Oszd meg, és uralkodj nyerj!
Természetesen a Facebookon keresztül futó, fizetett hirdetések nem esnek a korlátozás alá, hiszen ez magát a céget is negatívan érintené. A lépésekre azért volt szükség, mert elszaporodtak az olyan típusú hirdetések, ahol a cég/vállalat/zenész stb. nyereményjátékot hirdetett olyan feltételekkel, hogy a tárgy megnyeréséhez/kedvezmény eléréséhez lájkolni, megosztani kell az adott posztot. Ez nagyon sok megosztást generált, és sok felhasználót zavart, akik egy közelmúltbéli felmérésben ezt jelezték is.Közösségi 'gerillamarketing'
Ez egy olyan agresszív marketing, amit a Facebook szeretne minél előbb elfojtani felhasználói megtartásának érdekében.
Természetesen vannak frissen alakult cégek, kisvállalkozások, akik nem tudnak anyagi forrást biztosítani a fizetős hirdetésekre. Éppen ezért nem lesz minden ilyen poszt törölve, hanem algoritmus dönt majd ezek sorsáról. Hogy a szerényebb tőkéjű cégek ne forduljanak el a legnagyobb közösségi site-tól, Zuckerbergék blogbejegyzésben biztosították őket a céges oldal szerkesztésének és létrehozásának eredményességéről.
Még Obamáéknak sem szabad mindent
Az ehhez hasonló intézkedések a politikusokat is érintik. A SocialDailyn olvashatjuk: "Barack Obama korábbi kampányaiban óriási szerepe volt a közösségi oldalaknak, de különösen a Facebooknak. 2012-ben a kampánystábja egy olyan alkalmazással rukkolt elő, amely hozzá tudott férni a felhasználó ismerőseinek listájához, amellyel egy olyan adatbázist tudtak létrehozni a valószínűsíthető szimpatizánsokból, amely lényegesen leegyszerűsítette a hirdetések célzását."
Ezeket a törekvéseket és módszereket is korlátozni fogja a Facebook, méghozzá 2015 májusától. Ez azt eredményezi majd, hogy "politikával kapcsolatos oldalak applikáció nem férhetnek hozzá a felhasználó ismerőseihez, így nem építhető olyan adatbázis, amelyet a későbbiek során a hirdetések targetálásánál kamatoztathatnak."
Forrás: SocialDaily 1, 2, Index, Magyar Instagram Közösség(MIK)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése