A fiatalok többsége a mobiltelefonját tartja a legjobb barátjának legalábbis ez derül ki a Motorola 2017-es felméréséből.
Az okos telefon felhasználók (nem csak a kamaszok) egy része pedig függőségre utaló jeleket produkál. A szakemberek megoldásokat sürgetnek és a szolgáltatókat és gyártókat is nagyobb felelősségvállalásra szólítja fel.
Az okos telefon felhasználók (nem csak a kamaszok) egy része pedig függőségre utaló jeleket produkál. A szakemberek megoldásokat sürgetnek és a szolgáltatókat és gyártókat is nagyobb felelősségvállalásra szólítja fel.
Nemzetközi felmérés
A Motorola Mobility közel 4500 16-65 év közötti okos telefon tulajdonos részvételével végzett "telefonozás és élet közötti egyensúlyt vizsgáló" felmérést 2017 novemberében és decemberében, amelyen négy ország vett részt: Egyesült Államok, Brazília, Franciaország és India. Konkrétan arra voltak kíváncsiak, hogy az okos telefonok iránti érzelmek mikor válnak fontosabbá az emberi kapcsolatoknál, köztük a család és a barátok iránti szeretetnél. Ezen túl azt is vizsgálták, hogy mikor nevezhetjük már függőségnek a gyakori okos eszköz használatot.
Eredmények
A felmérés rámutatott, hogy különösen a (2000 után született) fiatalok a veszélyeztetett korosztály. A „Z generáció” tagjainak 53%-a már a telefonját tartja a legjobb barátjának. De a vizsgált résztvevők 30%-a is azt vallja, hogy szívesebben nézegeti az okos telefonját, minthogy a családjával vagy barátaival töltse az idejét. A válaszadók közel fele gyakrabban ellenőrzi telefonját, mint ahogyan szeretné, illetve 75% pánikot érez, ha arra gondol, hogy elvesztette a telefonját. A résztvevők 35%-a még saját maga is úgy tartja, hogy több időt tölt a képernyő előtt, mint kellene.
Ahogy az a diagramon is látszik a Z és alfa generáció közel azonos átlagosan 4 órát tölt az online felületen, legyen az mobiltelefon vagy éppen tablet.
Következmények
Mind a szülők, mind a szakemberek egyre többször fordulnak a gyártókhoz és a szolgáltatókhoz segítségért, illetve gondolják úgy hogy nagyobb felelősséget kellene vállalniuk. A szülői felügyeleti funkción túl sürgetik az életkori korlátozást, a képernyő előtt töltött idő korlátozását és a közösségi média szolgáltatások blokkolását is.Szolgáltatói oldalról azonban érdemben még nem reagáltak a követelésekre.
Mind a szülők, mind a szakemberek egyre többször fordulnak a gyártókhoz és a szolgáltatókhoz segítségért, illetve gondolják úgy hogy nagyobb felelősséget kellene vállalniuk. A szülői felügyeleti funkción túl sürgetik az életkori korlátozást, a képernyő előtt töltött idő korlátozását és a közösségi média szolgáltatások blokkolását is.Szolgáltatói oldalról azonban érdemben még nem reagáltak a követelésekre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése