
Netflix, a trónbirtokos
Ezt a stream-óriást senki számára nem kell bemutatni, mindenki hallotta már ezt a nevet, a legtöbben pedig aktív felhasználói is vagyunk. Évente miliárdokat költenek licencek megvásárlására, illetve a saját kontentjük, arculatuk kialakítására, amely meglehetősen sikeres volt eddig. Ez persze nem olcsó mulatság a tagok számára sem, hiszen a jó munkát és szolgáltatást meg kell fizetni, viszont a legutóbbi információk szerint a Netflix szigorítássokkal fog fellépni. Ez pedig még több kiadást jelenthet a felhasználók számára, ha nem vigyáznak.

Más izgalmas dolgokon is dolgozik a Netflix jelenleg, amely már tesztelés alatt áll, ez pedig az mobile only előfizetési csomag. Ez pedig egy olyan alternatívát jelentene azoknak a potenciális felhasználók számára, akik esetleg nem tudnák megfizetni az általános csomag díját, hiszen ez a lehetőség csak a telefonos alkalmazáson tenné lehetővé a belépést, ez pedig jelentős árcsökkenést jelent ugyanazon tartalmak jozzáférhetőségével. Emellett ez egy remek fejlesztés lehet arra is, hogy a Netflix olyan területekre is betörjön, ahol eddig nem volt uralkodó szerepe.
YouTube Permium: megásta a saját sírját
Egy másik olyan vállalatról van szó most, akit szinte mindenki minden nap használ, mind tudjuk, mit kínál az egyszerű Google-fiókkal rendelkező felhasználók számára a weboldal. Most viszont az a kérdés van-e vevő a prémium szolgáltatásra. Nehéz kérdés ez a YouTube számára, hiszen tudjuk, hogy a portál már 2014 óta, azaz mindenki más előtt jóval fel akarta venni már a Netflix-szel a versenyt. Sajnos ez nem jött össze nekik: elbukott a Music Key, a YouTube Red is, és alig egy évvel a Premium piacradobása után maga a cég kezd kihátrálni a fejlesztésből.
Március 30.-án ezt írta az sg.hu: "A Bloomberg bennfentesekre hivatkozva azt írta, hogy a YouTube nem akar tovább drága filmsorozatokat gyártani és a meglévő projekteket is leállítja." És bár ez még nincs hivatalosan megerősítve sem a Google, sem Susanne Daniels, a YouTube Originals programmenedzsere által, de nagyon úgy tűnik, ez a próbálkozás is a YouTube-tól nagyon tiszavirág életűnek bizonyult, hogy fölvegye a harcot a streaming média óriásaival prémium szinten.
Az ötlet viszont nem volt rossz: eredeti tartalmakra fókuszálva (olyan sajátgyártású filmek/sorozatok mint pl. Cobra Kai, Impulse, F2 Finding Football and The Sidemen Show), egy olyan streaming-platform létrehozása, amely reklámmentes, mind online és offline zene- és bármilyen YouTube-kontent hallgatására/nézésére van kitalálva. Illetve a reklámmentesség kiterjed mindennemű YouTube-kontentre, és ez nem csak a weboldalon, hanem az appokra is (YouTube, YouTube Music, YouTube Gaming, YouTube Kids) kiterjed. A kivitelezés viszont nem lett sikeres, már az árazás ($11.99/hónap) sem volt túlságosan hívogató, és hiányzott az a forte, ami az Apple-nek megvan, ami engedélyezheti, hogy csak is saját kontentre és egy "ad-blockerre" építsenek.
Disney+, a birodalom legújabb tagja
Valóban csak idő kérdése volt, hogy a legnagyobb franchise-okkal rendelkező Disney-birodalom megtegye a lépéseket a saját kontent-szolgáltató létrehozása felé. Már 2016 óta dolgoztak egy terven a BAMTech-hel, amely segítségével betörhetnek a streaming-piacra, de csak tavaly jelentették be hivatalosan a Disney+ (továbbiakban Plus) érkezését, amelynek premiere az Egyesült Államokban 2019. november 12.-e lett. Emellett a napokban derült ki, hogy mindezt $6.99 per hónap áron készülnek megidítani, ami első blikkre nagyon barátságos ajánlat. Lássuk, mi is ez, és mivel fog szolgálni a platform.

Az exkluzivitás felvet pár kérdést, pl. mi lesz a Netflix Marvel-licenc alatt fejlesztett sorozataival (Jessica Jones, Daredevil, stb.)? Erre gyorsan reagált a Netflix azzal, hogy bejelentette ezen sorozatok elkaszálását, hiszen ők sem akarnak az ellenfélnek szurkolni. Ezzel egyetemben a hamarosan lejáró mindenféle Disney bérbe adott film szerződéseinek lejártával csak és kizárólag itt lesznek elérhetőek ezek a filmek. Így tehát az olyan filmek, mint a Marvel Kapitány vagy a Bosszúállók: Végjáték lesznek az első olyan tartalmak, amelyek teljesen exkluzívan csak a Plus-on lehetnek nézhetők. Ami pedig a sajátfejlesztésű tartalmakat illeti, mininmum két évvel a premier után lesznek csak elérhetőek, mivel a beruházások előtt először egy stabil előfizető-közönséget szeretnének kialakítani.
Apple TV+, aki nem siet sehova sem
Nagyon is jól tujuk, hogy az Apple szereti kivenni a részét a technológiai újításokból, főleg amelyek ilyen sikeresek. Kicsit megkésve, de semmiről le nem maradva jön az Apple TV+, aki komoly ellenfél lehet a jövőben a népszerű szolgáltatókkal szemben. Idén márciusban jelentették be, hogy a megújult Apple TV az Apple TV+-szal egyetemben 2019 őszére várható.

Kissé ködös még az elképzelés néhány részlettel kapcsolatban (pl. árazás), az már biztos, hogy kezdettől reklámmentesen fog elérhetővé válni az Apple TV keretein belül, ahol a saját tartalomgyártón kívül olyan nevek is elérhetőek lesznek, mint az HBO Go, a Hulu vagy éppen a legfrissebb hírek szerint a nemsokrára megjelenő Disney+ is. Ez viszont egy olyan, jól elgondolt stratégia része, amely lehetővé teszi, hogy ne kelljen minden video-on-demand platformon külön regisztrálni, és ötvenhat jelszót és felhasználónevet számontartani. Illetve része lesz az Apple családi csomagjának is, ami lehetővé teszi, hogy legfeljebb hat családtag között "elosszanak" egy fiókot.
Ezeken felül az is fontos, hogy bár konstrukcióját tekintve még nem tudunk mindent, de azt igen, hogy legfőképp a saját tartalmak készítésére fókuszálnak majd, amihez Hollywood legnevesebb írói, rendezői és színészei már majdhogynem mind leszerződtek az Apple-höz. Közülük néhány: J. J. Abrams, Steven Spielberg, Sofia Coppola, M. Night Shyamalan, Jason Momoa, Jennifer Aniston, Steve Carell, Reese Witherspoon, Chris Evans és még bőven lehetne sorolni. Ezen felül Oprah és Harry herceg is összefog egy közös produkció erejéig, amely a mentálhigiénia köré épülő doku-sorozatként fog megjelenni 2020-ban. Pénz pedig bőven van, és ha ilyen nevekkel dolgozik az ember, idő is, tehát az Apple biztos nem fogja elsietni a különböző produkciók megjelentetését.
Hulu: kevés a hír, de ez változhat

HBO Go: az első igazán magyar szolgáltató
Magyarországon egyedülálló módon robbant be az HBO Go: filmek és sorozatok magyar szinkronnal vagy magyar felirattal érhetőek el az oldalon. Repertoárját tekintve érdekes a helyzet: a filmek havonta változnak, tehát egy filmet nem biztos, hogy bármikor, bármilyen körülmények között meg lehet nézni az HBO Go-n. Napjainkban az HBO egyik legfontosabb sorozatával, a Trónok harcával és annak utolsó évadával van tele minden, de mi lesz, ha elérjük a végét? Erre is fel vannak készülve a szolgáltatónál: nemsokára érkezik a nagyon ígéretesnek tűnő Csernobil című minisorozat is. Illetve azt is megjegyezhetjük a közép-európai szolgáltatás az eredeti HBO-sorozatok mellett a CBS All Access, a Showtime, a Starz, a Hulu, a Sky és a BBC America sorozatait is átveszi, és a premierrel egy napon vetíti azokat.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése