A legutóbbi befektetése alapján a Snapchat online üzenetküldő alkalmazás 15 milliárd dollárt ér. Ez több mint a hétszerese annak, amennyire a tőzsde a New York Timest, a világ vezető napilapját tartja. Más összehasonlításban: nagyjából kilenc és félszer kijönne belőle a legendásan drága négyes metró. A Snapchatet három amerikai egyetemista készítette, eredetileg iskolai házi feladatként. A 2011-es indulása óta befolyt összes bevétele kerek nulla dollár. És messze nem ez az egyetlen meghökkentő startup-sikertörténet mostanában, az Uber értékelése például nemrég kúszott fel 40 milliárd dollár fölé. Hát mindenki megőrült?
A Paypal alapítói és első alkalmazottai akkor lettek milliomosok, amikor az Ebay 1,5 milliárd dollárért felvásárolta a céget. A Paypal-maffia néven ismert társaság a legenda szerint azóta is összejár, csak a haveri sörözés közben nem programozói trükkökről beszélget, hanem hogy ki milyen cégbe fektetett, vagy vett ki belőle vagyonokat. A paypales kollégákból lett pénzemberek nélkül ma nincs Facebook, YouTube, Tesla, SpaceX és LinkedIn sem. Bemutatjuk a maffia tagjait és viselt dolgaikat.
A Caret a telefonos kommunikációt segíti ismerősök között. Tudja például a GPS által mért sebességünk alapján azt, hogy vezetünk. Ennek az Egyesült Államokban van különösen nagy jelentősége, ahol gyakran kerülnek be a hírekbe a sms-ezés miatt halálos balesetet szenvedő tinik. A Caret alapján tudja a hívó fél, hogy inkább telefonálni érdemes (hátha ki van hangosítva), de még ennél is jobb később próbálkozni. A Caret azt is közölni tudja a kapcsolatainkkal, hogy kezd lemerülni a mobilunk, ezért fölöslegesen ne hívogassanak. Az is hasznos információ a hívó fél számára, hogy némára állítottuk a csörgést, tehát nem érdemes idegbajt kapni, amiért nem tud elérni minket. Nyilván oka van annak, hogy elnémítottuk a telefont, és hiába próbálkozik, úgysem fogjuk felvenni. A naptárunkat is össze tudjuk kötni a tárcsázóval, és ha ezt engedélyezzük, valamivel kisebb lesz az esélye annak, hogy egy tárgyalás kellős közepén csörögjenek ránk.
Idén százhuszan neveztek a budapesti Woman Startup Competition versenyre, amin alapfeltétel, hogy a csapat nagy része nő legyen. Az ötletgazda és szervező Müller Tamás elmondta, hogy ezzel a rendezvénnyel pozitív példát akarnak mutatni. Alig 26 százalék a női vállalkozók aránya Európában, ami elég alacsony.
A barcelonai mobilkongresszuson második éve gyűjtik össze a legjobb startupokat a 4YFN rendezvényen, hogy összekössék őket lehetséges befektetőkkel. A név a "4 years from now" rövidítése, ami arra utal, hogy ezek a kezdő fejlesztőcsapatok valószínűleg 4 év múlva lesznek életerős vállalkozások, ha menet közben nem esik szét a csapat.
A Nutshell lényege dióhéjban összefoglalva annyi, hogy készítünk három fényképet, miközben a telefonunk folyamatosan videót rögzít. A végén kapunk egy felvételt, melyben a fotózások közötti cselekmény felgyorsítva jelenik meg, és csak a három, fotózással kiemelt esemény látható hosszabb ideig. Ezeket a pillanatokat látványfokozó animációkkal és feliratokkal is fel tudjuk tuningolni.
Neil Young a többiekkel ellentétben nem nyavalygott, hanem cselekedett: kitalált egy zenelejátszót, ami nemhogy az mp3-nál, hanem elvben még a cd-nél is jobb minőségű hangot ad ki magából, és elkezdte rá gyűjteni a pénzt. Zengjen az a hárfa, susogjon az a fuvola! A kampány a Kickstarter történetének egyik legsikeresebb vállalkozása lett, a kitűzött cél, a 800 000 dollár órák alatt összejött. Az igényes zenész egy hónap alatt összesen hatmilliót kalapozott össze a Ponónak elnevezett lejátszóra
Kérdés persze, hogy a Snowden-ügyből kiindulva mondjuk az NSA kéréseivel mi a helyzet. Ahogy egy volt dolgozó szerint Szaúd-Arábiával is szívesen együtt dolgozott volna a cég, ha arról van szó. CIA-s kötődéssel, nemzetbiztonsági ügyfelekkel és ekkora tőkével nem csoda, hogy néhányan inkább a magánélet végét látják a cégben. Egyelőre a wikileakses incidensen kívül nem keveredtek nagyobb botrányba, és valószínűleg a mostani néhány dokumentum sem rengeti meg őket, de az egész sztori mégis nagyon hasonlít arra, ahogy az NSA működött, és ahogy sosem kellett volna működnie.
Egy új alkalmazás segítheti a zenészeket még több fellépéshez - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A tartalmat az éppen koncerten résztvevő rajongók töltik fel és osztják meg, és bejelölhetik az előadóművész Twitter oldalát is. Tíz másodpercen belül a tartalmat megosztó rajongó hozzá is segítette a keresethez kedvenc előadóművészét, ugyanis az applikáció automatikusan hozzáad egy linket a megosztáshoz, melyen keresztül küldhetünk pénzt a zenekarnak, vásárolhatunk jegyet a következő koncertjükre, vagy megvehetjük albumukat is. Hasonló közösségi oldalakra eddig is volt példa (Kickstarter), de azok jellemzően egyrészt rengeteg befektetett munkát igényeltek, másrészt abszolút az asztali számítógépet használó közönséget célozták meg. Az appLOUD az adományok és a jegyvásárlások 10 százalékát fölözi le, és igazából abban gondolkodnak,hogy a koncertpromóterek fognak előfizetési díjat fizetni majd, hogy megtudják, kinek érdemes fellépési lehetőséget biztosítani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése