Teljesen mindegy, hogy a szolgáltatás álló- vagy mozgóképet jelenít meg. Csak az a fontos, hogy a nézők élvezzék, amit kapnak, és hogy legyen lehetőség a reklámozni kívánt márkák és termékek képi megjelenítésére. Egyszer úgyis lesz egy fordulat, ami után többen lesznek ezeken az online szolgáltatásokon, mint amennyien előfizetnek tévére. Addigra ki kell találni, hogy miként lehet bevételt szerezni az online videókkal és képekkel, mert ez most még nem egyértelmű. A Youtube tíz éve indult el ezen a piacon, és még most is csak nullszaldós, pedig az éves forgalma már 4 milliárd dollár!
Az eléréssel kapcsolatos probléma már jó ideje adott, és habár az oka viszonylag logikus, még is sokan nem hiszik, vagy nem akarják elhinni, hogy az organikus posztok elérése szépen lassan a nullához közelít. Egyszerűen sokkal több Facebook bejegyzés készül, mint amennyit az emberek képesek megnézni. A Facebook szerint „átlagosan 1500 poszt jelenhetne meg egy-egy felhasználó számára, amikor belép a Facebookra, illetve egy olyan ember esetében, akinek nagyon sok ismerőse van és sok oldalt lájkol, ez a szám elérheti akár a 15 000-et is. Ebből a több mint 1500 bejegyzésből az adott felhasználó hírfolyamában átlagosan 300 poszt jelenik meg.”
A legutóbbi, február elején elterjedt piros karikás tartalmat ígérő videóra való kattintáskor például a lejátszónk frissítését kérik egy felugró figyelmeztetésben, de aki rákattint, a frissítés helyett egyből egy kártékony programmal fertőzi meg a gépét és Facebook profilját. Ez automatikusan újra posztolja a bejegyzést, így biztosítva a program terjedését. Pár nap alatt több mint százezer felhasználót sikerült átverni
Így posztolj linket a Facebookra, ha magasabb elérést szeretnél! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Ha a saját honlapodról linkelsz, és a dolgok nem teljesen úgy jelennek meg, ahogy szeretnéd, akkor érdemes kipróbálni a Facebook fejlesztői eszközét, a Debuggert. Az eszköz lényege, hogy beírod a később linkelni kívánt url-t, a Debugger pedig megmutatja, hogyan is jelenne meg ez a Facebookon, illetve ha bármi probléma van az oldallal ilyen szempontból, akkor azt is megmondja, hogy mit kell kijavítani akár neked, akár honlapod fejlesztőjének.
A gyakorlatban ez úgy fog kinézni, hogy ha egy helyen megnyitjuk a Facebookot, akkor egy ún. tipp értesítés ugrik fel (feltéve ha be van kapcsolva nálunk ez a feature) melyben kártyákat kapunk. Ezekben a barátaink aktivitásán kívül a hely alapvető információit is megkapjuk, úgymint adatok, nyitva tartás, a hely Facebook oldalának legfrissebb posztjai, közelgő eseményei, legnépszerűbb ételek stb. A Facebook külön kiemelte a bejelentéskor, hogy ezzel kapcsolatban nem fog megosztani semmit az idővonalunkon, a beállításokban pedig ki is kapcsolhatjuk a szolgáltatást ha akarjuk.
Mennyit tud valójában a Facebook a saját felhasználóiról? - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Cambridge-i Egyetem 86 220, a Stanford Egyetem kutatói 70 520 résztvevő facebookos aktivitását elemezték 2007 óta, és az eredményeket összevetve arra jutottak, hogy sok esetben a digitális lábnyomunk sokkal többet elárul a személyiségünkről, mint a hétköznapi viselkedésünk. Ez lényegében annyit tesz, hogy még a családtagjaink, közeli barátaink vagy akár a házastársunk sem ismerhet ki bennünket annyira, mint amennyire a közösségi oldal algoritmusa.
Így működik élesben a Facebook új kiadói eszköze, a Smart Publishing - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Smart Publishing beazonosítja az olyan cikkeket, amelyek már azelőtt kiemelkedően sok emberhez eljutnak, hogy maga a tartlalomszolgáltató posztolta volna saját Facebook oldalán. Az adminfelületen újonnan megjelenő "Page Insights" fül alatt azonnal láthatjuk, hogy hogyan teljesítenek ezek a cikkek, és akár azonnal meg is oszthatjuk őket. A Smart Publishing a felhasználói aktivitások száma (organikus megosztások, lájkok és kommentek) alapján ajánlja a figyelmünkbe a cikkeket. Ezek a nagy érdeklődésre számot tartó cikkek így anélkül is megjelenhetnek a rajongóink hírfolyamában, hogy az oldaladminisztrátor posztolt volna róluk - természetesen csak abban az esetben, ha engedélyeztük magát a funkciót. (Szerencsére lehetőségünk van arra is, hogy beállítsuk, hogy bizonyos cikkek ne kerülhessenek ki automatikusan.) Az ilyen módon automatikusan megjelenő bejegyzésekre érkező kommenteket ugyanúgy tudjuk moderálni, mintha mi magunk posztoltuk volna ki a cikket.
Egy kutatás megmutatta: nem a Facebook okoz stresszt, hanem a Facebook ismerőseid! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Pew Research Center szerint a közösségi média és a stressz csak indirekt módon kapcsolódik egymáshoz. A kutatást idézve „A stressz ragályos”. A közösségi média tehát csak „egyszerűbbé teszi” a lehetőségét annak, hogy a mások életében tapasztalt stressz átragadjon ránk is.
A Facebookon mindenki a legjobb oldalát próbálja mutatni: boldog a párkapcsolatában, boldog a családjával karácsonykor és minden nyaralása tökéletes, még az is, amelyik meg sem történt. A legtöbb ember élete persze nem olyan tökéletes, mint azt a Facebook-profilja mutatja, de néha még magunk is elhisszük az ellenkezőjét. A pszichológusok arra figyelmeztetnek, hogy amikor szépíteni próbáljuk az igazságot a közösségi oldalakon, az könnyen torzulást okozhat a saját emlékezetünkben is, ez pedig további zavarokhoz vezethet.
Az emberek abban a hamis hitben vannak, hogy a közösségi hálózatot zárt közösségi térnek tekintik, az online világot pedig olyan területnek, ahol kvázi anonimek maradhatnak. Pörgesd át a Facebook hírfolyamot, hogy lásd, hány számodra teljesen ismeretlen ember kommentjét olvashatod el. Ha az ember azt hiszi, a billentyűzet mögött láthatatlan, könnyebben bonyolódik bele bizonyos vitákba, hamarabb és átgondolatlanabbul hagyják el a billentyűzetet bizonyos gondolatai az embernek. Tanácsunk: különösen az ünnepek alkalmával kerüld el egyszerűen a csatározásokat, a családi fotók megosztásánál pedig egyrészt kontrolláld magad, másrészt kiemelten ügyelj arra, mit kivel osztasz meg! A trollok, az internetes zaklatók karácsonykor sem pihennek, sőt! Ne adj nekik támadási felületet most sem!
A kulcsszó tehát a válogatás szempontja. A Facebooknak ebben is előnye van, hiszen még a legrutinosabb szerkesztők is csak néhány szempontot tudnak figyelembe venni, a közösségi oldal által alkalmazott algoritmus több tízezret is. Akárcsak más nagy tech cégek, a Facebook is féltve őrzi ezt az algoritmust rajtuk kívül senki nem tudja, hogy milyen szempontok alapján dől el, mi kerül a hírfolyamunkba. Nem véletlen, hogy sok médiaszakértő úgy véli, túlságosan nagy hatalom került egyetlen vállalat kezébe. Más: míg a Facebook remek felület arra, hogy élményeket, gondolatokat, véleményeket osszunk meg, nem kimondottan terepe az oknyomozó, tényfeltáró újságírásnak, amire a hagyományos újságírás olyan büszke, és amely demokratikus országokban az egyik legfontosabb eszköz a közhatalmat gyakorlók ellenőrzésére. Ez pedig, kiegészítve a hagyományos újságírás költségeire fordítható források csökkenésével, gyengíti a demokratikus folyamatokat.
Az elpártolás okai elég egyértelműek: az idősebb korosztályok, vagyis a tinédzserek szülei, nagyszülei is egyre nagyobb számban jelennek meg Facebookon, így érthető, hogy a fiatalabbak olyan szolgáltatás felé veszik az irányt, ahova még kevésbé ér el a felnőttek keze. Ez egyébként már nem is az első olyan elemzés, amely a cég felhasználói bázisának öregedését mutatja, de Mark Zuckerberg vezérigazgató szkeptikusan fogadja ezeket a híreket. A saját adataink alapján ez egyszerűen nem igaz – mondta még tavaly nyáron, hozzátéve, hogy ha ebben a korosztályban valóban nem növekszik a felhasználóik száma, az azért lehet, mert már egyébként is annyira elerjedtek a tinédzserek körében, hogy nincs hova nőniük.
Senki sem vette észre a Bing eltűnését a Facebook keresőből! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Bing így kikerült még egy helyről, és kérdéses, hogy a továbbiakban mekkora energiákat fog fektetni a Microsoft egy többek által alapból bukásra ítélt szolgáltatásba. Az mindenesetre sok mindent elmond, hogy a Bing Facebookból való eltűnése szinte senkinek sem tűnt fel. Ami a Facebook saját keresőjét illeti, az újítások egyértelműen azt mutatják, hogy a Facebook szeretné, ha a felhasználóknak bármire is van szükségük, ne hagyják el a közösségi oldalt, és nagyon úgy néz ki, hogy jól halad a célja felé. Az újítások már több mint két hete elérhetőek angol nyelven, a héten pedig a mobilos eszközökre is megérkezett az optimalizálás, valamint „hamarosan” ígérik a többi nyelven való frissítést is. A nagy kérdés az lehet, hogy a Google lép-e valamit a Facebook ilyetén törekvéseire, hiszen jelenleg szinte egyeduralkodó a keresők piacán, azonban nagyon úgy néz ki, hogy a Facebook ebből a tortából is szeretne kihasítani egy nagyobb szeletet.
A Facebook manipulációs kísérletezéseiről szóló hírek a legolvasottabb tudományos cikkek között voltak 2014-ben - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A felhasználókkal, mint laboratoriumi kísérleti állatokkal bánó Facebook gyakorlatilag százezreken folytatott kísérleteket, azok tudta nélkül. A közösségi oldal úgy manipulálta a hírfolyamokat, hogy a felhasználó a kísérlet ideje alatt kizárólag jó hangulatú, vagy kizárólag rossz hangulatú, lehangoló posztokkal találkozott, majd a vizsgált személyek reakcióit elemezés alá vetették. A teljesen inkorrektnek és elítélendőnek nevezett vizsgálat több, mint 170 online cikkben és 3650 publikus tweetben került említésre, ezzel a vizsgált 24 268 cikk közül kivívta magának az abszolút első helyet az Altmetric listáján. Az Altmetric megemlíti, hogy a 2.7 millió tudományos tanulmány közül ez volt a kilencedik legnépszerűbb téma. Adam D.I. Kramer, az említett Facebook kutatás vezetője nem kívánta kommentálni az Altmetric statisztikáját, hiába kereste meg a The Huffington Post, bár júniusban ő is elismerte, hogy nem igazán volt korrekt a metódus.
A Wirednek adott interjút Yann LeCun, a Facebook mesterséges intelligenciára szakosodott részlegének vezetője a jövőben sokkal nehezebb lesz ciki képet feltölteni rólunk a közösségi oldalon. Ebben a mesterséges intelligencia és a Facebook arcfelismerője segít, a hosszútávú cél pedig egy digitális személyi asszisztens létrehozása minden felhasználó számára. Ez figyelmeztetne egy hétvégi bulifotó feltöltésénél, és megkérdezné az élesítés előtt biztos szeretnénk, ha ezt a szüleink vagy a főnökünk látná? arra is figyelne a szoftver, hogy mások se tudjanak rólunk olyan képet felrakni a beleegyezésünk nélkül, amit nem szeretnénk. A Facebook ezt a mesterséges intelligenciát használja a hirdetésekhez is, hogy a megfelelő tartalmat megtalálva célzottan helyezhesse el a reklámokat. LeCun arra is célzott, hogy ez a digitális asszisztens később a barátainkkal kapcsolatos kommunikációt és interakciót is formálhatja, ami a szakértők szerint komoly jogi kérdéseket vethet fel.
Egész idáig, ha valaki egyszer felírt valamit a Facebookra, aztán nem mentette el sehova a linkjét, szinte lehetetlen volt újra megtalálni, már pár hét után is, hiszen az új bejegyzések folyamatosan egyre lejjebb tolták a profiloldalon. A horrornak vége: a közösségi oldal hétfőtől elkezdte bevezetni a Graph Search újítását, amivel már a bejegyzések között is kereshetünk. Korábban, ha begépeltünk valamit a Graph Searchbe, valakinek a fél életét feltárhattuk, kijöttek képek, mindenféle szűréssel, oldalak, viszont a bejegyzésekről semmi. Ez változott meg a héten.
A közelmúltban végzett Shareaholic Social Media Traffic Report néven megjelent webanalitika szerint az egyese weboldalra mutate külső hivatkozások négyszer akkora arányban származnak a Facebookról, mint a Pinterestről. A kimutatásban szereplő 4,41 százalékos visszaesés ellenére még így is 22,36 százalékot tud felmutatni a Facebook, szemben a Pinterest 5,52 százalékával.
„Egyértelmű, hogy a Facebook és a Twitter nem kínál olyan fogyasztói elérést a hirdetők számára, amilyet a marketingvezetők szeretnének – írta a tanulmányban Nate Elliott, a Forrester alelnöke. – Ennek ellenére a legtöbb márka továbbra is ezeket az oldalakat használja közösségi kommunikációja legfontosabb felületeként – és ezzel komoly anyagi, technológiai és emberi erőforrásokat pazarol el.”
Egy kifejezetten a munkahelyi elvárásoknak megfelelő, a közös munkát csetprogrammal, egyidejűleg több dolgozó által szerkeszthető dokumentummal, belső levelezéssel és tárhelyszolgáltatással segítő megoldás azonban áttörheti ezt az ellenállást, és ez komoly felhasználóiszám- és bevételgyarapodást hozhat a Facebooknak
Nyilván senkit nem lep meg, hogy a torrent és a pornó az első számú közellenség a munkahelyekben és az iskolákban, az viszont érdekes, hogy azok a munkáltatók, akik blokkolnak, előszeretettel tiltják a Facebookot (24%) a Youtube-ot (18,5%), illetve a társkereső oldalakat (17%). Magyar és külföldi híroldalak blokkolásáról a netkorlátozásnak kitett válaszadóknak összesen 6, illetve 4 százaléka panaszkodott.
Könnyebb lesz leiratkozni a felhasználókról konkrét üzenetnél is, csak a kiírás tetejére kell kattintani. A hírfolyamot alakító algoritmusról továbbra sem árul el túl sok konkrétumot a vállalat, azt mondják, az számít a legtöbbet, kinél kommentelünk, kinek a dolgait lájkoljuk, egyébként pedig több mint százezer dolgot vesznek figyelembe az összeállításnál.
A közösségi hálón mutatott viselkedés egyaránt meghatározza mások hozzáállását a felhasználóhoz, és megmutatja azt is, hogy a felhasználó saját magához hogyan viszonyul. Bár a felhasználó azt gondolhatja, megosztásaival az általa elérni kívánt hatásokat váltja ki, a valóság teljesen más lehet. Ezt a tényt aztán teljesen természetesen kihasználják a cégek munkaerő-toborzásuk során, azaz a HR-es kolléga nemritkán tüzetesen ellenőrzi a jelentkező Facebook profilját, hogy előzetes információkat nyerjen a jelöltről. Íme néhány dolog, ami a Forbes újságírója, Amy Morin (egyébként pszichoterapeuta) szerint egyértelműen látszik a felhasználó fiókját és interakcióit megvizsgálva:
The Anatomy of a Perfect Facebook Post bufferapp.com
A Buddy Media study of 100 top on Facebook found that 40 characters or fewer receives the most engagement on average (it also happens that these ultra short posts are the least frequent types of posts on Facebook). Other studies have confirmed the “shorter is better” maxim. BlitzLocal studied 11,000 Facebook pages and found that engagement increased as posts got shorter. Track Social noticed the same effect in its study: So-called “tiny” posts of zero to 70 characters saw the most likes, comments, and responses.
a Facebookonnak egyetlen olyan riválisa maradt, amely legalább 1 százalékot tudhat magáénak az internetes forgalomból. Ez pedig a Pinterest, amelynek valamivel több mint 5 százalékos adata fantasztikus, hiszen a képmegosztó szolgáltatást sokan nem is ismerik. De akkor hogyan lehet ez? A válasz egyszerű: aki használja, rengeteg időt töt el rajta, a nők körében különösen népszerű. Míg a Facebook több mint egy milliárdos felhasználói bázissal érte el a 20 százalkot, ennek a negyedéhez a Pinterestnek elég volt 70 millió aktív felhasználó, ami azért nem kis teljesítmény.
Bennfentesek azt állítják ugyanis, hogy a Facebook bizonyos csoportok és dedikált applikációk támogatásával az egészségügy vizeire kíván evezni. Ezzel nem a Facebook lenne az első tech cég, amely versenybe szállna az egészségügyi ringben; az Apple, a Google és a Samsung okosórái után nyilvánvaló, hogy ők sem akarnak kimaradni a piac által nyújtott lehetőségekből. A Reuters beszámolója szerint a napi 829 millió aktív felhasználóval rendelkező Facebook a különböző betegségekben szenvedők csoportjaival foglalkozna behatóbban, illetve olyan, magától a Facebook oldalától független applikációkat fejlesztene (elsősorban mobilalkalmazásokra gondoljunk - napi 654 millióan ugyanis mobileszközökről használják a közösségi oldalt), melyek az egészséges életmódhoz szolgálnának tippekkel, hasznos tanácsokkal.
A Facebook végre leszámol a hamis rajongókkal üzletelő cégekkel - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A facebookozók általában könnyebben előlegezik meg a bizalmat az olyan márkaoldalaknak, amelyeknél azt látják, hogy már eleve nagy közönséggel rendelkeznek. Erre a törvényszerűségre az elmúlt években gyakorlatilag egy komplett üzletág épült, és ha valaki nem akar vért izzadni a tartalomgyártással és a rajongószerzéssel, az már potom összegekért vásárolhat magának lájkokat, követőket.
Happiness makes us want to share Psychoanalyst Donald Winnicott discovered that our first emotional action in life is to respond to our mother’s smile with a smile of our own. Obviously, joy and happiness are hard-wired into all of us.
Facebook's Secret Success? Our Psychological Addiction thenextweb.com
We may originally register on Facebook in order to be connected to our friends but, without realizing it, the site becomes an addictive habit because we discover that it provides us with subconscious psychological rewards. Over time, this loop becomes more and more automatic as it is imprinted in our neural pathways.
A Facebook 2011-ben levezényelte a világ legnagyobb pszichológiai kísérletét, amiben nagyjából 1 millió felhasználó falát rendezték át, hogy megtudják, hogyan befolyásolják a pozitív és negatív posztok a felhasználók hangulatát. Erről a kísérletről azonban csak két évvel később szóltak. Annak ellenére, hogy a kutatásban résztvevő felhasználók aránya a Facebook teljes felhasználószámához képest nagyon kicsi, a bejelentést óriási felháborodás követte. Nem is csak azért mert kísérleti nyulaknak használták a felhasználókat, de azért is, mert a kísérletnek épp az volt az eredménye, hogy a Facebook képes befolyásolni a felhasználók hangulatát azzal, hogy hogyan válogatja a falukra a híreket.
5 millió magyar facebookozó! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Immár a hazai populációnak több mint a fele beregisztrált a Facebookra. Az elmúlt hónapokban lassan emelkedett az új felhasználók száma, ám a friss adatok alapján elérte Magyarország az 5 millió felhasználót, és ezzel világviszonylatban a 44. legtöbb felhasználóval rendelkező ország lett. A SocialDaily statisztikájából további érdekes adatok is kiderülnek, többek között az, hogy a magyarországi felhasználók 52%-a nő, több mint 23%-a 25-35 év közötti és 13% adta meg családi állapotának azt, hogy egyedülálló.
A friss híreket posztoló oldalaknak kedvez a Facebook megújuló algoritmusa - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A hírfolyamon a jövőben lényegesen gyorsabban jelennek majd meg az éppen aktuális tartalmak. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy ha amikor egy ismerősünk vagy egy lájkolt oldal valami olyasmiről posztol, amiről az adott pillanatban a felhasználók tömegesen beszélnek, akkor az nagyobb valószínűséggel bukkan fel a hírfolyamunk tetején. A korai teszteredmények azt mutatták, hogy az ilyen jellegű posztok 6 százalékkal több felhasználói aktivitást generáltak. Számítani fog az is, hogy mikor érkeznek a kommentek és a lájkok A Facebook algoritmusa mindeddig csak azt vette figyelembe, hogy az adott posztra hány lájk, hozzászólás vagy megosztás érkezett, mostantól azonban az is számítani fog, hogy mikor érkeznek ezek a felhasználói aktivitások. Ha a bejegyzésre már közvetlenül a kiposztolás után sok reakció érkezik, az vélhetően friss és aktuális, ezért a poszt előkelőbb helyen jelenik meg a hírfolyamunkon.
A Facebook a nyáron már próbálkozott az üzenetküldés megreformálásával, azonban a Slingshot nevű alkalmazás, amivel egy idő után eltűnő képeket lehet küldeni egyszerre több embernek is, gyorsan kikopott a köztudatból. A lejáró szavatosságú Facebook-posztoknak viszont lehet értelme a személyes posztokon túl is, például a közösségi oldalt használtcikk-kereskedésként használó zárt csoportokban feladott képes hirdetéseknél.
Több külföldi ügynökség munkatársa is megosztotta az AllFacebookkal a hírt, miszerint a helyi vállalkozásként regisztrált oldalak esetében lehetőség nyílt a hirdetések távolság szerinti targetálására is, azaz arra, hogy kommunikációnkkal csupán egy bizonyos körzeten belül élőket (dolgozókat stb.) célozzunk meg. Az egyelőre nem egyértelmű, hogy vajon a felhasználók által a regisztráció során kitöltött lakóhely szerint, vagy a Facebook alkalmazást futtató mobileszköz GPS koordinátái szerint működik majd a hirdetés (utóbbi valószínűbbnek tűnik).
Állítsd le a Facebook nyomkövetését! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
hirdetői oldalról nézve természetesen nagyon hasznos funkció, felhasználóként azonban sokakat zavarhat. Szerencsére mindenki megtilthatja a Facebooknak, hogy a webes előzmények alapján jelenítsen meg személyre szabott hirdetéseket. "Természetesen" a lehetőség jól el van rejtve az egyszeri felhasználók elől, de mindössze az ezen az oldalon: https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/ található "Opt out" vagy magyarul "Lemondás" gombra kell kattintani, ezáltal letiltva az előzményeink alapján célzott hirdetéseket.
A hol oroszlánokkal, hol edzőteremben pózoló irodalmár szerint ugyanis alapvető bajok vannak a hazai irodalomoktatásban
a Facebook: háborút hirdetett a kattintásvadász címek ellen. A cégnek dolgozó kutatók, Khalid El-Arini és Joyce Tang azt írják, hogy a Facebook már dolgozik az olvasócsalogató címeket kiszűrő, illetve azokat alacsonyabb prioritással kezelő szoftveren.
néhány napja derült ki egy tanulmányból, hogy a Facebook még 2012-ben végrehajtott egy kísérletet, amelyben majdnem 700 000 felhasználója hírfolyamában manipulálta a negatív és pozitív szavakat tartalmazó bejegyzések arányát egy héten keresztül, hogy kiderüljön, hogyan hatnak a különböző érzelmi töltetű tartalmak a felhasználók saját posztjaira, vagyis hogy működik-e valamilyen „érzelmi fertőzés” a bejegyzéseken keresztül. A kísérlet eredményével kapcsolatban többen megjegyezték, hogy a manipuláció hatása elhanyagolható, hiszen bár kimutathatóan változtak a felhasználók érzelmi reakciói, a változás mindössze 0,1 százalékos volt. Ugyanakkor a Facebook hatalmas felhasználószáma és használati gyakorisága miatt ez a szám azt jelenti, hogy napi több százezer bejegyzést is érinthet a hírfolyam összeállítását végző algoritmus ilyen típusú változtatása.
Összegyűjtöttük a legsúlyosabb bűncselekményeket, amiket egy internetfelhasználó elkövethet; ennek alapján legközelebb ön is tudni fogja, megossza-e ebédidőben azt az elgázolt macskás fotót a Facebookon. Íme a közösségi média 7 fő bűne.
Mostantól még relevánsabb hirdetésekkel találkozhatunk a Facebookon - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
elsősorban az általunk használt alkalmazások, a korábbi webes keresések és a kedvelt oldalak alapján kapunk hirdetéseket, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan reklámokkal találkozhatunk, amelyek nemhogy nem zavarnak, de adott esetben még hasznosak is lehetnek a számunkra.
A Facebook posztok nagy részét akár egy alsós is megfogalmazhatta volna - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A TrackMaven 5804 Facebook oldal 1 578 006 posztját elemezte az úgynevezett Flesch-féle olvashatósági képlet segítségével, amely egy száz pontos skálán osztályozza a szöveget. Minél magasabb ez az érték, annál könnyebben értelmezhető a szöveg – miheztartás végett egy átlagos Reader's Digest lapszám olvashatósági indexe 65, a Time-é hozzávetőleg 52, egy átlagos nyolcadikos pedig gond nélkül megért egy 60-70 Flesch-pontos szöveget. Persze a márkák jól felfogott érdeke a közérthetőség és valóban nem célszerű barokkos körmondatokba bonyolódni, de az eredmények azért elég mellbevágóak: az oldalak posztjainak 67,3 százaléka nem ugorja meg az ötödik osztályos diákoktól elvárható szövegalkotási szintet sem, és ami még ennél döbbenetesebb, hogy a bejegyzések 17,5 százalékát akár egy jobb képességű másodikos is megfogalmazhatta volna.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése