keresés

2024. március 14., csütörtök

Az X (Twitter) meghamisítja a platformon megjelenő videók nézettségének számát?

Az X, azaz a régi nevén Twitter, sok problémával küzd azóta, hogy Elon Musk megvásárolta a platformot. A milliárdos tervei szerint multimédiás közösségi oldallá válik az X, ennek érdekében csábítaná át a YouTube legnépszerűbb tartalomgyártóját, Mr. Beast-et. Mr. Beast, azaz Jimmy Donaldson most megosztott egy videót az oldalon, azért, hogy “tesztelje” mennyire lenne sikeres a munkája az X-en és mennyit fizetne neki utána a platform. 

Miért nem mutat valós adatokat az X nézettség számlálója?

A problémát az okozza, hogy a videóknál megjelenő nézettség számlálón nem azt láthatjuk, hogy hányan indították el és nézték meg a videót, csak azt, hogy hány ember látta magát a posztot, így az eredmények hamisak lesznek. Ezért már korábban is kritika érte az oldalt. Jelenleg, a cikk írásakor a Mr. Beast videót 177 millióan "tekintették meg" a közösségi média platformon megjelenő számok szerint, viszont azt nem lehet tudni ténylegesen hányan nézték meg a videót. Az X szabályai szerint ha egy felhasználó többször megnéz egy posztot, akkor az újabb és újabb megtekintésnek számít, tehát a nézettségeket manipulálni is lehet. Mindemellett a platformon nagy számban jelennek meg a bot-ok, azaz olyan felhasználói fiókok, melyek nem valódi emberekhez tartoznak és arra használják őket, hogy valamit promotáljanak vagy arra, hogy mesterségesen növeljék a követő számot, nézettséget, megosztást és a kommentek számát.

Továbbá az X mindent megtesz annak érdekében, hogy a legtöbb emberhez eljusson Mr. Beast videója. Ahogy azt több felhasználó is észrevette, a poszt a feed-jükre került állandóan több napon keresztül. Az sem felel meg az átláthatóság elvének, hogy a poszton semmi sem jelzi, azt hogy promotált tartalomról vagy reklámról van szó. Ilyen esetben ugyanis ezt a platformnak jeleznie kéne, ahogy ezt korábban megtették, más Mr. Beast videóknál is. Most azonban ez nem található meg sehol, ennek ellenére biztos, hogy promotált posztról van szó, hiszen, amikor a felhasználók rákattintottak a poszt melletti három pontra, megjelentek a 'nem érdekel ez a reklám', 'miért látom ezt a reklámot?' és a 'reklám bejelentése' opciók. Az FTC azaz a Federal Trade Commission (USA) szerint a reklámokat mindig jelezni kell, hogy a felhasználókat ne tudják megtéveszteni, de az Európai Unió is fellépett már az ügyben. További bizonyíték, hogy azok számára, akik régóta nem frissítették az applikációt, megjelent a 'promotált' felirat.

Elon Musk tervei

Az X már megegyezett más hírességekkel, hogy videóikat posztolják az oldalra és a platformon indítsanak talk show-t, podcast-et. Ezek közül van, ami elég rövid életű volt és gyakorlatilag még csak egy epizódot sem élt meg pont Elon Musk miatt. A YouTube-hoz hasonlóan a tartalomgyártók pénzt kereshetnek a videóikkal. Az X a bevétel 45 %-át ajánlja és a leszerződötteknek előre is fizet egy összeget. Mr. Beast végül 260 000 dollárt kapott. Azonban a youtuber szerint ez nem mutat valós képet arról, hogy mennyit kereshetne valaki a platformon, mert a körülmények miatt extra figyelmet kapott a hirdetőktől, akik reklámokat vásároltak a videóra. 

Elon Musk egy okos tv-n alkalmazható X applikációt is szeretne létrehozni annak érdekében, hogy felvegye a YouTube-bal a versenyt. Eközben a platformot folyamatos kritikák érik a előbb felsoroltak és egyéb hibák miatt, továbbá az X-en korábban hirdető cégek közül sokan elhagyták az oldalt, ami szintén nem segít abban, hogy a közösségi média platform profitot tudjon termelni.


Fő forrás:

X appears to be juicing MrBeast's views as Elon Musk tries to woo the YouTuber to the platform - Mashable, Matt Binder, 2024.01.19.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése