SocialTimes.Hu - Hogyan terjed a zene a Facebookon? socialtimes.hu
A Facebook Beatquake nevű vizuális projektjében azt mutatja be, hogyan terjednek a legnépszerűbb számok a zenelejátszó alkalmazásokban.
Az észak-olaszországi Novarából származó 14 esztendős Carolina Picchio januárban ugrott ki hálószobájának ablakából, miután néhány fiú egy házibulin készült kompromittáló videót tett róla közzé a Facebookon, a felvétel ittasan és ziláltan örökítette meg a lányt egy
A Google is érdeklődik az izraeli GPS-alapú térképekkel foglalkozó cég, a Waze iránt – értesült a Bloomberg. Egy hete a Facebookról írták, hogy egymilliárd dollárért vásárolnák fel a startupot.
Ha Mark Zuckerberget pár nap leforgása alatt megvádolnák emberölési kísérlettel, ő erre eltűnne az országból, az FBI lefoglalná a Facebook szervereit, és közben gyanús hátterű, a kormányhoz közel álló milliárdosok próbálnák felvásárolni a céget, az alighanem a világ botránya és az évtized sztorija lenne. A fiktív történet csak a nyugati világban hangzik teljesen abszurdnak, Oroszországban ugyanis a legnagyobb helyi közösségi oldal, a 200 millió felhasználóval bíró vk.com, és milliárdos alapítója, Pavel Durov körül éppen ez történik. Sőt, ez csak a felszín
A Wikipedia a maga 26 millió szócikkével és 286 nyelvi kiadásával az egyik legnagyobb rendezett tudástár, amit az emberiség valaha felépített. Az oldalt több mint 70 ezer aktív önkéntes szerkesztő gondozza, az adatbázis méretét, és a karbantartásához szükséges munka mennyiségét elképzelni is nehéz. Illetve mostantól egy kicsit kevésbé nehéz, két programozó, Stephen LaPorte and Mahmoud Hashemi ugyanis egy látványos, valós időben frissülő térképet készített, ami megmutatja, hogyan fejlődik az online enciklopédia.
A Facebook nem tudja megakadályozni a felhasználók önkéntes elvándorlását, de legalább azokat az eszközöket könyörtelenül letiltja, amelyek ezt a folyamatot segítenék elő.
Három helyi sajtótermék is állítja, hogy az izraeli közösségi navigációs startup, a Waze felvásárlás előtt áll. A vevő a hírek szerint a Facebook, a tárgyalások pedig több mint hat hónapja elkezdődtek, az üzlet értéke 800 millió és egymilliárd dollár közé taksálható.
A Facebook Graph Search keresőjét hatalmas médiazaj kísérte, annak ellenére, hogy jelenleg inkább ígéret mint ütős alkalmazás . Mindeközben a LinkedIn halkan megújította keresőjét és lépéseket tett a tartalomipar irányába is. Most, hogy a Google bejelentette a...
Barátainkra bízza rá az azonosítás feladatát a Facebook új rendszere, a Trusted Contacts. Ez biztonságosabb lehet, mint a hagyományos, csak műszaki megoldásokat alkalmazó védelmek. Felhasználóbarát biztonsági funkcióval bővült a Facebook szolgáltatása.
Elég írást olvastam arról, hogy az internet magányossá, hülyévé vagy magányos hülyévé tesz minket. Egy idő után elhittem. Meg akartam tudni, mit tesz velem az internet, hogy felvehessem a harcot ellene. De az internet nem egyéni törekvés, hanem valami, amit emberek együtt csinálnak. Az internet az, ahol az emberek vannak.
A Facebook közzétette aktuális pénzügyi gyorsjelentését, és a számok csattanós választ adnak a napokban elterjedt, a felhasználók elvándorlásáról és a hirdetési kedv csökkenéséről szóló pletykákra.
A Facebook csak a múlt hónapban hatmillió amerikai és 1,4 millió brit aktív felhasználót veszített el, állítja egybehangzóan több független online forgalomelemző cég.
Egyszer minden őrületnek vége – úgy tűnik, most a Facebook áll vesztésre. A Médiatudományi Intézet blogján Paál Vince idézi a Socialbakers elemző cég friss kutatását, amely szerint 2013-ban a 18–34 éves korosztályból egyre többen fordítanak hátat a Face-nek.
Több mint egymillió Facebook-felhasználó elemeztette ki a saját közösségi oldalas aktivitását és csociális hálózatát a Wolfram Alpha ingyenes alkalmazásával az elmúlt hónapokban.
A közösségi web sok egyéb mellett a politikai kommunikációnak is kiváló talaja, legyen szó professzionális kampányról, vagy egyszerű közbeszédről akár.
Félmillóan töltötték le egy hét alatt a Facebook Home androidos interfészt a Google Play szoftverboltból. Ez óvatos kezdésnek tekinthető, hiszen a Facebook felhasználóinak száma egymilliárd körül jár.
A Facebook után még egy nagy online szereplő döntött úgy, hogy lezárja a HTML5-tel való szenvedést és mobilalkalmazásaiból iOS-en és Androidon is áttér a teljesen natív alkalmazásra. A hatás nem marad el, az új kliens sokoldalúbb, kifinomultabb és gyorsabb is.
Az amerikai média villámgyorsan reagált a keleti parti idő szerint hétfőn kora délután, Bostonban robbant két pokolgép hírére, mégis úgy tűnik, hogy a hagyományos (hír)televíziózás nem tudja felvenni a versenyt az internettel és a közösségi oldalakkal.
Mi és miért kerül a Facebook hírfolyamába? socialtimes.hu
hogyan működik az EdgeRank algoritmus, ami azt szabályozza, mi kerül a felhasználók hírfolyamába.két fő csoportra osztották azokat a tényezőket, melyek befolyásolják a feed összeállítását: -felhasználói interakció: hogyan viszonyultál eddig az egyes poszt-típusokhoz: ha több lájkot, megosztást, kattintást eredményeznek nálad a fotók, akkor inkább vizuális tartalmat kapsz hogyan viszonyultál eddig a poszt szerzőjéhez (oldal vagy felhasználó): ha általában interakcióban vagy vele, akkor nagyobb eséllyel látod a posztjait. -közösségi reakció: ha sokan reagáltak egy posztra (megosztás, like, komment), akkor valószínűleg a te feededben is megjelenik majd. azok a posztok lesznek előrébb, melyekre a legtöbb reakció érkezett, minél rövidebb időn belül. Ugyanakkor, ha egy régi népszerű posztra új reakció érkezik, megint a feed elején láthatjuk majd.
Múlt héten a Facebook és a HTC bejelentette a közösen kifejlesztett First okostelefont, amely a közösségi portál szolgáltatásaira van kihegyezve, de ennél is nagyobb a jelentősége annak, hogy a készüléken futó szoftver, Facebook Home néven, szinte bármelyik androidos készülékr
Ugyan még csak az Egyesült Államokban érhető el hivatalosan és csak korlátozott számú készülékre telepíthető fel, a Facebook Home már kipróbálható. Az első beszámolók és saját tesztünk eredménye is kiábrándító.
A Socialbakers felméréséből kiderül, hány oldalt lájkol egy átlag Facebook. Úgy tűnik, egyre többet. 2009 óta jelentősen növekedtek a számok. A Socialbakers több országban is vizsgálta, hány oldalt lájkolnak az átlagos Facebook userek.
Átfordult a Foursquare - HWSW hwsw.hu
Közelről nézve a Foursquare-en mindig is látszott, hogy nem egy bugyuta geolokációs játék, hanem a XXI. századi aranyoldalak. Az elmúlt öt év során lépésről-lépésre haladt a badge-ek és mayorségek csatája felől ebbe az irányba a fejlődés, most végleg átfordul.
Fellélegezhetnek a nagyforgalmú, sok tízezres vagy százezres rajongótáborral rendelkező Facebook-oldalak üzemeltetői és tagja is, ugyanis a Facebook elkezdte teríteni az új kommentrendszert.
Miközben az Amerikai Egyesült Államokban közel 2,9 millió fővel csökkent az elmúlt fél évben a Facebookot látogatók száma, Indiában és Brazíliában jelentős mértékben nőtt a közösségi portál tábora. A legtöbben továbbra is az USA-ban használják a platformot.
Miközben a nyomtatott újságok a túlélésért küzdenek, egyre több online sajtóorgánum indul el. Az utóbbiak közül kiemelkedik két videó-híroldal. A The Daily Dot és a NowThis News egyaránt a rövid videókra épít. A The Daily Dot szerkesztői rendszeresen átkutatják a közösségi honlapokat és felhasználói megosztásra épülő platformokat az érdekes történetek után, míg a NowThis News naponta 15-30 új felvételt jelentet meg. Miközben az Amerikai Egyesült Államokban az elmúlt években mintegy 25 000 újságíró veszítette el az állását, ezen két online szerkesztőségben nyugodt és oldott légkör uralkodik.
SocialTimes.Hu - A Facebook is segítette a magyar összefogást - Így kezelte a hóhelyzetet a Szárnyas Fejvadász socialtimes.hu
Talán eddig nem hallottatok a Szárnyas Fejvadász oldalról, most mégis a hírek főszereplője lett, ezért először ismerjétek meg, mit is csinálnak. Az oldal egy nonprofit szerveződés, a hattagú csapatból négyen dolgoznak napi szinten azon, hogy segítséget adhassanak másoknak az álláskeresésben. Mindenki munka mellett teszi a dolgát, pusztán passzióból. Mivel a segítségnyújtás a profiljuk része, így egyértelmű volt, hogy ebben a helyzetben is részt vegyenek az információk közvetítésében
Mielőtt azonban a mennybe menne a Facebook, érdemes körülnézni a virtuális és valós világban is, hogy a közösségi média tömegszervező ereje miben is rejlik. A hatásmechanizmus és a mérhetőség nehezen megragadható. Inkább csak sejtjük, semmint tudományosan mérjük a folyamatok. A kevés konkrét történelmi példánkból próbálunk következtetéseket levonni, azokból az esetekből, ahol a közösségi média vélt ereje mellett mindig számolnunk kell a helyi és alkalmi specialitásokkal. Röviden: a közösségi tevékenység önmagában nem értelmezhető.
A mostani eredmények már a Facebook totális dominanciáját mutatják ebben a ringben, olvasóink háromnegyede legalább heti rendszerességgel facebookozik, és az oldalt elhagyók aránya is itt a legalacsonyabb a használókhoz képest. Az Iwiwet gyakorlatilag egy emberként hagyta ott a közösség, a Google+ meglepően jól áll, ahogyan a LinkedIn is - ez jó jelzés arra, hogy talán lenne hely a piacon egy hasonló profilú magyar szolgáltatásnak is. A Twitter úgy ment ki a divatból, hogy be se jött, a Tumblr, az Instagram és a Pinterest sem igazán népszerű még. Vagy már.
Index - Tech - A lájk a lélek tükre index.hu
A közösségi oldalakon mutatott aktivitásból, a publikus facebookos lájkokból meghökkentően pontos jellemrajz állítható össze, derült ki egy amerikai felmérésből. A Microsoft kutatásában a cambridge-i egyetem statisztikusai 58 ezer Facebook-felhasználó lájkjait és profiloldalait elemezték anonim módon, és azt találták, hogy ijesztően jó hatékonysággal tudják kideríteni az illetők érzékeny személyes adatait. Akkor is, ha a felhasználók azokat nem szeretnék megosztani a közönséggel.
SocialTimes.Hu - A Facebook előtt újult meg a Google Plus socialtimes.hu
A Facebook ma mutatja be, milyen lesz a megújuló hírfolyam, amiről korábban mi is beszámoltunk. A Google viszont minden előzetes bejelentés nélkül megelőzte vetélytársát, és hírt adott róla, hogy a Google Plus is új funkciókat és kinézetet kap. A keresőóriás természetesen egy Google Plus posztban értesítette a felhasználókat arról, hogy milyen újdonságokra számíthatnak az oldalon. Az egyik fontos újítás az, hogy megjelenik a felületen egy "Local reviews" aloldal, amiben különféle vélemények jelennek meg, melyeket például egy hellyel, étteremmel kapcsolatosan adtál.
a nagy átalakítás lényege az lesz, hogy az eddigi ömlesztett, és korlátozott szűrési lehetőségekkel megtámogatott üzenőfali hírfolyamunk helyett több, témák szerint szétválogatott hírfolyamotkapunk. Külön lesz fala a státuszüzeneteknek, az ajánlott linkeknek, a feltöltött fotóknak, videóknak, és a zenéknek, amiket az ismerőseink éppen hallgatnak. Ezzel párhuzamosan az üzenőfalak kinézete is megváltozik, a képek nagyobbak lesznek, és többféle, látvány
SocialTimes.Hu - 15 millió márkaoldal a Facebookon socialtimes.hu
már több mint 15 millió márka hozott létre saját oldalt a Facebookon. Ráadásul a céges oldalak közül legalább 8 millió használja a Pages Manager alkalmazást is a felület kezelésére. Érdekes adat, hogy tavaly december óta már 2 millió új márkaoldalt indítottak el. Jelentősen először azután ugrott meg a márkaoldalak száma, amikor a Facebook bevezette itt is a borítóképet, és sokféle olyan funkciót kaptak, amelyekkel könnyű reprezentálni a márkát, és kommunikálni a rajongókkal.
Néhány hete, kívül-belül megújulva és nagyra törő tervekkel lépett a közönség elé az egykor legnépszerűbb közösségi oldal, a Myspace.com. A nyitóoldalon egy feldúlt, tettre képes, öltönyös Justin Timberlake fogadta a látogatókat. A befektető és társtulajdonos látszólagos feldúltsága hamar valósággá válhat, ugyanis az egykor sikeres, de az utóbbi években letűnt oldal újbóli sikeréhez vezető út korántsem akadálymentes. Főleg ha közben a zeneipart is forradalmasítani szándékoznak.
SocialTimes.Hu - Anyu a Facebookon is figyel socialtimes.hu
A Facebook valaha egyetemi hálózat volt, mára azonban nem csak világméretű közösségi oldal lett, de a szülők is megjelentek rajta. Az Education Database Online adatai szerint ráadásul nagy részük csak azért regisztrál a Facebookra, hogy gyermekeit figyelje.
A Twitter és a Facebook korában már nem elég elégetni a szerelmes leveleket. A kapcsolat nyomai megmaradnak a közösségi hálózatokon, és Sas tapasztalatai szerint különösen nehéz megbirkózni az itt található digitális nyomokkal. A kutató szerint a legnagyobb problémák a facebookos interakcióhoz és tartalmakhoz kötődnek, ahol a párokat sok dolog emlékezteti a volt partnerére. Hacsak nem tiltják le egymást, vagy nem törlik az ismerősi kapcsolatukat a Facebookon is, az expartnerek gyakran itt láthatják, hogy mivel foglalkozik a másik.
Másfél évi nyugodt, változásmentes munka után vagyunk, 2004 elején, és történetünk két fronton is új kanyart vesz; tulajdonosváltás történik az Indexnél, és - szinte ezzel párhuzamosan, de ettől bizonyosan függetlenül - belecsapunk a blogüzletbe.
A New York Times hivatkozza a Pew Research legújabb kutatását, mely szerint egyre többen döntenek úgy a netezők közül, hogy nem kell éjjel-nappal a Facebookot túrn
A Pew Research Center amerikaiak körében végzett kutatása megállapította, hogy a legtöbb felhasználónak nincs elég ideje foglalkozni profiljával. A legtöbben elveszítették az érdeklődést az oldalban és egyre inkább terjed az a felfogás, hogy a Facebook valójában időpocsékolás.
A Socialtimes.hu oldalon megtalálható a hazai könyvtári oldalak toplistája rajongók száma szerint, növekedés szerint, és TAT szerint. A TAT azt jelenti, hogy hány felhasználó beszél az oldalról (hányan osztanak meg oldalakat, kommentelnek, like-olnak) - azaz mekkora az interaktivitás az oldallal kapcsolatban a közelmúltban.
Egy lehetséges magyarázat a De Groot modell, aminek az alaplogikája egy pletykaszerű mechanizmus: ha több helyről hallom ugyanazt a hírt, nem feltétlen jövök rá, hogy a hír forrása csak egy ember. Emiatt, mint egy városi legendánál, esetleg túlságosan biztos leszek benne, hogy a hír igaz. Ennek a logikának van egyfajta visszhangszerű hatása, ami a politikai véleménykülöbségeket is magyarázhatja. Az amerikai példánál maradva, tegyük fel, ha a demokraták főleg demokratákkal, a republikánusok főleg republikánusokkal beszélgetnek. Ekkor egy Obamáról szóló pozitív hír, amit egy demokrata kezd terjeszteni, sokáig pattoghat a demokraták közösségében, és ha nem jönnek rá, hogy nincs benne új információ, akkor túlságosan pozitív nézetet alkotnak róla.
Javában dühöng a Facebookon az egymilliólájk-mánia, aminek a lényege, hogy emberek mindenféle hülyeséget vállalnak be azzal a feltétellel, hogy a felhívásukra legalább egymillió felhasználó megnyomja a Like (Tetszik) gombot.
A Facebook Graph Search olyan keresőeszköz, ami személyre szabott keresési találatokat ad. Ez azt jelenti, hogy beállításoktól függően mindenkinek más jelenik meg, mindenki másokat talál meg. A Graph Search alapvetően a barátaink adatai között keres, viszont kedvesen felajánlja a keresési lehetőségek kiterjesztését, ha nem lennénk elég kreatívak. Úgy tűnik, teljesen kimaradni csak akkor tudunk, ha töröljük magunkat a Facebookról, hiszen a közösségi oldal rengeteget tud rólunk, a kontroll pedig nem teljesen van a felhasználók kezében.
A kutatók szerint a negatív érzelmeket a Facebookon túlsúlyban lévő pozitív üzenetek kibocsátói iránt támadó irigység, és az ebből fakadó elégedetlenség váltja ki. A Facebook és más közösségi portálok minden korábbinál nagyobb mennyiségben szolgáltatnak információt a hasonló helyzetben lévő emberekről. A kép azonban torzít, mert a felhasználók elsősorban kellemes élményeket osztanak meg és sokszor túloznak, az életük negatív fejleményeit pedig nem nagyon részletezik.
A Socialbakers számai szerint Magyarországon jelenleg 4,3 millió facebookozó van, ez a negyvenedik legnagyobb közösség. Előttünk Portugália és Svédország, mögöttünk Algéria és Hongkong. A magyar felhasználók tábora havi 70 ezerrel nő, és most 44 százalék körül jár az arányuk a teljes lakosságon belül.
hatalmas az érdeklődés az utazási információk iránt, de csak kevés olyan forrás van, amely átfogó és nem kereskedelmi célú. Ez fog most megváltozni. A Wikivoyage az utazók szolgálatába áll a Wikimedia Alapítvány támogatásával és Wikimedia globális szerkesztői közösségével
Gyakran hasonlítjuk össze magunkat embertársainkkal, és hajlamosak vagyunk túlbecsülni mások életének pozitív dimenzióit a sajátunkéval szemben. Mindannyian boldogságra törekszünk, de ez nem elég. Ismerőseinknél is boldogabbak szeretnénk lenni, ami felturbózza a versengést. Ez sokakat el is kedvetleníthet a a közösségi oldalakon, és szimpla kis lúzereknek érezhetik magukat saját ismerőseik társaságában. Pedig a látszólagos tökéletesség mögött általában sok negatívum rejlik, melyeket inkább elrejtünk.
Viviane Reding, az Európai Unió igazságügyi biztosa hétfőn azt javasolta, hogy a közösségi szolgáltatásokra is terjesszenek ki egységes adatkezelési direktívát. Javaslata lényege, hogy a vállalkozások - beleértve az internet-szolgáltatókat - tájékoztassák a felhasználókat, hogy milyen adatokat gyűjtenek össze róluk, milyen célból, és ezeket mire szeretnék felhasználni.
A Facebook és a Milánói Egyetem közös projektjében kutatók kiszámolták, hogy a világon bármely két ember már csak 4,7 kézfogásra van egymástól, szemben Stanley Milgram hatvanas években, a „kis világ kísérletében” mért hat lépés távolságtól
Egy álláskereséssel foglalkozó portál kutatása szerint több, mint 22 millió amerikai használta a közösségi hálózatokat álláskeresésre 2011-ben. Hatból egy ember, több mint 15 százalék mondta azt, hogy a közösségi oldalakon való jelenlétének köszönheti az állását. Az álláskeresők ötvennégy százaléka használja a Facebookot, a LinkedInt, vagy a Twittert keresésre.
Új vírus terjed a Facebookon, ami egy régóta ismert módszerrel, de minden eddiginél látványosabban barmolja szét a mindenre elővigyázatosság nélkül klikkelő, naiv felhasználók üzenőfalait. A rosszindulatú kód egy kattintáscsalogató sztori (most éppen Kim Kardashian amerikai valóságshowsztár és megélhetési celeb) mögé bújik, és elég rákattintanunk, hogy megfertőzzük az oldalunkat.
Megjelent a Google+ közösségi hálózat márkáknak és vállalatoknak szánt ajánlata, tehát mostantól nemcsak a barátainkat és munkatársainkat követhetjük, hanem kedvenc szappanunkat, asztalosunkat és mobilgyártónkat is.
Google Plus vs Tumblr | Gépnarancs gepnarancs.hu
Pár héttel ezelőtt volt egy kijelentésem arról, hogy a Google Plus haldoklik, hiába a mesterségesen felduzzasztott felhasználószám. De most, hogy a Google a Reader átalakításával belekényszerített a köreimbe (megszüntette a belső megosztást és helyette a Google Plus-ba ágyazza a megosztott bejegyzéseket), elnézést kell kérjek ezért a kijelentésemért.
a Google+ Ripples (kb. hullámverés), amely egy igen látványos statisztikai eszköz, mellyel egy adott bejegyzés, megosztás sorsát lehet nyomon követni: ki kivel és mikor osztotta meg nyilvánosan, vagyis az információáramlást és a kapcsolati hálót vizsgálhatjuk meg.
A Google integrálja az egyik legnépszerűbb szolgáltatását a webes RSS-olvasó Readert a Google+-ba. A mai nap híre pedig, hogy a Google a Music szolgáltatását is összedrótozza a Google+-szal. Lassan indul az új közösségi oldal, de lehet, hogy elkerülhetetlen lesz a használata.
a közösségi oldal tagjai a Google+-on belül ismerőseiknek ajánlhatnának zenéket, ezeket a dalokat az ismerős egy alkalommal ingyenesen meghallgathatná, majd a szolgáltatás felajánlaná az mp3 formátumban történő vásárlást, valószínűleg a ma általános 99 dollárcentes áron.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése