az újságíróra visszahat a kommentelés, óvatosabbá teszi: jobban átgondolja, hogy mit ír le, és alaposabban ellenőrzi a tényeket, mert tudja, hogy a kommentelők úgyis egyből kiszúrják a hibát, ráadásul, néhány hozzászólás olyan adalékkal szolgálhat egy-egy témához, hogy legalább olyan figyelmesen érdemes elolvasni, mint magát a cikket. A jövőben szerinte meghatározó lesz az újságíró és az olvasó együttműködése. Azt viszont túlzásnak tartja, hogy a felhasználói tartalmak legyőzték, vagy hamarosan legyőzik a hivatásos tartalomgyártók által készített tartalmakat.
Kevin ritkán olvas hagyományos kritikákat, de akkor is angol nyelvű blogokon, és maga a könyvvásárlás is általában online rendelés útján történik. Attila szintén a rendelés híve, ráadásul így lehet készíteni úgynevezett kicsomagolós (unboxing) videót is, ami külön kategória és kedvelt téma a booktuberek körében.
The Best Approaches for Writing a Blog Lead feldmancreative.com
I had a hard time with this sentence. It’s called the lead—the first sentence or first paragraph—and it drives writers batty. You too, right? Well, help has arrived.
Blogtalanít a New York Times - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Times – több más kiadványhoz hasonlóan - „kettős játékot” játszott: Egyrészt blogokba szervezte ki egyes rovatait, illetve azok önállósított részeit, másrészt befogott és „háziasított” néhány népszerű (korábban) független blogot. (Ha mindez ismerős, nem a véletlen műve, hiszen nem sokkal később az Index is hasonló módon turbózta fel saját magát. A hazai kiadvány még előnyösebb helyzetben is volt, hiszen saját keltetőjéből – blog.hu – vehette át az életképesnek bizonyuló blogokat.)
A statisztika szerint a Facebookon ma a legtöbbször két amerikai weboldal, a Buzzfeed és a Huffington Post cikkeit lájkolják, kommentelik és osztják meg az emberek. A legutóbbi adatok azt mutatják, hogy a két oldal tartalmait összesen havi 77 milliószor. Ugyanezen a listán a hagyományos média óriásai is ott vannak az élmezőnyben, de a számok hatalmas lemaradást mutatnak. A CNN és a Guardian havi 8 milliót tud, a New York Times 7-et, a BBC 5-öt, a Washington Post és a Time 3-at. A közösségi médiát nyomasztóan uraló két oldalt egy ember köti össze, aki mindkettő alapításánál ott volt. Úgy hívják, Jonah Peretti, és mellékesen ő találta ki a reblogolást még messze a Tumblr és a Twitter előtt. De ki ez az ember, és honnan tudja ennyire, mire bukik az internet népe?
Nyomasztóan uralja a közösségi médiát a Buzzfeed amerikai szórakoztató portál. A legutóbbi felmérések szerint a februári cikkeik összesen 21 millió lájkot, 13 millió megosztást, és 16 millió kommentet hoztak össze a Facebookon.
Háziasszonyok tízezrei háborogtak a Facebookon és a Twitteren, amikor november 10-én estétől három napra elérhetetlenné vált a közösségi webszakács oldal, a NoSalty. Senki nem találta kedvenc sütőtöklevesének vagy almás pitéjének receptjét, a webszakácsok rettegtek, hogy eltűnnek feltöltött menüsoraik, de végül mindenki megnyugodhatott, az oldal nem halt meg, csak átalakult. De hogy lett az otthoni blogból piacvezető receptoldal? És meddig tart még a gasztroőrület Magyarországon?
A mediamass.net előre hamisítja a híres személyek halálhírének hoaxát (azaz hamisítványát): úgy csinálnak, mintha valaki nem halt volna meg, csak elterjesztették volna a halálhírét. Ez különösen visszás, amikor viszont tényleg meghal valaki, ekkor az oldalon úgy tűnik, mintha nem halt volna meg. Saját oldalukon péládul azt írják, hogy a náluk megjelent, Lou Reed haláláról szóló cikk hibás, és hamis volt a sztori, a zenész nem halt meg. A valóság akkor derül ki, ha rákeresünk az oldalon használt szófordulatokra: a Mediamass sablonszöveggel dolgozik, és előre elkészítették rengeteg híres ember halálának hoaxát, bármi értelme is legyen ennek.
Tajvan kereskedelmi bizottsága áprilisban indított vizsgálatot a Samsung ellen, mert felmerült a gyanú, hogy a saját termékeit dicsőítő, a riválisokét negatív kritikával illető hozzászólásokért fizetett. Bebizonyosodott, hogy a dél-koreai cég elhivatott dolgozói és számos fizetett szerző szórta tele a tajvani fórumokat bejegyzésekkel, hozzászólásokkal, és emiatt 340 000 dolláros büntetést szabtak ki rá. Külső cégek is segítették a Samsungot, azokat összesen 100 ezer dollárra büntették
Közeledik a Twitter elsődleges részvénykibocsátása, és a vállalat elkezdte benyújtani a szükséges dokumentumokat az amerikai tőzsdefelügyeletnek, amikből olyan információk derülnek ki, amikről eddig csak keveset, vagy nem összefüggéseiben beszélt a cég vezetése.
A Twitter mikroblog idei harmadik negyedévi bevétele a duplája volt az egy évvel korábbinak, vesztesége azonban a cég bővítése miatt majdnem háromszorosa lett a tavaly harmadik negyedévinek.
Az Instagram valóságos szubkultúrává nőtte ki magát: lassan nagyobb jelentőséggel bír, mint a Facebook és a Twitter, Kim Kardashiannak például több követője van, mint ahány magyar állampolgár összesen. A gazdag csemeték után most az unatkozó, milliárdos feleségek is kezelésbe vették az applikációt, a legszomorúbb az egészben, hogy még közönségük is van. A tendencia szerint minél több, lehetőleg az átlagember számára elérhetetlen dolgot osztanak meg a nagyvilággal, annál többen követik majd anélkül, hogy bármit tudnának róla.
A strasbourgi bíróságnak az észt ügyben két alapvető jog között kellett döntenie, azt kellett mérlegelnie, hogy ebben az esetben a Delfi szólásszabadsághoz való joga vagy Leedo jó hírnévhez és magánélethez való joga fontosabb-e. A bíróság olyan szempontokat is figyelembe vett, mint hogy a Delfi honlapján hogyan lehetett kommentelni. A Delfi egy automata szűrőt működtetett, ami nem engedett trágár szavakat megjeleníteni, de ezt nagyon egyszerű volt kijátszani. Ezenkívül ha valaki szólt, hogy egy komment őt sérti, a honlap azonnal eltávolította ezt a hozzászólást. Leedo esetében is ugyanígy járt el, de Leedo nem a honlapon keresztül üzent a szerkesztőségnek, hanem postai levélben, hat héttel később.
Helyi újságírók egy olyan cégre bukkantak Szentpéterváron, amely fiataloknak fizetett azért, hogy az orosz kormányt dicsérő, illetve az ellenzéki jelölteket és az amerikai politikát és kultúrát becsmérlő kommenteket posztoljanak az interneten.
A kínai Beihang Egyetem kutatói szerint a harag a legerőteljesebb, leggyorsabban terjedő érzelem az interneten. A kutatók egy tanulmányhoz 200 ezer felhasználó bejegyzéseit vizsgáltak meg a Weibón, a kínai Twitteren. Megállapították, hogy a harag a leggyakoribb érzelem a közösségi oldalon, ami ráadásul gyorsan is terjed.
Az internetes trollkodás a szadizmuson alapul - erre a következtetésre jutott egy most közzétett tanulmány. A kutatást egy közelmúltban nagy port felvert esetek miatt kezdték el a témában. A 14 éves, angliai Lutterworth-ben élő Hannah Smith bőrbetegsége miatt regisztrált az Ask.
SocialTimes.Hu - Tovább twitteresedik a Facebook socialtimes.hu
Most egy újabb hashtagekhez kapcsolódó funkció tűnt fel az oldalon, a Trending Topics. Az új funkció megjelenése nem teljesen váratlan, hiszen minden olyan felületen létezik már, ahol főként hashtagek segítségével zajlik a kommunikáció - ilyen a Twitter és a Tumblr is - és nemrég a Facebook mobilappban is feltűnt már hasonló. A Trending Topics a legnépszerűbb, legtöbbet használt címkék alapján mutatja a legaktuálisabb témák listáját. Ennek segítségével folyamatosan nyomon lehet követni, hogy miről beszélnek a legtöbben, mely témák pörögnek leginkább a Facebookon.
Megszűnik a legendás Groklaw jogászblog, amely tíz éves működése során a műszaki területek és a jog kapcsolatait, konfliktusait követte. A blog működési modelljét lehetetlenítette el a nemzetbiztonsági hatóságok folyamatos megfigyelése.
Újra megdőlt a Twitter forgalmi rekordja, ami általában azt szokta jelezni, hogy valami olyan esemény történt a világban, ami óriási tömegeket érdekel, mint például az amerikai elnökválasztás, a focivébé döntője vagy a brit királyi esküvő.
A közösségi médiában szeretünk ismerős és ismeretlen emberekkel csevegni, magvas és kevésbé magvas gondolatokat megosztani, vagy csak időtöltésből írogatni. De mit árulunk el magunkról eközben? Mivel a Twitter lehetővé teszi, hogy letöltsük saját adatainkat s így a szerző...
Múlt héten kiderült, hogy a Yahoo minden lehetséges keresési találatból eltávolította a felnőtt tartalmakat kínáló Tumblr-mikroblogokat. Amikor a Yahoo megvette a Tumblrt, azt állította, hogy békén hagyja a felnőtt-, illetve pornós blogokat.
Simon Rogers , a The Guardian datablog és datastore szerkesztője átigazolt a Twitter-hez, ahol Data editor munkakörben dolgozik immár. Rogers 1998-tól dolgozott a Guardian-nél és aktív részese volt a brit lapnál bevezetett digital first irányzatnak. A 2009-ben elindított...
Az MIT tudósai létrehoztak egy olyan modellt, amivel egy Twitter-üzenet indulásakor meg tudják jósolni, hogy mekkora elérést generál majd. A modell működik, ami azt jelenti, hogy nagyobb a rend az egyébként kaotikusnak tűnő üzenetek közt, mint eddig gondoltuk.
Eben Haber , az IBM kutatója olyan szolgáltatás indításán dolgozik, amely a demográfiai adatok helyett a felhasználók pszichológiai profilja alapján teszi lehetővé a targetálást. A The Economist szerint évente 170 milliárd dollárt költenek el direkt marketingre az Egyesült...
A budai rakparton korzózó Mark Zuckerberg távollétében is zajlik az élet a Facebooknál. A Techcrunch szerint egészen konkrétan egy Tumblrgyilkos alkalmazás fejlesztésén dolgoznak.
A webes szolgáltatók folyamatosan szenvednek a rosszindulatú támadásoktól, akkor is, ha legtöbbször már nem is magát a működést igyekeznek akadályozni a hackerek, az esetek nagy részében identitáslopás a bűntett.
Mi kerül 1,1 milliárd dollárba (nagyjából 250 milliárd forint) egy olyan szolgáltatáson, ami ingyenes, reklámfelületként nehezen eladható, a felhasználói gyűlölik a hirdetéseket, és havi 300 millió látogatóval csak évi 13 millió dolláros bevételt tud összehozni? A Tumblr fe
Forrong az internet, amióta hivatalosan is bejelentették a Tumblr mikroblog-szolgáltató felvásárlását.
1,1 milliárd dollárért, azaz nagyjából 250 milliárd forintnak megfelelő összegért vásárolja meg a Yahoo a Tumblrt. Legalábbis ezt írja a Wall Street Journal , és innentől nagyjából tényként kezelhetjük a megállapodást és az akvizíció nagyságrendjét is. A Marissa...
Egymilliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo a Tumblr mikroblog-szolgáltatóra, röppent fel a pletyka a Szilícium-völgyben. A két cég közötti tárgyalások tényét később több független forrás is megerősítette, az érintettek persze nem nyilatkoznak.
A közösségi médiában futótűzként terjedhetnek el a hírek. Erre a legjobb példa az egyiptomi forradalom, amit élőben követhettünk nyomon a Twitteren. Kérdés azonban mi volt előbb, elégedetlenség, ami kereste az útját, vagy a tömegkommunikáció teremtette meg annak lehetőségét, hogy az indulatok egymásra találjanak és elérjék azt a kritikus tömeget, ami már cselekvésre késztetett embereket? A Twitter forradalmak bepillantást engednek abba, milyen szerepe van a közösségi médiának a kollektív cselekvésben.
Miközben minden Google Reader felhasználó átköltözött a Feedlyre, magyar fejlesztők úgy gondolták, hogy ők tudnak jobb alternatívát is. A Feedstripes lényege egyszerű. Nem kell feedeket felvenni az olvasóba, hanem ezt megteszik a felhasználók helyett maguk az alkalmazás...
Szirmai Gergely 2011 májusa óta készíti heti rendszerességgel videókritikáit a mainstream filmvilág legfrissebb alkotásairól. A közel 53.000 feliratkozóval az egyik legnépszerűbb magyar videóblognak számító Hollywood Hírügynökséget az elsők között választotta ki a YouTube, magyarországi partnerprogramjához. Oldala kategóriagyőztes lett a Goldenblog 2012-es blogversenyén, Kult-Szórakozás kategóriában. Jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanulója.
A pár év alatt az internet egyik leglátogatottabb oldalává váló Tumblr mikroblog-birodalom vezetője, David Karp bejelentette, hogy bezár az oldal egy éve kísérleti jelleggel indított aloldala, a Storyboard.
Manapság az újságcímlapok helyett a tartalomfelfedezés felülete sokkal inkább egy alkalmazás vagy közösségi oldal, ahol automatikus vagy manuális módszerekkel válogatott, különböző forrásokból származó képes hírek soarkoznak.
A szemantikus web alapötlete egyszerű; a weboldalak ne csak az emberileg olvasható és érthető információt tartalmazzák, hanem ezt tegyék elérhetővé szabványos, gépileg feldolgozható formában is. A honlapok felépítése egyszerű, egyrészt nem árt ha van mit olvasni egy oldalon, ezt pedig a böngésző számára értelmezhető formába kell "becsomagolni" ami a html szabvány dolga, ezt kiegészíti a külcsínért felelős CSS és a JavaScript ami lehetővé teszi az interakciót is. Ehhez jön még hozzá az átlag felhasználó számára gyakran láthatatlan háttérben futó adatbázis és egyéb szerveroldali eszközök. Berners-Lee a tartalom és a forma (html) mellé kívánatosnak tartaná a jelentés (szemantika) beágyazását is az oldalakba - innét ered az elnevezés. A linked data - vagyis linkelt adatok - ennek egy visszafogottabb megvalósítása, ami az egyes adatelemek közötti kapcsolatokat is tartalmazza, pl. a Magyarország elem Budapesttel az "ország fővárosa", az Európai Unióval és a NATO-val a "tagállama" viszonyban áll egy ilyen adatbázisban. A Silk erőssége, hogy sok-sok ilyen adatbázist tartalmaz és kifejlesztett egy könnyen kezelhető lekérdezőfelületet ezekhez (szemben a nem szakmabeliek által nehezen elsajátítható standard SPARQL-lel).
Másfél évi nyugodt, változásmentes munka után vagyunk, 2004 elején, és történetünk két fronton is új kanyart vesz; tulajdonosváltás történik az Indexnél, és - szinte ezzel párhuzamosan, de ettől bizonyosan függetlenül - belecsapunk a blogüzletbe.
A komment nem szerkesztett tartalom, de megjelenhet szerkesztett felületen, amire a bíróság lecsaphat, mert felelőst muszáj találni minden olyan esetben, amikor személyhez fűződő jog megsértése miatt, illetve rágalmazás, becsületsértés miatt indul eljárás. A hatályos jogszabályok az anonim felhasználót védik, a tartalomszolgáltatókat viszont büntetni igyekeznek azért, mert valaki az ő felületükön mondott valamit. A bíróság a legkisebb ellenállás irányába mozdul el, egy emailcím alapján beazonosítani valakit sokkal nehezebb, mint a szolgáltatót megtalálni. A rendőrség az ilyen feljelentések esetében korábban kikérte az ip-címeket, és amikor nem kapták meg (arra való hivatkozással, hogy az személyes adatnak minősül, így a szolgáltató nem őrzi meg), hagyták a fenébe a dolgot. Most már azonban kiokosodtak, és kiszállnak a szervertermekbe, ahol vissza lehet keresni, hogy melyik felhasználó milyen ip-címről jelentkezett be egy adott komment megírásához.
Annyit tudni biztosan, hogy a magyar oldalon minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet kap a párbeszéd, az oldal létrehozói azon dolgoznak, hogy elmossák a határokat szerkesztőik, újságíróik és olvasóik között.
Mennyiszer hallottam én az elmúlt hónapokban: minek blog, ha van Facebook? Nem egyszerűbb ott egy oldalt csinálni, és azt használni blogszerűen?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése