A Generator Research 2014. februári elemzése szerint, ha nem alakulnak át a
streaming szolgáltatások (lásd. Spotify, Pandora, Rhapsody stb.),
akkor igen kellemetlen szituációba kerülhetnek – ugyanis a
jelenlegi koncepciójuk szerint veszteségesek. Ez nagyban köszönhető
annak a ténynek, hogy bevételeik 60-70%-át fizetik ki jogdíjakra,
mely természetesen a kiadókhoz vándorol.

Nincs minden veszve azonban. Az elemzés szerint ugyanis 2017-re minimum a duplájára nő azoknak a száma, akik ezeket a szolgáltatásokat igénybe fogják venni – az elemzés szerint múlt évben 767 millióra rúg azoknak a száma, akik már használják ezeket a szolgáltatásokat. A Generator Research-nél meg vannak győződve arról, hogy vannak olyan lehetőségek, melyekkel növelhetnék a bevételt.
Ezek egyike lehetne az,
hogy a mobilszolgáltatókkal együttműködve, különböző
csomagokat lehetne vásárolni – de felmerül, hogy esetleg a
zeneszolgáltatók saját boltjából is lehetne
mobil-szolgáltatásokat vásárolni.
Egy másik ötlet a
felhasználók viselkedési adatainak az áruba bocsátása
(természetesen anonim módon...) különböző hirdetési felületek
számára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése