keresés

2014. november 18., kedd

Változások a News Feed-ben

Az elmúlt években egyre inkább bővült a Facebookos hírfolyamunk ilyen-olyan reklámokkal, hirdetésekkel. Sokak szerint már a News Feed nagy része ebből állt össze. Azért, hogy a felhasználók ne távolodjanak el az oldaltól, a Facebook komoly lépéseket tett.

Oszd meg, és uralkodj nyerj!


Természetesen a Facebookon keresztül futó, fizetett hirdetések nem esnek a korlátozás alá, hiszen ez magát a céget is negatívan érintené. A lépésekre azért volt szükség, mert elszaporodtak az olyan típusú hirdetések, ahol a cég/vállalat/zenész stb. nyereményjátékot hirdetett olyan feltételekkel, hogy a tárgy megnyeréséhez/kedvezmény eléréséhez lájkolni, megosztani kell az adott posztot. Ez nagyon sok megosztást generált, és sok felhasználót zavart, akik egy közelmúltbéli felmérésben ezt jelezték is.


A probléma az, hogy nyilvánvalóan a szóban forgó megosztott tartalmakat az is látta, aki nem volt rá kíváncsi, de emiatt letiltani nem szerette volna ismerősét. Zuckerbergék 2015 januárjától ezt a problémát is orvosolni fogják új algoritmusokkal.

Közösségi 'gerillamarketing'


Ez a módszer egyébként nem csak a Facebookon, hanem az Instagramon is terjedt, ahol például az Adidas és a WizzAir hamis profiljain keresztül is  kértek képmegosztást az adminok nyereményekért cserébe. A kampány hamisságát a MIK is hirdette. 
Ez egy olyan agresszív marketing, amit a Facebook szeretne minél előbb elfojtani felhasználói megtartásának érdekében.
Természetesen vannak frissen alakult cégek, kisvállalkozások, akik nem tudnak anyagi forrást biztosítani a fizetős hirdetésekre. Éppen ezért nem lesz minden ilyen poszt törölve, hanem algoritmus dönt majd ezek sorsáról. Hogy a szerényebb tőkéjű cégek ne forduljanak el a legnagyobb közösségi site-tól, Zuckerbergék blogbejegyzésben biztosították őket a céges oldal szerkesztésének és létrehozásának eredményességéről.

Még Obamáéknak sem szabad mindent


Az ehhez hasonló intézkedések a politikusokat is érintik. A SocialDailyn olvashatjuk: "Barack Obama korábbi kampányaiban óriási szerepe volt a közösségi oldalaknak, de különösen a Facebooknak. 2012-ben a kampánystábja egy olyan alkalmazással rukkolt elő, amely hozzá tudott férni a felhasználó ismerőseinek listájához, amellyel egy olyan adatbázist tudtak létrehozni a valószínűsíthető szimpatizánsokból, amely lényegesen leegyszerűsítette a hirdetések célzását."


Ezeket a törekvéseket és módszereket is korlátozni fogja a Facebook, méghozzá 2015 májusától. Ez azt eredményezi majd, hogy "politikával kapcsolatos oldalak applikáció nem férhetnek hozzá a felhasználó ismerőseihez, így nem építhető olyan adatbázis, amelyet a későbbiek során a hirdetések targetálásánál kamatoztathatnak."

Forrás: SocialDaily 1, 2, Index, Magyar Instagram Közösség(MIK)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése