Google Responds to News Corp's EU Antitrust Case Criticisms thenextweb.com
Today, Google responded with a ‘Dear Rupert’ blog post: “With the Internet, people enjoy greater choice than ever before — and because the competition is just one click away online, barriers to switching are very, very low. Google is of course very popular in Europe, but we are not the gatekeeper to the web.”
Több külföldi ügynökség munkatársa is megosztotta az AllFacebookkal a hírt, miszerint a helyi vállalkozásként regisztrált oldalak esetében lehetőség nyílt a hirdetések távolság szerinti targetálására is, azaz arra, hogy kommunikációnkkal csupán egy bizonyos körzeten belül élőket (dolgozókat stb.) célozzunk meg. Az egyelőre nem egyértelmű, hogy vajon a felhasználók által a regisztráció során kitöltött lakóhely szerint, vagy a Facebook alkalmazást futtató mobileszköz GPS koordinátái szerint működik majd a hirdetés (utóbbi valószínűbbnek tűnik).
Állítsd le a Facebook nyomkövetését! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
hirdetői oldalról nézve természetesen nagyon hasznos funkció, felhasználóként azonban sokakat zavarhat. Szerencsére mindenki megtilthatja a Facebooknak, hogy a webes előzmények alapján jelenítsen meg személyre szabott hirdetéseket. "Természetesen" a lehetőség jól el van rejtve az egyszeri felhasználók elől, de mindössze az ezen az oldalon: https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/ található "Opt out" vagy magyarul "Lemondás" gombra kell kattintani, ezáltal letiltva az előzményeink alapján célzott hirdetéseket.
a Facebook: háborút hirdetett a kattintásvadász címek ellen. A cégnek dolgozó kutatók, Khalid El-Arini és Joyce Tang azt írják, hogy a Facebook már dolgozik az olvasócsalogató címeket kiszűrő, illetve azokat alacsonyabb prioritással kezelő szoftveren.
Mostantól még relevánsabb hirdetésekkel találkozhatunk a Facebookon - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
elsősorban az általunk használt alkalmazások, a korábbi webes keresések és a kedvelt oldalak alapján kapunk hirdetéseket, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan reklámokkal találkozhatunk, amelyek nemhogy nem zavarnak, de adott esetben még hasznosak is lehetnek a számunkra.
A megoldás lényege, hogy a képes kirakatot, amit a Google Shopping jelent, két részre bontják: lesz három kép a Google Shopping partnereinek, másik három pedig a külsős ajánlatoknak. A külsős ajánlatokat adóknak azonban ez nem tetszik, méghozzá több okból sem.
A vége felé közeledik egy indiai trösztellenes vizsgálat, melyet két éve indított a helyi versenyügyi hatóság a Google ellen, mivel azt feltételezték, hogy az amerikai cég visszaélt piaci erőfölényével az internetes keresés, illetve hirdetés területein.
Két, akár már vírusnak is tekinthető böngészőkiegészítőt távolított el a Google minap online boltjából, miután kiderült, hogy az adott szoftvereket arra használták fel, hogy manipulálják a keresési találatokat és a megbízók hirdetéseihez vezessék el a felhasználókat.
Egy ideje már tudható, hogy a Facebook az aprólékosan szegmentált, mikrocélzásra is alkalmas hirdetések mellett bevezeti a televíziós piacra jellemző “főműsoridős” reklámblokkokat, amire a hirdetők akár idő alapon is be tudnak fizetni.
Több mint kétszeresére nőtt a YouTube reklámbevétele 2013-ban, és ezzel elérte az 5,6 milliárd dollárt. Így a YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát, írja az MTI a Financial Times-ra hivatkozva.
Az Apple 254 amerikai Apple Store-ban helyezett el iBeacon jeladókat, amiknek a segítségével az üzletek személyre szabott üzeneteket küldhetnek a vásárlóknak.
Az Amazon is beállt azon cégek sorába, akik arra építik a marketingjüket, hogy az Apple termékeivel hasonlítják össze sajátjukat és persze a sajátjuk jön ki jobban ebből. Ezúttal az iPad Air és a Kindle Fire HDX van soron.
A Google számára a legértékesebb felület továbbra is keresőjének találati oldala, annak is a felső és oldalsó kiemelt részei.
A kedves olvasó bizonyára találkozott már azzal a jelenséggel, amikor a Facebook ismerőseire hivatkozva ajánl neki egy oldalt. De mi alapján kerül oda ismerősünk neve? Eytan Bakshy és tsai Social Influence in Social Advertising című tanulmányukban három ún. terepkísérletben vizsgálták a közösségi hirdetés (social advertising) hatásait. Donald P. Green és Alan S. Gerber kutatásaiból tudjuk, hogy a társadalmi környezet ún. gyenge nyomásgyakorlása nagyon hatékony eszköze a politikai marketingnek (bővebben l. Társadalmi kísérletek és big data c. posztunkat). A Facebook kutatói első kísérletükben azt vizsgálták, milyen hatással van a lájkolásra és kattintásra (itt ez a Facebookon belüli kattintást jelenti) ismerőseink megemlítése a reklámban.
A Facebook legutóbbi pénzügyi jelentésekor a vállalat újabb adatokat fedett fel a felhasználói szokásokkal, illetve a hirdetési bevételekkel kapcsolatban. Megdöbbentő a fejlődés a mobilos felületen, vagy csak az asztali környezet fagyott be?
Súlyos vádak a Tesco ellen: mire készülnek valójában? penzcentrum.hu
Adatvédelmi szervezetek támadásának kereszttüzébe került a Tesco áruházlánc, miután bejelentette, hogy benzinkútjainak pénztáraihoz arcleolvasó berendezéseket készül telepíteni Nagy-Britanniában. A személyiségi jogi aggályoktól elvonatkoztatva érdekesnek tűnik a technológiai újítás: Magyarországon is működnek már hasonló, a vásárlást könnyítő és a fogyasztói szokásokat vizsgáló megoldások.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése