keresés

2014. november 3., hétfő

Facebook vs. képmegosztók

Ez a harc, sokáig egyoldalúnak látszott, azonban a legújabb felmérések szerint a képmegosztó oldalak egyre inkább feltörnek, és szorítják háttérbe az eddig uralkodó Facebook-ot.

Az emberek, leginkább a fiatalabb korosztályok, közösségi oldalakon élik meg mindennapjaikat. Posztolnak arról merre járnak, mit csinálnak, mit látnak vagy éppen mit éreznek. Nagy százaléka ezeknek a felhasználóknak ezekre a funkciókra főként a Facebook-ot használta, de ez a tendencia változóban van.

A HVG cikke szerint az amerikai tinédzserek szépen lassan elkezdtek átszivárogni a különböző, leginkább képégosztásra specializálódott oldalakra. A Facebook elismeri, hogy problémát okoz nekik, hogy érdekesek maradjanak, a fiatalok szemében. A számok nem túl biztatóak, az elemzések 11 millió személyről szólnak. A három évvel ezelőttihez képest negyedével csökkent a 13-17 éves amerikai facabookozók száma, a 18-24 évesek aránya is csökkent.

Business Insider hírei szerint, a 2014 tavaszán végzett felmérések azt mutatják, hogy a tinik 72%-a használta a Facebook-ot, őszre ez a szám már csak a 42 %-uk. Arányaiban a számok a Google+-nál sem jobbak. Mint a legtöbb felmérésnél, itt is csak a képmegosztó oldalak tudtak javítani, mint pl. Instagram, Snapchat, Pinterest.

Az egyik legnagyobb internetes forgalomméréssel foglalkozó oldal adatai szerint egyik komoly vetélytársa a Facebooknak a Pinterest, pedig sokan nem is ismerik.
Viszont,  aki használja, rengeteg időt tölt el rajta, a nők körében igencsak népszerű. Míg a Facebook több mint egy milliárdos felhasználói bázissal érte el a 20 százalékot, ennek a negyedéhez a Pinterestnek elég volt 70 millió aktív felhasználó, ami azért nem kis teljesítmény.


Forrás1
Forrás2
Forrás3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése