keresés

2023. március 26., vasárnap

Egyre népszerűbb a reklámokkal dúsított Netflix csomag

A Netflix 2022 novemberében indította el a 6,99 dollárba kerülő, legolcsóbb előfizetői csomagját, ami ellenben reklámokat tartalmaz. A Basic, with ads (Alap, reklámokkal) nevű csomagban a 15-30 másodperces hírdetések a műsorok előtt, illetve közben jelennek meg. Habár eleinte úgy tűnt nem lesz népszerű az előfizetés, a közleménykből kiderült, hogy a vártnál jóval többen választották ezt az alternatívát.

Az előfizetők csökkenése

    A Netflix előfizetők száma az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, ezért meglepő lehet a hirtelen jött fogyatkozás. A cég júliusi közleménye szerint "a második negyedévben a társaság által várt 2 milliós visszaesés helyett 970 ezerrel csökkent a fizetős szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma". A csökkenésnek több oka van, az első, hogy a havi díj ára folyamatosan növekszik. A második, hogy a versenytársak alacsonyabb árakon kínálják szolgáltatásaikat. "A Netflixtől az Egyesült Államokban és Kanadában 1,3 millió előfizető, Európában pedig 800 ezer pártolt el, Ázsiában azonban 1,1 millió új ügyfelet szerzett." Az előfizetők fogyatkozásának hatására jelentették be, hogy jön az olcsóbb, reklámokat tartalmazó csomag. 


    A Bloomberg beszámolója szerint a Basic, with ads elérte az egymillió aktív felhasználót az Egyesült Államokban. Az első pár hét nem hozott annyi nézőt mint amennyit vártak, de ez a népszerűtlenség  nem tartott sokáig. 500 %-os felhasználói növekedést mutatott az első hónapban, és további 50 %-ot a másodikban. 
   A kezdetekben nehezen induló szolgáltatásról több pletyka is megindult, és annak ellenére, hogy hírdetések eddig még nem hoztak jelentősebb növekedést a Netflix számára, a menedzsment megnyugodhat. A hírdetők derűlátóak, úgy tünik, hogy a Netflixnek sikerül hoznia az ígért reklámmegtekintéseket.  Ez bámulatos eredmény, főképp, hogy kevesebb mint egy év alatt építették fel ezt az üzletágat. Az elemzők attól tartottak, hogy sok jelenlegi ügyfél fogja az új, olcsóbb csomagot válsztani, de ahogy a Netflix várta is, a regisztrálók többsége új vagy visszatérő ügyfél.


Források/hivatkozások:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése