárokról nem gyűjtöttek így adatokat, mivel ők nemzetközi hírszerzési feladatot látnak el.
A Facebook egyik legkomolyabb problémájává nőtte ki magát az utóbbi egy-két évben, hogy a közösségi oldal egyre kevésbé népszerű a fiatalok körében. A tizenévesek számára azért csökken az oldal vonzereje, mert az egyszerűen túl sikeres: a tiniknek ciki egy olyan közösségben jelen lenniük, ahol ott vannak a szüleik és az iskolai tanáraik is. A Facebook népszerű funkcióira, mint a képmegosztás vagy a csetelés, egyre-másra jelennek meg újabb és trendibb mobilos alternatívák. Hogy ez a jelenség milyen komoly, azt jól mutatja az iStrategyLabs cég elemzése, ami a 2011 és 2014 januári statisztikákat hasonlítja össze.
Tudod: ha nem kell fizetned, te vagy az áru. A Facebook is egy dolgot vár el tőled: legyél ott. És ezt, mi magyarok, be is tartjuk. Ott vagyunk, nagyon sokan, és naponta is nagyon sokan. Tuti elérést akarsz másfél-két millió ember felé naponta? Két dolgot tehetsz: hirdetsz a Barátok köztben (blöááá...) vagy hirdetsz a Facebookon (az is blöááá...). Mi, a békák, eközben örülünk. Csak azok a kisbékák nem örülnek, akik magánéletébe is beleszól a Facebook. A tinikről van szó. Mert amikor apuka megkérdezi a 15 éves lányát, hogy ki ez a fülbevalós nyálgép, aki ismerősöd lett tegnap este, ezzel a lendülettel ijeszti el az egésztől. Ez lesz a Facebook veszte: a kisbékák elugrálása és a nagybékák megfőzése. Hiszen a főtt békákat megeszi a teljes marketing gépezet.
A tabletek megeszik a pécéket, minden kütyü okos lesz és minden felhőben fog működni – jósoltuk 2014-re a techvilág fontosabb trendjeit bemutató cikkünkben. A folytatásban végignézzük, hogyan készül az idei szezonra a lapokat keverő és osztó négy szupercég, az Apple, a Google, a Microsoft és a Facebook. Bár hatalmas mamutokról van szó, komoly kihívások elé néz mindegyik.
Per indult a Facebook ellen, amely a vád szerint URL-ek után kutat felhasználói privát levelezésében, hogy az így nyert információkat hirdetési és adatbányászati célokra használja fel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése