A Cambridge Analytica nevű amerikai-brit cég beszállt Donald Trump kampányába a 2016-os elnökválasztáson és a big data elemzésével nagy mértékben segítette őt a nyerésben. 2018 márciusában viszont kiderült, hogy etikátlan módszerekkel szerezték meg a felhasználók adatait.

A Channel 4 brit tévécsatorna újságírói készítettek leleplező riportot a cégről Srí Lanka-i politikusoknak kiadva magukat. Azzal keresték meg a Cambridge Analyticát, hogy megszeretnék nyerni a Srí Lanka-i választásokat, ebben segítsenek nekik. A cég megírta a beszédeket és nyíltan részt vett a kampányban is. Mark Turnbull, az egyik cégvezető nyíltan elmondta, hogy egy kampányban nem a tényekre, hanem az emberek legbensőbb félelmeire, aggályaira kell építeni. Exkémeket és ellenzéki politikusokat korrumpáló anyagokat is ajánlott a cég, hogy bevetnek a győzelem érdekében.
A cég április 4-én hozta nyilvánosságra, hogy 87 millió Facebook-felhasználó adatait is megkereste különböző alkalmazásokon keresztül. 71 millió amerikai és 2,7 millió EU-s felhasználó volt ebben érintett. Ezzel kapcsolatban az amerikai szenátorok is kihallgatták Mark Zuckerberget 2 napon keresztül, akinek az adatait szintén ellopta a Cambridge Analytica. Körülbelül 43 kérdésre nem tudott válaszolni Zuckerberg, amelyekről annyit tudott mondani, hogy majd a munkatársai utánanéznek és majd továbbítják a válaszokat.
A kíváncsi felhasználók megnézhetik, hogy mely applikációk voltak érintettek az ügyben és, hogy esetleg az adataik kiszivárogtak-e.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése