Fontolgatja a Facebook, hogy több mint egymilliárdos felhasználói táborának profilképeit hozzáadja egyre növekvő arcfelismerő adatbázisához, írja a Reuters.
nem utal semmi arra, hogy egy már működő oldal valós népszerűségét tovább emelné, ha kap még pár ezer hamis rajongót, akiknek a lájkjait látják az ő, akár igazi, akár szintén kamu ismerőseik is. A Facebook ugyanis úgy működik, hogy ha egy belájkolt oldallal vagy személlyel sokáig nem lépünk interakcióba (nem lájkolunk, kommentelünk vagy akár csak kattintunk a posztjaikra, linkjeikre), lassan kiszűri a megjelenését a hírfolyamunkból. A pénzért vett hamis követők pedig pont ilyenek. Ráadásul a Be Social kísérlete éppen azt igazolta, hogy egy jól sikerült, legális facebookos hirdetési kampánnyal olcsóbban lehet követőket szerezni, mint kilóra venni őket.
Körülbelül 614 ezer felhasználó kap fejenként 15 dolláros kárpótlást a Facebooktól, mert a személyes adataik engedély nélkül jelentek meg a közösségi portál hirdetésein.
Meggondolatlan lájkjaink és az adósságukat késve visszafizető ismerőseink ronthatják az amerikaiak hitelképességi mutatóit. A hitelintézetek általában a számlatörténetünk, a korábbi hiteleink alapján döntenek arról, hogy érdemes-e újabb kölcsönt folyósítani.
SocialTimes.Hu - Lejárt a kézműves Facebook posztok ideje? socialtimes.hu
a Beatrix mindenféle külső beavatkozás nélkül is képes frissíteni céges Facebookunkat és Twitterünket. A felhasználó specifikálhatja, mi érdekli a közönségét, és 12 főbb kategóriából választhat, úgyis mint művészetek, üzlet, szórakoztatás, divat, étkezés, egészség, internet, tudományok, technológia, utazás vagy egyéb hobbik. Miután a felhasználó kiválasztotta a számára érdekes témákat, a Beatrix egy kész tervvel áll elő, mikor milyen frissítést posztol majd. Természetesen ezt módosíthatjuk, ha nem tetszik, és kedvünkre alakíthatjuk azt.
Sokan kapásból azt mondanák, a mai fiatalok gondolkodás nélkül osztanak meg magukról bármilyen információt az interneten és egyáltalán nem törődnek a privát szférájuk biztonságával. A Pew Internet friss felmérése szerint azonban ez távolról sincs így.
A Facebook alapítója néhány partnerrel közösen Internet.org néven elindított egy kezdeményezést, aminek célja a világ ma még nem internetező lakosságának bevezetése az online világba. Az eszköztár jellege még ködös, de a kulcs nyilvánvalóan a mobilitás és a kommunikáció.
A Facebook szinte minden napra tartogat valami fontos bejelentést, a cég láthatóan igyekszik terjeszkedni az egyszerű kommunikációs felület funkcióból azokba a műfajokba, ahol a hirdetésfogyasztáson túl más bevétel is keletkezhet.
A Facebook igyekszik a lehető legtöbb módon összekötni, összekapcsolni az embereket világszerte. Legújabb felvásárlása is ezt a célt szolgálja, a Jibbigót fejlesztő Mobile Technologies egy beszédalapú fordítót fejleszt.
Egy palesztin hekker, Khalil Shreateh a hét elején felfedezte, hogy tetszőleges ember falán el lehet helyezni egy linket, ami kiváló lehetőség a spamterjesztésre, a közösségi oldal azonban nem foglalkozott vele, azt mondták neki, ez nem hiba.
A legtöbb embernek mára természetes dolog, hogy van internetkapcsolata, pedig ez csak első-világbeli illúzió: még ma is több mint 4,5 milliárd emberhez nem jut el a világháló. Ezen szeretne változtatni a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg, aki internet.
Ha egy Facebook-profil nem nyilvános, vagy nincs úgy beállítva, akkor mások, nem ismerősök elvileg nem írhatnak rá. Khalil Shreateh, egy palesztin hekker azonban felfedezett egy biztonsági rést, amivel bárki posztolhat linkeket bárki falára.
A beágyazott posztban minden megjelenik, ami az eredeti formájában is: képek, videók, szöveg, hashtagek, továbbá ugyanúgy lehetőség van like-olásra, megosztásra, és az adott oldal vagy felhasználó követésére is. Ha a hashtagre kattintunk, akkor a Facebookra átirányítva láthatjuk az összes posztot az adott témában. Ez szintén azt mutatja, hogy mennyire fontos a hashtagek megfelelő használata, hiszen így egy külső weboldalról is rátalálhatnak a facebookon lévő tartalmunkra. Hamarosan mindenkinél megjelenik majd az új funkció, aminek köszönhetően könnyebb lesz facebookos bejegyzésekre hivatkozni, melyeknek így az élettartama is megnő majd.
Évek óta vissza-visszatérő álhír, hogy a Facebook fizetős lesz, amit a közösségi oldal rendszeresen cáfol is.
Az elmúlt fél évben a Facebook két fontosnak látszó fejlesztéssel is előrukkolt, de látszólag egyikkel sem sikerült érdemben előremozdítani a szolgáltatást.
SocialTimes.Hu - Hashtagek a Facebookon - minden egy helyen socialtimes.hu
A megjelölt kifejezések segítségével könnyedén bekapcsolódhatunk az érdeklődési körünkbe vágó beszélgetésekbe, visszakereshetjük az ezzel kapcsolatos bejegyzéseket és folyamatosan követhetjük egy-egy topik alakulását. Hangzatosan szólva a hashtag használata globálissá teszi a beszélgetéseket, egy helyre gyűjti és nem hagyja elveszni a rengetegben az érdekes/aktuális témákat.
Pontosan 29 napja írtunk róla, hogy a Facebook bevezette a fotós kommentelés lehetőségét, vagyis nem csak szmájlikat tudunk beszúrni a hozzászólásainkba, hanem képeket is feltölthetünk. A funkció eddig csak a személyes profilokon volt elérhető, mától azonban az oldalak posztjainál is használhatjuk azt, akár rajongóként, akár adminként, csak a kis fényképező ikonra kell kattintani a kommentbox jobb alsó sarkában.
A Facebook elkezdte széles körben élesíteni a Graph Search nevű, új, sokkal összetettebb, és sokkal több személyes adatot, néha kértlenül feltáró keresőjét.
SocialTimes.Hu - Nincs több kérdezősködés a Facebookon socialtimes.hu
A Facebook most valamiért úgy döntött, hogy megszűnteti ezt a lehetőséget, így egyik napról a másikra el is tűnt az oldalakról a kérdésfeltevés lehetősége, ne keressétek! Ugyanakkor az AllFacebook megkeresésére a Facebook úgy reagált, hogy nem tűnik el végleg ez a funkció, csak szűkebb körben és továbbfejlesztett formában lehet használni a jövőben. Ezt valószínűleg hangosabban fogják majd bejelenteni, mint a megszűntetést.
Nem kapkodja el a Facebook az idei év kiemelt funkciójának, a Graph Searchnek a bevezetését. Ugyan a bejelentés már megvolt januárban, ehhez képest fél év alatt alig néhány tízmillió szerencsés felhasználó kezdhette használni az okosított közösségi keresést.
Index - Tech - Soha többé magánélet index.hu
Az indiai XY Security információbiztonsági cég két alapítója, Aditya Gupta és Subho Halder tavaly júliusban jelentős biztonsági rést fedezett fel a Facebookon.
Az amerikai külügyminisztérium 630 ezer dollárt költött Facebook-lájkokra. Az intézmény alkalmazottjai emiatt panaszt tettek a felülvizsgálati szerveknél; a szervezet főfelügyelője aggályosnak tartják, hogy egy vezető állami szervezet rajongókat toboroz a közösségi médiában.
A Facebook tavaly decemberben mutatta be androidos natív kliensét, amivel elindult egy valóban jól működő, a platform képességeit kihasználó alkalmazás fejlődése. A fejlesztések természetesen folytatódnak tovább, s ennek támogatására a Facebook bétaprogramot indít.
A BBC értesülései szerint átalakul a Facebook hirdetési rendszere, ugyanis az üzemeltetők attól tartanak, hogy a túlzásba vitt hirdetések miatt sokan elfordulhatnak a közösségi oldaltól.
A Norton kiadta Mobile Security nevű, androidos biztonsági szoftverének újabb verzióját. Az alkalmazás automatikusan kártevőnek jelölte meg a telefonokra telepített Facebookot, mivel az személyes adatokat szivárogtat.
A török tájékoztatási miniszter bírálta pénteken az internetes közösségi oldalakat az utóbbi hetek kormányellenes megmozdulásaiban való részvételük miatt, és fenyegetőzve együttműködésre kötelezte üzemeltetőiket.
Már március óta letartóztatásban van egy amerikai fiatal egy Facebookon posztolt ironikus kommentjéért. A 18 éves Justin Carter és barátja a League os Legends nevű játékról vitatkozott egy másik felhasználóval, amikor egy iskolai lövöldözéssel kapcsolatos hozzászólást írt.
A fiatalok mintha folyamatos kapuzárási pánikban élnének, mindent azonnal tudni akarnak, mindenben mindenképpen részt akarnak venni, mintha az lenne az utolsó lehetőség. A Facebook mára olyan hatalmas lett, hogy aki nincs rajta, az könnyen úgy érezheti, kimarad valamiből
Sokan próbálták az elmúlt időszakban megreformálni a médiafogyasztási módszereket, kisebb-nagyobb sikerrel. Most a Facebook készül benyomulni erre a piacra, hátha a Home csúfos bukása után ezúttal sikerülhet működő hirdetési felületeket találni mobilon.
A Facebook pénteken közölte, egy biztonsági hiba miatt mintegy hatmillió felhasználó e-mail címe és telefonszáma vált elérhetővé. A múlt héten bejelentett, majd huszonnégy órán belül orvosolt bug, nagyjából egy éve volt jelen a közösségi oldalon.
Az elmúlt hetekben már felröppent a hír, hogy a Facebook valamilyen hírolvasó alkalmazáson dolgozhat.
Az új statisztika felületen a legjelentősebb változás az lesz, hogy az eddig egy nagy számmal jelölt „People Taling About This” szekciót felbontják több, részletesebb adatra. Így már nem csak azt láthatjuk, hogy hányan beszéltek a posztunkról, hanem azt is, hogy milyen formában tették ezt: a like-ok, a megosztások, a kommentek és a kattintások, illetve az elrejtések számai is listázva lesznek. Mindez sokkal átláthatóbb, letisztultabb formában.
SocialTimes.Hu - Egyre idősebb az átlagos Facebook felhasználó, a tinik máshová mennek socialtimes.hu
A fiatalokat tulajdonképpen saját szüleik üldözik el a Facebookról, valamint az, hogy már nehezen tudják követni azt, ki, mit lát a profiljukból. A közösségi oldalnak nem lesz könnyű az idősödő felhasználói bázissal, dolgozóinak meg találnia velük a hangot, és azt is fel kell térképezniük, mire vevők, mit lehet nekik eladni, milyen reklámokat, újításokat vesz be a gyomruk. Ahogy a befektetőikkel, úgy velük is tudniuk kell beszélgetni, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy az oldal sikeres maradhasson.
Hivatalos blogbejegyzésben jelentette be a Facebook, hogy mától lehet használni az oldalon a hashtag funkciót.
A hírhedt Zeus trójai vírus egy új változata terjed facebookos üzenőfalakon, klasszikus adathalász trükkökkel fertőzve meg a gyanútlan és naiv felhasználókat.
Az On Device Research adatai szerint a 16-34 évesek között tízből egy már elbukott állásinterjún facebookos, twitteres, pinterestes tevékenysége miatt.
A budai rakparton korzózó Mark Zuckerberg távollétében is zajlik az élet a Facebooknál. A Techcrunch szerint egészen konkrétan egy Tumblrgyilkos alkalmazás fejlesztésén dolgoznak.
Koppenhágában, majd pár napja Berlinben , vasárnap Bécsben , ma meg Budapesten látták a Facebook alapító-vezetőjét. Németországban amúgy Burkhardt Müller-Sönksennel (FDP) és azzal a Peter Tauberrel tárgyalt, aki Bundestag képviselőjeként az internetes és digitális...
SocialTimes.Hu - Hogyan terjed a zene a Facebookon? socialtimes.hu
A Facebook Beatquake nevű vizuális projektjében azt mutatja be, hogyan terjednek a legnépszerűbb számok a zenelejátszó alkalmazásokban.
A Twitter lehet a tinédzserek következő célpontja, egyre többen költöznek át a mikrobloging szolgáltatóhoz a Facebookról. A Pew Research Center kutatása szerint ennek oka, hogy túl sok a felnőtt és túl sok a dráma Facebookon.
Ha Mark Zuckerberget pár nap leforgása alatt megvádolnák emberölési kísérlettel, ő erre eltűnne az országból, az FBI lefoglalná a Facebook szervereit, és közben gyanús hátterű, a kormányhoz közel álló milliárdosok próbálnák felvásárolni a céget, az alighanem a világ botránya és az évtized sztorija lenne. A fiktív történet csak a nyugati világban hangzik teljesen abszurdnak, Oroszországban ugyanis a legnagyobb helyi közösségi oldal, a 200 millió felhasználóval bíró vk.com, és milliárdos alapítója, Pavel Durov körül éppen ez történik. Sőt, ez csak a felszín
A Facebook nem tudja megakadályozni a felhasználók önkéntes elvándorlását, de legalább azokat az eszközöket könyörtelenül letiltja, amelyek ezt a folyamatot segítenék elő.
Három helyi sajtótermék is állítja, hogy az izraeli közösségi navigációs startup, a Waze felvásárlás előtt áll. A vevő a hírek szerint a Facebook, a tárgyalások pedig több mint hat hónapja elkezdődtek, az üzlet értéke 800 millió és egymilliárd dollár közé taksálható.
A Facebook közzétette aktuális pénzügyi gyorsjelentését, és a számok csattanós választ adnak a napokban elterjedt, a felhasználók elvándorlásáról és a hirdetési kedv csökkenéséről szóló pletykákra.
Lemarad, mint Index a Facebookról. Ezzel a mondással invitáljuk Kedves Olvasóinkat lapunk új tartalmi egységére, amely furcsamód itt, egy nem a cégünkhöz tartozó felületen található. Egyébként éppen ez a furcsa viszony a magyarázata annak, hogy hatéves késéssel indítottuk el Facebook-oldalunkat.
A Facebook csak a múlt hónapban hatmillió amerikai és 1,4 millió brit aktív felhasználót veszített el, állítja egybehangzóan több független online forgalomelemző cég.
Saját felhős backendet vásárolt mobilos és keresztplatformos alkalmazásokhoz a Facebook. A vállalat tegnap bejelentette a Parse megszerzését, amely beolvad a Facebook Platformba.
Több mint egymillió Facebook-felhasználó elemeztette ki a saját közösségi oldalas aktivitását és csociális hálózatát a Wolfram Alpha ingyenes alkalmazásával az elmúlt hónapokban.
Elkezdte a Google nyílt forráskódú képformátumának használatát a Facebook a WebM-kompatibilis böngészőkben. A lépés nagy felhördülést váltott ki a felhasználók körében, de a formátum támogatottságával a kedélyek lecsillapodhatnak.
Az Apple eredményeit érdemes összehasonlítani a - legalábbis néhány piacon - legnagyobb konkurensének számító Microsoft és Google szintén a napokban közzétett számaival. A Windows-birodalomnak 6 milliárd dolláros nyeresége jött össze 20,5 milliárd dollárnyi forgalom mellett, a kereső pedig 14 milliárdos bevételt és 3,3 milliárd profitot tudott felmutatni. Vagyis az Apple pénzügyi téren jobban teljesített, mint a Microsoft és a Google együttvéve.
Félmillóan töltötték le egy hét alatt a Facebook Home androidos interfészt a Google Play szoftverboltból. Ez óvatos kezdésnek tekinthető, hiszen a Facebook felhasználóinak száma egymilliárd körül jár.
Az AdAge értesülései szerint idén nyártól indul a Facebook legújabb pénztermelő, és cserébe a felhasználókat a halálba idegesítő akciója, az automatikusan induló videós hirdetésekkel.
Mi és miért kerül a Facebook hírfolyamába? socialtimes.hu
hogyan működik az EdgeRank algoritmus, ami azt szabályozza, mi kerül a felhasználók hírfolyamába.két fő csoportra osztották azokat a tényezőket, melyek befolyásolják a feed összeállítását: -felhasználói interakció: hogyan viszonyultál eddig az egyes poszt-típusokhoz: ha több lájkot, megosztást, kattintást eredményeznek nálad a fotók, akkor inkább vizuális tartalmat kapsz hogyan viszonyultál eddig a poszt szerzőjéhez (oldal vagy felhasználó): ha általában interakcióban vagy vele, akkor nagyobb eséllyel látod a posztjait. -közösségi reakció: ha sokan reagáltak egy posztra (megosztás, like, komment), akkor valószínűleg a te feededben is megjelenik majd. azok a posztok lesznek előrébb, melyekre a legtöbb reakció érkezett, minél rövidebb időn belül. Ugyanakkor, ha egy régi népszerű posztra új reakció érkezik, megint a feed elején láthatjuk majd.
Múlt héten a Facebook és a HTC bejelentette a közösen kifejlesztett First okostelefont, amely a közösségi portál szolgáltatásaira van kihegyezve, de ennél is nagyobb a jelentősége annak, hogy a készüléken futó szoftver, Facebook Home néven, szinte bármelyik androidos készülékr
Ugyan még csak az Egyesült Államokban érhető el hivatalosan és csak korlátozott számú készülékre telepíthető fel, a Facebook Home már kipróbálható. Az első beszámolók és saját tesztünk eredménye is kiábrándító.
Tavaly óta keresi a családját az a brazil nő, akinek a szülei disszidáltak Magyarországról Brazíliába. Kőrössy Gabriela képeire mostanában kaptak rá a Facebookon, és kezdték el megosztani őket. "Én keresek a magyar családom" - írja adatlapján.
A Socialbakers felméréséből kiderül, hány oldalt lájkol egy átlag Facebook. Úgy tűnik, egyre többet. 2009 óta jelentősen növekedtek a számok. A Socialbakers több országban is vizsgálta, hány oldalt lájkolnak az átlagos Facebook userek.
Fellélegezhetnek a nagyforgalmú, sok tízezres vagy százezres rajongótáborral rendelkező Facebook-oldalak üzemeltetői és tagja is, ugyanis a Facebook elkezdte teríteni az új kommentrendszert.
A Facebook nem adott ki saját okostelefont, nem választott le egy saját Android-verziót, mindössze egy olyan szoftvert jelentett be, ami a megszokott órás-ikonos-widgetes főképernyő helyére költözik be. Jövő héttől letölthető a Facebook Home.
Miközben az Amerikai Egyesült Államokban közel 2,9 millió fővel csökkent az elmúlt fél évben a Facebookot látogatók száma, Indiában és Brazíliában jelentős mértékben nőtt a közösségi portál tábora. A legtöbben továbbra is az USA-ban használják a platformot.
A közösségi aktivitásért járó börtön Nem kifejezetten palesztin jelenség, bár az USA-ban általában nem politikai okok állnak a háttérben: tavaly októberben például 12 hét elzárást kapott egy angol fiatal, aki egy eltűnt lány profilján trollkodott.
Mielőtt azonban a mennybe menne a Facebook, érdemes körülnézni a virtuális és valós világban is, hogy a közösségi média tömegszervező ereje miben is rejlik. A hatásmechanizmus és a mérhetőség nehezen megragadható. Inkább csak sejtjük, semmint tudományosan mérjük a folyamatok. A kevés konkrét történelmi példánkból próbálunk következtetéseket levonni, azokból az esetekből, ahol a közösségi média vélt ereje mellett mindig számolnunk kell a helyi és alkalmi specialitásokkal. Röviden: a közösségi tevékenység önmagában nem értelmezhető.
A mostani eredmények már a Facebook totális dominanciáját mutatják ebben a ringben, olvasóink háromnegyede legalább heti rendszerességgel facebookozik, és az oldalt elhagyók aránya is itt a legalacsonyabb a használókhoz képest. Az Iwiwet gyakorlatilag egy emberként hagyta ott a közösség, a Google+ meglepően jól áll, ahogyan a LinkedIn is - ez jó jelzés arra, hogy talán lenne hely a piacon egy hasonló profilú magyar szolgáltatásnak is. A Twitter úgy ment ki a divatból, hogy be se jött, a Tumblr, az Instagram és a Pinterest sem igazán népszerű még. Vagy már.
Index - Tech - A lájk a lélek tükre index.hu
A közösségi oldalakon mutatott aktivitásból, a publikus facebookos lájkokból meghökkentően pontos jellemrajz állítható össze, derült ki egy amerikai felmérésből. A Microsoft kutatásában a cambridge-i egyetem statisztikusai 58 ezer Facebook-felhasználó lájkjait és profiloldalait elemezték anonim módon, és azt találták, hogy ijesztően jó hatékonysággal tudják kideríteni az illetők érzékeny személyes adatait. Akkor is, ha a felhasználók azokat nem szeretnék megosztani a közönséggel.
Az új üzenőfalon nagyobb méretben jelennek meg a képek és videók, illetve az eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a tartalmak megosztása, vagyis a linkek posztolása is. Ha egy újságcikket például több ismerősünk is ajánl, az nagyobb képpel, jobban az előtérbe tolva jelenik meg, ez az alapja az egész személyre szabott újság koncepciónak, amit Zuckerberg az egész újítás vezérmotívumaként többször is említett a sajtótájékoztatón. Az egyes specializált hírfolyamokat figyeli a rendszer, és olyan sorrendben jeleníti meg, hogy az általunk legtöbbet nézettek legyenek elöl.
a nagy átalakítás lényege az lesz, hogy az eddigi ömlesztett, és korlátozott szűrési lehetőségekkel megtámogatott üzenőfali hírfolyamunk helyett több, témák szerint szétválogatott hírfolyamotkapunk. Külön lesz fala a státuszüzeneteknek, az ajánlott linkeknek, a feltöltött fotóknak, videóknak, és a zenéknek, amiket az ismerőseink éppen hallgatnak. Ezzel párhuzamosan az üzenőfalak kinézete is megváltozik, a képek nagyobbak lesznek, és többféle, látvány
SocialTimes.Hu - 15 millió márkaoldal a Facebookon socialtimes.hu
már több mint 15 millió márka hozott létre saját oldalt a Facebookon. Ráadásul a céges oldalak közül legalább 8 millió használja a Pages Manager alkalmazást is a felület kezelésére. Érdekes adat, hogy tavaly december óta már 2 millió új márkaoldalt indítottak el. Jelentősen először azután ugrott meg a márkaoldalak száma, amikor a Facebook bevezette itt is a borítóképet, és sokféle olyan funkciót kaptak, amelyekkel könnyű reprezentálni a márkát, és kommunikálni a rajongókkal.
SocialTimes.Hu - Anyu a Facebookon is figyel socialtimes.hu
A Facebook valaha egyetemi hálózat volt, mára azonban nem csak világméretű közösségi oldal lett, de a szülők is megjelentek rajta. Az Education Database Online adatai szerint ráadásul nagy részük csak azért regisztrál a Facebookra, hogy gyermekeit figyelje.
A Pew Research Center’s Internet & American Life Project most megvizsgálta, hogy hogyan használják az amerikaiak a Facebook-ot – a Coming and Going on Facebook címmel megjelent hét oldalas kutatási összefoglaló szabadon hozzáférhető az interneten, ennek érdekesebb eredményeiből mazsolázok alább.
A Twitter és a Facebook korában már nem elég elégetni a szerelmes leveleket. A kapcsolat nyomai megmaradnak a közösségi hálózatokon, és Sas tapasztalatai szerint különösen nehéz megbirkózni az itt található digitális nyomokkal. A kutató szerint a legnagyobb problémák a facebookos interakcióhoz és tartalmakhoz kötődnek, ahol a párokat sok dolog emlékezteti a volt partnerére. Hacsak nem tiltják le egymást, vagy nem törlik az ismerősi kapcsolatukat a Facebookon is, az expartnerek gyakran itt láthatják, hogy mivel foglalkozik a másik.
A New York Times hivatkozza a Pew Research legújabb kutatását, mely szerint egyre többen döntenek úgy a netezők közül, hogy nem kell éjjel-nappal a Facebookot túrn
A Pew Research Center amerikaiak körében végzett kutatása megállapította, hogy a legtöbb felhasználónak nincs elég ideje foglalkozni profiljával. A legtöbben elveszítették az érdeklődést az oldalban és egyre inkább terjed az a felfogás, hogy a Facebook valójában időpocsékolás.
A Socialtimes.hu oldalon megtalálható a hazai könyvtári oldalak toplistája rajongók száma szerint, növekedés szerint, és TAT szerint. A TAT azt jelenti, hogy hány felhasználó beszél az oldalról (hányan osztanak meg oldalakat, kommentelnek, like-olnak) - azaz mekkora az interaktivitás az oldallal kapcsolatban a közelmúltban.
Javában dühöng a Facebookon az egymilliólájk-mánia, aminek a lényege, hogy emberek mindenféle hülyeséget vállalnak be azzal a feltétellel, hogy a felhívásukra legalább egymillió felhasználó megnyomja a Like (Tetszik) gombot.
Simon Milner, a Facebook angliai vezetője elismerte, hogy nincs olyan mechanizmusuk, amivel blokkolni tudnák a korhatár alattiakat. Egy tudományos kutatásból kiderült, hogy Nagy Britanniában a 9-12 évesek több mint harmadának van saját profiloldala.
A Facebook Graph Search olyan keresőeszköz, ami személyre szabott keresési találatokat ad. Ez azt jelenti, hogy beállításoktól függően mindenkinek más jelenik meg, mindenki másokat talál meg. A Graph Search alapvetően a barátaink adatai között keres, viszont kedvesen felajánlja a keresési lehetőségek kiterjesztését, ha nem lennénk elég kreatívak. Úgy tűnik, teljesen kimaradni csak akkor tudunk, ha töröljük magunkat a Facebookról, hiszen a közösségi oldal rengeteget tud rólunk, a kontroll pedig nem teljesen van a felhasználók kezében.
A kutatók szerint a negatív érzelmeket a Facebookon túlsúlyban lévő pozitív üzenetek kibocsátói iránt támadó irigység, és az ebből fakadó elégedetlenség váltja ki. A Facebook és más közösségi portálok minden korábbinál nagyobb mennyiségben szolgáltatnak információt a hasonló helyzetben lévő emberekről. A kép azonban torzít, mert a felhasználók elsősorban kellemes élményeket osztanak meg és sokszor túloznak, az életük negatív fejleményeit pedig nem nagyon részletezik.
A Socialbakers számai szerint Magyarországon jelenleg 4,3 millió facebookozó van, ez a negyvenedik legnagyobb közösség. Előttünk Portugália és Svédország, mögöttünk Algéria és Hongkong. A magyar felhasználók tábora havi 70 ezerrel nő, és most 44 százalék körül jár az arányuk a teljes lakosságon belül.
A lány letörölte és blokkolta őt minden lehetséges helyről, ismerősei azonban még így is minden nap látják, hogy miket ír róla. Még a lány barátai között is voltak olyanok, akik elhitték a gyalázkodásokat. Ráadásul még hónapok után is voltak, akik kitartóan lájkoltak és helyeseltek a fiú bejegyzései és posztjai után. Ez azért fontos, mert azok, akiket kitartóan zaklatnak, úgy élik meg, mintha sokkal többen támadnák őket, mint ahányan valójában piszkálódnak. Még a tétlen szemlélők is egybemosódnak számukra a zaklatókkal.Az egyik legfontosabb tanulság, hogy azok is lehetnek bántalmazók, akik egyébként az iskolában nem lépnek fel agresszorként. Az iskolában látni a másik reakcióit, online viszont nem tűnik fel, ha sírva fakad, akit szekálnak, így ez nem lehet visszatartó erő. Az interneten nem kell vállani az arcunkat, és nem kell rögtön felelni sem a tetteinkért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése