Persze a népi-urbánus ellentétet szító áprilisi tréfáért elnézést kértünk – és kérünk ezúttal is –, de egy kis átverés és egy kattintékony téma kellett, hogy kideríthessük, vannak-e olyan olvasóink, akik nem olvasnak, csak kommentelnek. Ez volt ugyanis az egész móka célja. (A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az ötlet nem saját, az NPR, az amerikai közrádió weboldala játszotta el az olvasóival tavaly ezt a poént, és nekünk nagyon megtetszett.)
Januártól lehet igényelni az elektronikus személyi igazolványt, amely már ujjlenyomatot is tartalmaz. Az integrált okmányokhoz magasabb adatvédelem is tartozik – az e-személyi információbiztonsági faladatait a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat látja el, de az NBSZ erre a célra felkérhet piaci szereplőket is. A javaslat ugyanakkor soha nem látott információs fegyvert is ad a magyar állam kezébe.
Nem azért nem írnak kommenteket, amiért nem néznek birkózást vagy nem csinálnak számos más olyan dolgot, amit a férfiak statisztikailag többet végeznek; egyszerűen butaságnak tartják ezt a lehetőséget, és nem szeretnének belecsöppenni ebbe a világba.
A Facebook bejelentette, hogy frissítették a tartalomközlés módját és minőségét meghatározó közösségi alapelveiket, és többek között a meztelenségre, a gyűlöletbeszédre, a megfélemlítésre és a zaklatásra vonatkozó előírásokat is világosabbá tették. (A bejelentésben hangsúlyozzák, hogy igazából csak rendszerezettebbé tették a már eddig is érvényes szabályokat.)
Today, Facebook still relies on people to report a violation, and other people within Facebook to determine whether that piece of content truly does violate its guidelines. That’s because no amount of expertly crafted algorithms can substitute for human sensitivity and judgment. But with billions of pieces of content being created every day from all corners of the globe, no amount of rules can adequately address every little judgment call these human moderators are forced to make. And so, the guidelines will always be a work in progress, forever begging to be rewritten.
A 2012-es 70 százalékos arányhoz képest ez jelentős visszaesés, még így is maga mögé utasítja a statisztikában a YouTube-ot és a Twittert, melyeknek csak 30% közeli az aktív felhasználóik aránya, míg a Google+ felhasználóknak csak a negyede aktív. Minden esetre a Facebook-ot sem nyugtathatja meg az a tény, hogy az amerikai és brit tinédzserek 2/3-a vallotta azt, hogy már kevesebbet használják a platformot, mindezt az érdeklődés hiányával magyarázzák. Emellett fontos tény az is, hogy 10-ből 4 fiatal használja már csak passzívan, böngészésre az oldalt, aktivitás nélkül. Ezeknek a trendeknek vannak haszonélvezői is: a specializáltabb közösségi platformok, mint pl. a Tumblr, melyet 15% használ aktívan, ám az arány 2012 óta megháromszorozódott, vagy az Instagram, mely 2013 óta megduplázta aktív felhasználói számát. Azoknak tehát akiknek célcsoportjában meghatározóak a fiatalok és hosszú távon tervezik közösségi médiabeli jelenlétüket, érdemes elgondolkodniuk ezeken a trendeken és kitalálni,
A Google jó barátunk, de lehet nála még szebbet is, jobbat is találni. Ugyanis vannak olyan internetes keresők, amelyeket éppúgy használhatjuk, mint a Google-t és társait, ráadásként minden egyes keresésünkkel egy nemes ügyet támogathatunk. Hogy miről van szó? Az Ecosia.org (Ecosia.com) például egy olyan keresőmotor, amely hirdetési bevételeinek 80 százalékát fák ültetésére fordítja. A Yahoo által hosztolt motornak is vannak fizetett találatai, és minél többen használjuk az Ecosiát keresésre, annál több pénzt kérhetnek a hirdetőktől. Így lesz a keresőszavunkból pénz, majd egy élő, igazi facsemete, amely megvédi a tájat az elsivatagosodástól, esélyt ad arra, hogy a kiírtott esőerdők újra meghonosodjanak Brazíliában és Afrikában.
Teljesen mindegy, hogy a szolgáltatás álló- vagy mozgóképet jelenít meg. Csak az a fontos, hogy a nézők élvezzék, amit kapnak, és hogy legyen lehetőség a reklámozni kívánt márkák és termékek képi megjelenítésére. Egyszer úgyis lesz egy fordulat, ami után többen lesznek ezeken az online szolgáltatásokon, mint amennyien előfizetnek tévére. Addigra ki kell találni, hogy miként lehet bevételt szerezni az online videókkal és képekkel, mert ez most még nem egyértelmű. A Youtube tíz éve indult el ezen a piacon, és még most is csak nullszaldós, pedig az éves forgalma már 4 milliárd dollár!
Az ízlésficamos és természetellenes baba wifin csatlakozik az internetre, a lábaiban lesznek az akkumulátorok, és egy órán át tud beszélgetni a gyermekekkel. Állítólag vicceket és történeteket is mesél.
A fogyasztók manapság nemcsak szeretik, el is várják a cégektől, hogy küldetésük részévé tegyenek különböző CSR (Corporate social responsibility) tevékenységeket, és aktívan részt vegyenek a társadalmi felelősségvállalásban
A cyberspace megalkotásával generációknak adott perspektívát a számítógépek mögötti térről, aminek ötletét egy játékterem adta. Az egyik vancouveri sétája során elsétált egy akkoriban újnak számító arcade játékterem előtt, ahol gyerekek játszottak a gépeken, teljesen elmerülve, szinte révült állapotban. Úgy tűnt a srácok benne akarnak lenni a játékokban, teljesen kizárják a valóságot, amivel Gibsonon keresztül lerakták a Mátrix és a Tron alapjait. Innentől sokkal inkább posztmodern szociológusként lehet tekinteni rá, aki a meglévő technológiákat csak minimálisan mozdítja a jövőbe és próbálja azok populációs hatását vizsgálni.
Internet és biztonság-előadási anyag - Safer Internet saferinternet.hu
Az anyag célja, hogy minden iskola, nevelési és művelődési illetve egyéb intézmény számára elérhetővé tegyen egy, a biztonságos internetezés alapszabályait bemutató előadást. Annak érdekében, hogy a témában esetleg kevéssé járatos pedagógusok, könyvtárosok, intézményvezetők stb. is minden további nélkül megtarthassák az előadást, közrebocsátjuk ezt a segédletet is, mely az előadás egyes diáihoz tartalmaz rövid magyarázatokat, megjegyzéseket.
A 4chan közössége rengeteg online trollkodási akció, hekkelés, kiszivárogtatás mögött állt, és innen nőtte ki magát az Anonymous hekker-aktivista közösség is. A fórum jellegzetessége a totális névtelenség és törvényenkívüliség, nagy részben ez vonzotta ide az internet válogatott trolljait, akiket máshonnan kitiltottak, vagy kiutált a közösség. Moot volt az egyetlen, aki arccal-névvel vállalta magát, egyébként az egész fórum kicsit olyan, mint a Harcosok klubja, csak verekedés helyett netes trollkodással.
A fiatalok azt is szeretik az Instagramban, hogy nincsenek linkek, nem kell továbblépni egy másik oldalra, hogy megtudják, mit szeretne közölni vagy megosztani velünk az ismerősünk és persze nem botlunk bele naponta ötször a „Ha csak egy videót nézel meg a héten, akkor ez legyen az.” típusú idegesítő linkekbe sem, amiket amúgy sincs eszünk ágában sem megnyitni. Érdekes meglátás Andrew részéről az is, hogy az Instagramon nincs rajtunk az a kényszer, hogy ha valaki elkezd követni minket, akkor nekünk is kötelező őt viszontkövetni, ami megint csak azt eredményezi, hogy csak számunkra releváns tartalommal fogunk találkozni, ha belépünk az alkalmazásba.
Egy kutatás megmutatta: nem a Facebook okoz stresszt, hanem a Facebook ismerőseid! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Pew Research Center szerint a közösségi média és a stressz csak indirekt módon kapcsolódik egymáshoz. A kutatást idézve „A stressz ragályos”. A közösségi média tehát csak „egyszerűbbé teszi” a lehetőségét annak, hogy a mások életében tapasztalt stressz átragadjon ránk is.
Mohamed ábrázolása nagyjából 1400 évig nem nagyon érdekelte az iszlám világot, a hisztéria csak a 2000-es évek második felében kezdődött. A hangulat változásában központi szerepe volt egy Dániában élő, iszlamista vallási tanítónak. Abu Laban a terrorizmusellenes törvények, és az emigráció szigorítására készülő dán kormányra szeretett volna nyomást gyakorolni azzal, hogy széleskörű felháborodást provokál.
A Facebookon mindenki a legjobb oldalát próbálja mutatni: boldog a párkapcsolatában, boldog a családjával karácsonykor és minden nyaralása tökéletes, még az is, amelyik meg sem történt. A legtöbb ember élete persze nem olyan tökéletes, mint azt a Facebook-profilja mutatja, de néha még magunk is elhisszük az ellenkezőjét. A pszichológusok arra figyelmeztetnek, hogy amikor szépíteni próbáljuk az igazságot a közösségi oldalakon, az könnyen torzulást okozhat a saját emlékezetünkben is, ez pedig további zavarokhoz vezethet.
Az emberek abban a hamis hitben vannak, hogy a közösségi hálózatot zárt közösségi térnek tekintik, az online világot pedig olyan területnek, ahol kvázi anonimek maradhatnak. Pörgesd át a Facebook hírfolyamot, hogy lásd, hány számodra teljesen ismeretlen ember kommentjét olvashatod el. Ha az ember azt hiszi, a billentyűzet mögött láthatatlan, könnyebben bonyolódik bele bizonyos vitákba, hamarabb és átgondolatlanabbul hagyják el a billentyűzetet bizonyos gondolatai az embernek. Tanácsunk: különösen az ünnepek alkalmával kerüld el egyszerűen a csatározásokat, a családi fotók megosztásánál pedig egyrészt kontrolláld magad, másrészt kiemelten ügyelj arra, mit kivel osztasz meg! A trollok, az internetes zaklatók karácsonykor sem pihennek, sőt! Ne adj nekik támadási felületet most sem!
A Nemnövekedés az Origón: Élhetünk folyton-folyvást jobban növekedés nélkül? | Jólét gazdasági növekedés nélkül nemnovekedes.net
a mozgalom célja, hogy a zsákutcából való kijutás módján gondolkozzanak, és alternatív életformákat, közgazdasági eszközöket dolgozzanak ki és kísérletezzenek ki. Demokratikus és erőszakmentes átmenettel szeretnének új, fenntartható társadalmi modellekhez eljutni. Az ehhez vezető eszközök pedig címszavakban a következők: helyi termelés, újfajta mezőgazdasági módszerek (biogazdaság, agroökológia, agroerdészet), low-tech közlekedés, helyi pénz, szívességbankok, a munka megosztása, feltétel nélküli alapjuttatás, maximált jövedelem, az igazságtalan hiteltörlesztések felmondása, a reklámok és a „tervezett elavulás” szigorú korlátozása.A cél, hogy megkérdőjelezzék, hogy melyik cég mit gyárt, miért, hogyan és milyen használatra. A nemnövekedés mozgalom tagjai szeretnének egyénileg és közösségileg új értelmet adni az életüknek. Ez irányba mutató kezdeményezés a budapestiCyclonomia bicikliműhely, a Szatyorbolt és a közösségi kert mozgalom.
Az elpártolás okai elég egyértelműek: az idősebb korosztályok, vagyis a tinédzserek szülei, nagyszülei is egyre nagyobb számban jelennek meg Facebookon, így érthető, hogy a fiatalabbak olyan szolgáltatás felé veszik az irányt, ahova még kevésbé ér el a felnőttek keze. Ez egyébként már nem is az első olyan elemzés, amely a cég felhasználói bázisának öregedését mutatja, de Mark Zuckerberg vezérigazgató szkeptikusan fogadja ezeket a híreket. A saját adataink alapján ez egyszerűen nem igaz – mondta még tavaly nyáron, hozzátéve, hogy ha ebben a korosztályban valóban nem növekszik a felhasználóik száma, az azért lehet, mert már egyébként is annyira elerjedtek a tinédzserek körében, hogy nincs hova nőniük.
Ezt tudja a Vent, a panaszkodós-dühöngős közösségi szolgáltatás - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Az alkalmazás maga rém egyszerű: ki kell választanunk egy listáról, hogy milyen hangulatunk van, (ideges, dühös, zaklatott, nyugodt, stb.) majd kifejthetjük részletesebben, mi nyomja a szívünket. Természetesen lehetőségünk van arra is, hogy a többiek kifakadásait olvasgassuk, sőt, kategóriánként, hangulat alapján is böngészhetünk a bejegyzések között. Az alkalmazás felépítése egyébként leginkább a Twitterre emlékeztet: ugyanúgy követhetjük a kedvenc felhasználóinkat, és ugyanúgy kommentelhetjük, lájkolhatjuk a bejegyzéseiket. A Vent nem az első - és valószínűleg nem is az utolsó - olyan szolgáltatás, ahol név nélkül, kockázatmentesen vállalhatjuk a véleményünket olyasmiről, amiről mondjuk Facebookon nem szívesen posztolnánk: a Whisper, a Secret és az Awkward nevű alkalmazások lényegében majdnem ugyanezt a funkciót látják el.
A Facebook manipulációs kísérletezéseiről szóló hírek a legolvasottabb tudományos cikkek között voltak 2014-ben - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A felhasználókkal, mint laboratoriumi kísérleti állatokkal bánó Facebook gyakorlatilag százezreken folytatott kísérleteket, azok tudta nélkül. A közösségi oldal úgy manipulálta a hírfolyamokat, hogy a felhasználó a kísérlet ideje alatt kizárólag jó hangulatú, vagy kizárólag rossz hangulatú, lehangoló posztokkal találkozott, majd a vizsgált személyek reakcióit elemezés alá vetették. A teljesen inkorrektnek és elítélendőnek nevezett vizsgálat több, mint 170 online cikkben és 3650 publikus tweetben került említésre, ezzel a vizsgált 24 268 cikk közül kivívta magának az abszolút első helyet az Altmetric listáján. Az Altmetric megemlíti, hogy a 2.7 millió tudományos tanulmány közül ez volt a kilencedik legnépszerűbb téma. Adam D.I. Kramer, az említett Facebook kutatás vezetője nem kívánta kommentálni az Altmetric statisztikáját, hiába kereste meg a The Huffington Post, bár júniusban ő is elismerte, hogy nem igazán volt korrekt a metódus.
Fraser szerint az sem tűnik valószínűnek, hogy a digitális bennszülött névvel illetett csoportnak veleszületett kritikai és kreatív képességei lennének, annak ellenére, hogy rutinosabban lépnek be a digitális világba és aktívabb résztvevői a digitális környezetnek. A kutatási eredmények szerint a 12-15 évesek 52 százaléka tudja, hogy az interneten talált tartalmak egy része igaz, más része viszont fals információkat közöl. Ez a szám 2013-ban még csak 45 százalék volt. Bár az elmondható, hogy a digitális műveltség fokozatosan fejlődik, Fraser állítása szerint még mindig messze vagyunk attól, hogy ténylegesen digitális bennszülöttekről beszélhessünk. Fontos, hogy megkérdőjelezzük az olyan szerencsétlen feltételezéseket, sztereotípiákat, amik az embereket velük született helyzetük, tulajdonságaik alapján jellemzik.
A megosztással mindenki jól jár | Tudatos Vásárló tudatosvasarlo.hu
Egyre inkább terjed a világ nagyvárosaiban a javak közösségi megosztásán alapuló fogyasztás. A trend hazánkba is megérkezett, már több tucat megosztáson alapuló netes platform létezik, amelyek használatával a résztvevők szinte észrevétlenül válnak ökotudatos fogyasztókká. A kezdeményezéseket összefogó OuiShare magyar alapítójával, Berkovics Dalmával a fogyasztás új formájáról beszélgettünk.
Az okostelefonok megjelenésével egy teljesen új területként jelent meg az alkalmazásfejlesztés, ami mára milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát. A mobilokból származó bevételek negyedét már az alkalmazások adják, a készülékértékesítések már csak a háromnegyedét teszik ki.
A cég működése a fenti egyszerű képletre épül: van valamilyen, a mai ismereteink alapján nem (véglegesen) megoldható probléma, sok bekezdést írnak arról, hogy mi történhet, miért nem jók más módszerek, és felidéznek néhány „olvasói véleményt” arról, hogy milyen jó is a könyv, amit meg kell vásárolni. A Lifestyle Alternative kifejezetten a gyógyíthatatlan betegségekre ment rá áltudományos maszlaggal, de a képlet szinte bármivel működhet.
A kisebb vállalatok képessé válhatnak arra, hogy nemzetközi ügyfél-adatbázisokon alapuló multinacionális ellátási láncokat alakítsanak ki, amivel úgynevezett "mikromultikká" válhatnak - áll az EIU tanulmányában. Az internet előretörése ugyan néhány iparágon (például zeneiparon és a könyvértékesítésen) igen keményen elverte a port az elmúlt években, mivel könnyen hozzáférhetővé tette termékeiket, ám egyúttal reményt is adhat kisebb vállalkozásoknak, hiszen kinyitja előttük a nagyvilágot mint piacot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése