Elkezdtem bővíteni a közösségi oldalaim listáját. Olyan oldalakra regisztráltam fel, melyek Magyarországon nincsenek annyira (talán csak még) divatban. Már fel sem kell külön regisztrálni, a Facebook segítségével pillanatok alatt lezajlik az adatcsere. A legelső benyomások a New York Times-ban megjelenő "social media-s összefoglaló" cikk alapján:
Egy augusztusi
felmérés alapján az emberiség 58%-a használt vagy használ bármilyen
közösségi oldalt, ebből 56% a Facebook-ot (1,4 milliárd ember!!!) 14%
a LinkedIn-t, 11% pedig a Twittert. Ebből következik, hogy a Facebook a
legáltalánosabb szinten használt oldal, kevésbe specifikus és nehezebben
szűkíthető érdeklődési kör szerint, mint a LinkedIn, ami sokkal hasznosabb
ebből a szempontból (munka és hobbi terén is). A Facebook használói
nem feltétlen egy "alkotó közösség" - állítja Clark Fredricksen
(az eMarketer "alelönke").
Ez az a hely szerinte, ahol "az anyád is eltölti az idejét és ahol George
Bush "tiszteleg" Barney előtt."
A Pinterest-et (This is your place to find
and keep pins you love. What's a pin? We're so glad you asked...) főleg
nők használják vásárlásra. Ez egyfajta képadatbázis, első ránézésre a Google és
az Amazon valamiféle keveréke.
A Reddit: "eredetileg egy fórum, ahol
bárkitől bármit lehet kérdezni" [Reddit's A.M.A (=Ask Me Anything)].
Nézzük, még ott a Twitter, ami személytelenebb és információ központúbb
(szerintem) a Facebooknál, aztán a LinkedIn egyfajta továbbfejlesztéseként
a Creative Cares (We
connect nonprofits with creative volunteers).
Az információ és a szolgáltatások
számtalan forrásának hátránya a szűrés már-már ellehetetlenedése - idő, mire az
ember kipróbálja és kitapasztalja, melyik social network mire jó, mik az
előnyei és a hátrányai.
UI:. Az új G-mail-es funkciónak
hála a Social fül alatt egy helyre érkeznek a levelek a Social Network
világából, ami azt jelzi, hogy már tényleg minden alkalmazkodni próbál az új
"társadalmi felépítéshez." Nem vetélytársként jelennek meg a
közösségi oldalak? Hisz mindent mindenhez egy gombnyomással lehet kapcsolni -
talán ezért vonul ki a Nokia, mert már nem őket takarja a világszerte ismert szlogen:
"connecting people".
Források:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése