A mémek már a 2000-es évek eleje óta színesítik az életüket. A megszámlálhatatlanul sok pillanatnyi humor kavalkádban viszont magyarokkal is találkozhatunk. Hazánkban már a kezdetektől vannak Facebook-oldalak/profilok csak azért, hogy mémeket osszanak meg és/vagy készítsenek. Később az Instagram is bekapcsolódott a mém gyártás világába. Ebben az időben a magyar mémek szinte kizárólag a 9GAG nevű oldalról származtak, és rosszul fordítottak voltak. Hide the pain Harold a legismertebb magyar mém-legenda. Magyar nevén Arató András ma már nyugdíjasként éli mindennapjait. Néha az utcán sétálva megállítják (akár csoportosan is), hogy készítsenek egy képet.
A Hide the pain Harold mém születése
A kép története, amely világszerte ismertté tette, 2010-ben kezdődött, amikor egy stockfotós felkereste őt az IWIW-en, hogy szeretne róla pár képet készíteni a dreamstime.com-ra (egy stockfotós oldal). 1 évvel később a mára már ikonikus kép világszinten ismert lett, és egyből mémet csináltak belőle. A képen látható férfi kilétére viszont csak 2016-ban került sor VK-n, a pain_harold csoportban. (Az orosz Facebook lényegében). Azóta is folyamatosan kap megkeresésket, például a Manchester City is meghívta, hogy kisfilmet forgassanak vele. A reklámcégek is előszeretettel hívják szerepelni, amely ahogyan fogalmazott: "Egy folyamatos, véget nem érő vakáció." Dél-Amerikától egészen Szibériáig mindenhova hívták már. Természetesen a lehető legtöbbet el is fogadja. Volt már egy svéd covid-oltást népszerűsítő oldalon, de a Coca-Cola reklámarca is volt 2019-ben.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése