A kisebb vállalatok képessé válhatnak arra, hogy nemzetközi ügyfél-adatbázisokon alapuló multinacionális ellátási láncokat alakítsanak ki, amivel úgynevezett "mikromultikká" válhatnak - áll az EIU tanulmányában. Az internet előretörése ugyan néhány iparágon (például zeneiparon és a könyvértékesítésen) igen keményen elverte a port az elmúlt években, mivel könnyen hozzáférhetővé tette termékeiket, ám egyúttal reményt is adhat kisebb vállalkozásoknak, hiszen kinyitja előttük a nagyvilágot mint piacot.
Egyszerre történik mozgás a globális médiatérben, a fizikai térben, a földrajzi és kulturális terek kontextusában. Sokan lépnek fel az internet miatti elidegenedés kapcsán, ám ha ebből a perspektívából vizsgáljuk az interperszonális kapcsolatokat, akkor pont az ellenkezőjét vehetjük észre: az állandó online jelenléttel egy percre sem veszítjük szem elől barátainkat és folyamatos kölcsönhatásban lehetünk. Eközben altruizmust is megfigyelhetünk: ez a mobil nemzedék fordulatot hoz a tudásmegosztás vonatkozásában. Az egyedi tartalomteremtéssel létrehozta saját elnevezését a „produsert” (producer, alkotó és a user, felhasználó szóból).
A Chilling Effects folyamatosan közzéteszi, ki mikor milyen tartalmat milyen indokkal próbált eltávolíttatni az internetről. A kezdeményezéshez csatlakozott a Google is, ahová irtózatos mennyiségű eltávolítási kérelem érkezik különböző indokokkal: sokan szerzői jogokra vagy rágalmazásra hivatkozva szeretnék eltávolíttatni magukat a Blogger.comról vagy a Youtube-ról, míg másoknak egyszerűen csak elege van abból, hogy a nevükre keresve mindig ugyanaz a kínos link bukkan fel. A Google sokszor eltávolítja ugyan a kifogásolt oldalakat, de magát a kifogást továbbítja a Chilling Effectsnek, és mivel a Google keresője indexeli a Chilling Effectset, bezárul az ördögi kör: akik el szeretnének tűnni az internetről, egy idő után könnyen azon vehetik észre magukat, hogy ott vannak a keresőben az első helyen.
a bandák, melyek jelenlétüket korábban az utcai graffitik szintjén tudták érzékeltetni, folyamatosan felhasználják az internet adta lehetőségeket önmaguk reklámozására. A tagok gyakran használják a Youtube és a Facebook felületeit vagy saját weboldalakat üzemeltetnek, ahová rendszeresen töltenek fel képeket és videókat, amelyeken jól láthatóak a banda szimbólumai. A bűnüldözők gyakran találkoznak valóban profin elkészített reklámokkal, de a bandák tevékenységét dokumentáló posztokkal is. A riválisok pedig gyakran üzengetnek egymásnak kommentekkel, amelyek sokszor vezetnek fizikai erőszakhoz is.
Nyilván senkit nem lep meg, hogy a torrent és a pornó az első számú közellenség a munkahelyekben és az iskolákban, az viszont érdekes, hogy azok a munkáltatók, akik blokkolnak, előszeretettel tiltják a Facebookot (24%) a Youtube-ot (18,5%), illetve a társkereső oldalakat (17%). Magyar és külföldi híroldalak blokkolásáról a netkorlátozásnak kitett válaszadóknak összesen 6, illetve 4 százaléka panaszkodott.
Ericsson: nő az igény az internet alapú információk iránt - Kutatás hírek - mediainfo - Médiások médiája mediainfo.hu
z okostelefonnal rendelkező városlakók háromnegyede szeretné, ha a köztereken szenzorok, érzékelők lennének, amelyek folyamatosan tájékoztatnának a forgalomról az utakon, járdákon, bevásárlóközpontokban a tömeg és a dugók elkerülése miatt. A válaszadók 70 százaléka hasonlítaná össze saját háztartási víz, gáz és villamosenergia-használatát a szomszédjáéval, hogy optimalizálja a felhasználását. A felmérés azt is megmutatta, hogy az emberek 66 százaléka szeretné valós időben ellenőrizni a csapvíz minőségét és azt összehasonlítani más vízével.
öt év múlva 50 milliárd kütyü lóg majd a neten, ebből 15 milliárd olyan eszköz lesz, aminek videólejátszás az egyik fő funkciója. Őrületes digitális függőségre készülhetünk tehát, exponenciálisan nő majd a netéhségünk, és akkor még csak az egyszeri júzerről beszéltünk, pedig nagyvállalati igények is vannak bőven ezen a téren (például az autógyártók az okosautóikkal). Végül oda jutunk, mint a tavalyi EBIF-en: networked society, azaz a netre kötött társadalom okosvárosokkal
A közösségi hálón mutatott viselkedés egyaránt meghatározza mások hozzáállását a felhasználóhoz, és megmutatja azt is, hogy a felhasználó saját magához hogyan viszonyul. Bár a felhasználó azt gondolhatja, megosztásaival az általa elérni kívánt hatásokat váltja ki, a valóság teljesen más lehet. Ezt a tényt aztán teljesen természetesen kihasználják a cégek munkaerő-toborzásuk során, azaz a HR-es kolléga nemritkán tüzetesen ellenőrzi a jelentkező Facebook profilját, hogy előzetes információkat nyerjen a jelöltről. Íme néhány dolog, ami a Forbes újságírója, Amy Morin (egyébként pszichoterapeuta) szerint egyértelműen látszik a felhasználó fiókját és interakcióit megvizsgálva:
A közösségi megosztás művészete - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Mindenképpen érdemes támaszkodni a fent említett kutatás alapvető megállapításaira: Építeni kell arra, hogy a felhasználók motiváltak a másokkal való kapcsolatfelvételre. Ebből következik, hogy szívesen osztják meg anyagaidat, ha azok (szerintük) megosztásra érdemesek. Nem ilyenek a termék- és márkaismertetők. Közönséged számára megbízhatóvá, hitelessé kell válnod, hogy szívesen megosszák anyagaidat. (Ez nem megy egyik napról a másikra.) Mondandód leegyszerűsítésével ösztönözd a megosztást. A komplikált üzeneteket összezagyválják, vagy egyszerűen átugorják az emberek. (Erre a politikusok már régen rájöttek.)
The Psychology of Sharing There has been an abundance of research on social media, but to date, no one has asked in a comprehensive way: why do people share? The Psychology of Sharing reveals groundbreaking research that fills this knowledge gap. This study uncovers: Primary motivations for sharing Six sharing personas Essential steps for marketers aiming to get their content shared Impact of sharing on Information Management Cycle of sharing Enduring role of e-mail in the age of social media
A Harvard pszichológusai ugyanis megállapították, hogy bármilyen menőnek is tűnnek a különleges élmények, a társas életben elég nagy árat kell fizetni értük. Amikor ugyanis dumálunk valakivel, a beszélgetéseink fókuszában közös dolgok állnak, olyanok, amikről mindkét félnek megvan a véleménye, amik mindenkiben sajátos érzéseket keltenek, és itt teljesen mindegy, hogy egy könyvről, egy közös ismerősről vagy éppen a vallásról van szó. Amikor viszont olyan dolgokról beszélünk, amihez csak az egyik fél tud hozzászólni, a felek között távolság kerekedik, elvész a közös pont. (Ez nyilván nem igaz azokra a helyzetekre, amikor a másik tanít nekünk valamit, amikor olyan dologról mesél, amitől többek leszünk. De a „milyen volt a turistabuszról Párizs" pont nem ilyen.) A kutatók szerint ráadásul a különleges élmények megosztása nemcsak távolságot, de irigységet is szülhet, ami meg aztán végképp elszigeteli a beszélőt társaitól.
Jelentős médiavisszhangot keltett a Pew Research hírfogyasztásról szóló tavalyi kutatása, mely szerint az amerikaiak egyharmadának információigényét bőségesen kielégítik a hírfolyamon fel-felbukkanó hírek. Az intézet legfrissebb, 2014-as adatai nem tartogattak túl sok meglepetést: ahogy azt sejteni lehetett, csak még tovább növekedett a Facebook és úgy általában a közösségi oldalak szerepe ezen a területen is. A kutatásban összesen 2901 amerikai médiafogyasztási szokásait vizsgálták meg. A megszólaltatottak 49%-a legalább heti rendszerességgel néz hírműsorokat a helyi tévécsatornákon, 48%-uk pedig a Facebookról tájékozódik, lehagyva ezzel az olyan országos tévécsatornákat, mint amilyen mondjuk a CNN vagy a Fox News.
A Kickstarter azóta felfüggesztette a projekt finanszírozását; hogy pontosan mi történt, azt a Reddit vonatkozó fórumán lehet nyomon követni. Dióhéjban: a fórumozók azt állítják, az újdonságként beharangozott, egyedi tervezésű rendszer valójában egy koppintás, a népszerűbb kínai viszonteladók, mint az Alibaba, fillérekért árulnak ugyanilyen csipeket.
Akik itt vannak, ők klasszikus „early userek”, kísérletezők, akik szeretnek dolgokat máshogy csinálni. Közös pontjuk, hogy fontos nekik a szabadság, az, hogy a maguk urai legyenek. Ugyanakkor sokuk meséli, hogy a pizsamában egyedül otthon dolgozás jó móka volt az elején, de később már nem volt olyan vicces. Nem haladnak úgy a dolgok, az ember inkább elmosogat, elindítja a mosógépet, elpakol és sehogy se, hogy elkezdjen dolgozni. Másrészt pedig elszigetelődik. Azért szeretnek ide bejönni, mert ez mégis egy munkahely, ahova dolgozni jön az ember, ahol van társasági élet, bejössz és megörülnek neked, megkérdezik, hogy van a lányod, milyen volt a tegnap esti színház. Közben függetlenek vagyunk egymástól, mert – ezt egyikünk nagyon szépen mondta – nincs közöttünk hatalmi viszony. Ugyanaz van, mint egy munkahelyen, de nem kell jópofáskodni a főnöknek.
A Google Glass-szel nincsenek alapvető problémák. [...] De ha valaki a menekülési lehetőséget keresi, akinek egyébként is lappangó mentális zavarai vannak, vagy hajlamos a függőségre, az a technológiával egy kényelmes kibúvót találhat magának. [...] A viselhető technológia egyik veszélye, hogy szinte állandó elszigeteltséget alakíthatnak ki, miközben úgy tűnik, nagyon is jelen vannak.
Túl sok boldog fotót posztolsz magadról? Egyre kevesebb lesz a barátod... - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Korábbi cikkeinkben szó esett már arról, hogy a Facebook-használat csökkentheti az önbecsülést, és sajnos az idővonal görgetése nemkevés negatív érzést kelthet a felhasználóban. Egy birminghami egyetem kutatói már tavaly megállapították, hogy a túlzásba vitt szelfizés a baráti kapcsolatok rovására mehet, egy, a napokban nyilvánosságra hozott tanulmány pedig most arra is fényt derített, hogy a túl sok, a nyaralás felejthetetlen pillanatairól szóló megosztás is kockára teheti a felhasználó személyes kapcsolatait.
How to Use Social Media at Work Without Losing Focus thenextweb.com
Often, social media teams will ask employees to share content on social media. But people aren’t always sure where to get started. They might be nervous about making a mistake or saying the wrong thing in a public forum. That’s why it’s important to create an official social media policy for employees—one that gives team members enough flexibility to express themselves, with clear guidelines for best practices.
Az Europol felhívja a figyelmet az IID nevű biztonsági cég jelentésére, amiben az szerepel, hogy 2014 végéig valószínűleg meglesz az első halálos áldozata a hackertámadásoknak. Elképzelhető, hogy valakinek például a beépített pacemakerét fogják feltörni a bűnözők, és így megállítják a szívét, de az is lehet, hogy valamilyen kritikus infrastruktúra, például a közlekedés vagy az elektromos hálózat működésének szándékos megzavarása követel majd halálos áldozatot.
Emotion in Marketing: How Our Brains Decide What's Shareable thenextweb.com
Happiness makes us want to share Psychoanalyst Donald Winnicott discovered that our first emotional action in life is to respond to our mother’s smile with a smile of our own. Obviously, joy and happiness are hard-wired into all of us.
Facebook's Secret Success? Our Psychological Addiction thenextweb.com
We may originally register on Facebook in order to be connected to our friends but, without realizing it, the site becomes an addictive habit because we discover that it provides us with subconscious psychological rewards. Over time, this loop becomes more and more automatic as it is imprinted in our neural pathways.
A Facebook 2011-ben levezényelte a világ legnagyobb pszichológiai kísérletét, amiben nagyjából 1 millió felhasználó falát rendezték át, hogy megtudják, hogyan befolyásolják a pozitív és negatív posztok a felhasználók hangulatát. Erről a kísérletről azonban csak két évvel később szóltak. Annak ellenére, hogy a kutatásban résztvevő felhasználók aránya a Facebook teljes felhasználószámához képest nagyon kicsi, a bejelentést óriási felháborodás követte. Nem is csak azért mert kísérleti nyulaknak használták a felhasználókat, de azért is, mert a kísérletnek épp az volt az eredménye, hogy a Facebook képes befolyásolni a felhasználók hangulatát azzal, hogy hogyan válogatja a falukra a híreket.
WEB: A Touching Documentary About One Laptop Per Child thenextweb.com
filmmaker Michael Kleiman has released WEB, a documentary that takes a close look at the One Laptop Per Child rollout in Peru while examining the larger social implications the Internet will have as it spreads to new populations around the world. The micro and macro threads that WEB follows make it a fascinating film. Interviews with academics, technologists and entrepreneurs tackle the subject on an intellectual level, while watching the excitement of the children as they start using their laptops adds a vital emotional dimension.
5 millió magyar facebookozó! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Immár a hazai populációnak több mint a fele beregisztrált a Facebookra. Az elmúlt hónapokban lassan emelkedett az új felhasználók száma, ám a friss adatok alapján elérte Magyarország az 5 millió felhasználót, és ezzel világviszonylatban a 44. legtöbb felhasználóval rendelkező ország lett. A SocialDaily statisztikájából további érdekes adatok is kiderülnek, többek között az, hogy a magyarországi felhasználók 52%-a nő, több mint 23%-a 25-35 év közötti és 13% adta meg családi állapotának azt, hogy egyedülálló.
Elvonulsz offline remetének. Lemondasz a digitális technikáról úgy, ahogy van – igaz, ezzel gyakorlatilag kiírod magad a civilizált társadalomból. Aki ma nem használ Google-t, az nem fér hozzá az emberiség tudáskincsének jelentős részéhez, és aki nem használ Facebookot, értékes kapcsolati tőkéről mond le. Ezzel együtt ez tűnik a legbiztonságosabb útnak
a magánszféra, a privacy, a személyes adatok védelme, amiért évszázadokon át küzdött az emberiség, amiért szabadságharcosok szálltak harcba államokkal, vállalatokkal és válogatott erőszakszervezetekkel, senkit nem érdekel többé. És mivel senkit nem érdekel, gyakorlatilag megszűnt létezni:
It turns out metal bends when exposed to external pressure — like trying to deliberately destroy your phone or parking your butt on it all day. But whether you care about the physics of the malleability of aluminum (or alu min ium as Jony Ive says it) as it pertains to the new iPhone or not, the Internet was more than happy to jump on the #bendgate hashtag with some hilarious mockups. Here are some of our favorites:
A digitális drogkereskedelemben, akárcsak a fizikai valóságban egy hálózat lekapcsolása csak helyet ad egy újnak. A Silk Roadot hiába lőtte le az FBI, vannak új kiskirályok, akik fejlettebbek a nagy elődnél – elveik viszont még kevésbé vannak. Tavalyi indulása óta az Evolution nevű online feketepiac hatalmasat nőtt, az elmúlt három hónap alatt az eladásait megháromszorozta. Mostanra több mint 15 ezer, főként illegális terméket forgalmaznak itt, a fegyverektől a fűig, kokainig és heroinig. Ez több ezerrel több termék, mint amennyit a Silk Road valaha árult.
Az amerikai szövetségi kereskedelmi felügyelet, az FTC bejelentette, hogy a Google ellen folytatott eljárása végén a cég beleegyezett, hogy 19 millió dollárt (4,6 milliárd forint) utaljon vissza androidos készülékek tulajdonosainak. Az összeg azoknak a Google Play-es vásárlásoknak az értéke, amiket gyerekek követtek el a szüleik telefonjait nyomkodva, főként androidos játékokon keresztül.
Az Apple hétfő hajnal óta dolgozott azon, hogy kiderítse, egy hacker hogyan juthatott hozzá több híresség privát képeihez, melyeket az ő rendszerükben tároltak. A cég több mint negyvenórás vizsgálata után arra jutott, hogy a felhasználónevekre, jelszavakra és emlékeztető kérdésekre irányult egy nagyon kifinomult támadás, és nem az iCloud szolgáltatásban volt biztonsági rés. A hacker a szükséges adatok ismeretében tudott belépni a hírességek fiókjaiba. A cég szerint manapság nagyon gyakoriak az ilyen támadások, és már hétfőn is lehetett sejteni , hogy valami hasonló történt. Az Apple most arra kéri a felhasználókat, használjanak bonyolult jelszavakat és kétlépéses azonosítási rendszert
Nemrég hazánkba is begyűrűzött az Ice Bucket, életre hívva néhány igencsak kínos videót, ráadásul az eredeti cél is a semmibe veszett, hiszen az ALS helyett hazai alapítványoknak kívánnak gyűjteni általa. Mindenesetre a jeges vödrös kihívás már túl van a csúcsán, célját beteljesítette, így igazi sikeres víruskampányként vonulhat be a social media történelmébe!
néhány napja derült ki egy tanulmányból, hogy a Facebook még 2012-ben végrehajtott egy kísérletet, amelyben majdnem 700 000 felhasználója hírfolyamában manipulálta a negatív és pozitív szavakat tartalmazó bejegyzések arányát egy héten keresztül, hogy kiderüljön, hogyan hatnak a különböző érzelmi töltetű tartalmak a felhasználók saját posztjaira, vagyis hogy működik-e valamilyen „érzelmi fertőzés” a bejegyzéseken keresztül. A kísérlet eredményével kapcsolatban többen megjegyezték, hogy a manipuláció hatása elhanyagolható, hiszen bár kimutathatóan változtak a felhasználók érzelmi reakciói, a változás mindössze 0,1 százalékos volt. Ugyanakkor a Facebook hatalmas felhasználószáma és használati gyakorisága miatt ez a szám azt jelenti, hogy napi több százezer bejegyzést is érinthet a hírfolyam összeállítását végző algoritmus ilyen típusú változtatása.
A Google lépése az Európai Unió Bíróságának köszönhető. A bíróság múlt hónapban hozta meg a döntését, ami arra kötelezi a Google-t, hogy távolítson el minden elavult vagy lényegtelen (irrelevant) információt, amik magánszemélyekre vonatkoznak. Az EU igazságügyi biztosa, Viviane Reading üdvözölte a döntést: szerinte ez nagy győzelem az európaiak személyes adatainak védelmében. Mások nem ennyire lelkesek, szerintük az unió döntése az online cenzúra egyik eszköze. A Google korábban azt mondta, hogy ez egy kiábrándító döntés mindenkinek, aki internetes keresőkkel vagy online kiadóként működik. Ennek ellenére viszonylag gyorsan eleget tettek az EU kérésének; szerda éjjel óta elkezdték szűrni a felhasználók által kért tartalmakat.
A nyugati országokban vagy éppen Kínában, Japánban ennél is mélyebbre merészkednek a felvételiztetők: a fent említett két portál által kínált lehetőségeket maximálisan kihasználják, és az adatlapra feltöltött képeket is komoly vizsgálatoknak vetik alá, hosszas személyiségjellemzésbe kezdenek a tartalmak alapján, hogy minél szélesebb körű információhoz jussanak az álláskeresőről.
Összegyűjtöttük a legsúlyosabb bűncselekményeket, amiket egy internetfelhasználó elkövethet; ennek alapján legközelebb ön is tudni fogja, megossza-e ebédidőben azt az elgázolt macskás fotót a Facebookon. Íme a közösségi média 7 fő bűne.
A Facebook posztok nagy részét akár egy alsós is megfogalmazhatta volna - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A TrackMaven 5804 Facebook oldal 1 578 006 posztját elemezte az úgynevezett Flesch-féle olvashatósági képlet segítségével, amely egy száz pontos skálán osztályozza a szöveget. Minél magasabb ez az érték, annál könnyebben értelmezhető a szöveg – miheztartás végett egy átlagos Reader's Digest lapszám olvashatósági indexe 65, a Time-é hozzávetőleg 52, egy átlagos nyolcadikos pedig gond nélkül megért egy 60-70 Flesch-pontos szöveget. Persze a márkák jól felfogott érdeke a közérthetőség és valóban nem célszerű barokkos körmondatokba bonyolódni, de az eredmények azért elég mellbevágóak: az oldalak posztjainak 67,3 százaléka nem ugorja meg az ötödik osztályos diákoktól elvárható szövegalkotási szintet sem, és ami még ennél döbbenetesebb, hogy a bejegyzések 17,5 százalékát akár egy jobb képességű másodikos is megfogalmazhatta volna.
Néhány napja a Google elindított egy online űrlapot, ahol egyszerűen bejelenthetjük, ha valamit nem szeretnénk a keresési találatok között látni. Ezt ugye az Európai Unió idén bevezetett új jogszabálycsomagja teszi lehetővé az állampolgároknak, hogy töröltessék magukat az internetről.
http://s3.amazonaws.com/kpcbweb/files/85/Internet_Trends_2014_vFINAL_-_05_28_14-_PDF.pdf?1401286773 Az internetes üzenetküldés változóban van: ahelyett, hogy mindenkivel megosztanánk gondolatainkat a közösségi felületeken, inkább a barátainkkal beszélünk sokkal többet. Ez segítette elő a különböző appok növekedését is, a számok egész brutálisak. Az amerikában népszerű Snapchaten napi 1,2 milliárd üzenetet küldenek, az Vibert 100 millióan, a Whatsappot 400 millióan használják, utóbbit napi 50 milliárd üzenettel. Népszerű még a Line Japánban, a KakaoTalk Dél-Koreában és a Wechat Kínában, mindegyik szintén milliárdos napi üzenettel és milliós havi felhasználóval. A több célú webalkalmazásokból inkább alkalmazásokra váltunk: olyanokra, amik egyetlen dolgot tudnak, de azt nagyon jól. Erre példa az is, hogy a Facebooknak ma már külön üzenetküldője van, a fotózáshoz meg ott az Instagram.
Élen járunk a régióban az okos eszközök, szolgáltatások használatában! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Magyarországon szinte minden negyedik internetező első dolga ébredés után, hogy felmenjen a netre ésminden harmadik internetező nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életét internet nélkül. Környékbeli országokkal - Csehországgal, Szlovákiával, Romániával és Lengyelországgal - összehasonlítva Magyarországon a legnagyobb az internetpenetráció, 62% az internetet szinte naponta használók aránya. Okostelefonját, tabletjét pedig az internetezők 63%-a hívja segítségül, amikor felmenne a netre.
már tucatnyi, kifejezetten a digitális hagyaték kezelésére szakosodott online szolgáltatás található az interneten, mint például az Entrustet vagy a Legacy Locker. Ami Magyarországot illeti, Veress Ágnes követően 2009-ben létrehozta a GyászPortált, mely elsősorban nem szolgáltatásokat kínál, hanem lelki segítséget, tanácsokat ad, de több ismert ember nekrológja is olvasható az emlékfalán.
A lájk sokkal inkább a szociális szimpátiát jelzi, és kevésbé azt, hogy mennyire tetszik az adott poszt tartalma. Magyarul: sok esetben az embert kedveled, és nem a bejegyzést. Kivételek persze vannak, és szó sincs arról, hogy nem kedveled a tartalmat is, de mindenki szívesebben osztja a lájkokat és gyakrabban kommentel olyan emberek bejegyzéseihez, akiket kedvel, vagy legalábbis szimpatikusak neki. A lájk virtuális törődés, vagy ha törődés nem is, legalább egy minimális odafigyelés vagy együttérzés. Egy baleset vagy katasztrófa hírét sem azért lájkolja senki, mert valóban tetszenének neki a történtek, hanem az együttérzés kinyilvánítása céljából. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen az interneten kívüli világ is épp így működik.
A 20 Day Stranger a Google Maps-ről, a Foursquare-ről és az Instagramról tud áthozni adatokat az alkalmazásba és soha nem ad annyira pontos képet az idegen fél tevékenységeiről, hogy pontosan lehessen tudni például a tartózkodási helyét vagy azt, hogy néz ki és mi a bankszámlaszáma. Ezektől függetlenül viszont körvonalakban láthatjuk milyen ételeket eszik, merre szórakozik és mivel üti ela szabadidejét. Diszkréten tehát mégis úgy közvetít egy ismeretlen életéről, hogy a végén talán kíváncsiak leszünk rá. Bár a kísérlet közben lehetetlen a kapcsolatfelvétel, a huszadik nap elteltével lehetőség van arra, hogy egyetlen üzenetet elküldjünk a másiknak. Így akár még az életben is haverok lehetünk.
A tanulmány elkövetője, Christopher Sibona, szerint legnagyobb valószínűséggel még a középiskolában szerzett ismerőseink szakítják meg velünk a kapcsolatot a közösségi oldalon. Az egyetem honlapján megjelent cikk szerint legtöbbször a politikáról vagy vallásról szóló, sokakat megosztó hozzászólások jelentik a válóokot. „Mivel jellemzően az iskola után alakul ki szilárd világnézete az embernek, így csak később kelthet visszatetszést az ismerősök körében, a nézeteltérések pedig sokkal gyorsabban eszkalálódnak a közösségi médiában” – magyarázza a kutató. Előkelő helyen szerepelnek még a munkatársak is, akik esetében inkább a való életben tanúsított magatartás elrettentő, mint a facebookos aktivitás. Emellett népszerű kiváltó ok még a gyakori és érdektelen posztolás. Meglepő eredmény még, hogy a törlés sorsára jutottak között gyakoribbak a közeli barátok, mint az egyszerű ismerősök.
a felmérésben résztvevők elsősorban a lényegtelen és felesleges állapotfrissítések miatt harapnak a leginkább: a válaszadók 64 százaléka törölt már ismerőst ilyen jellegű posztok miatt. 44 százalék valamilyen Facebookra nem való állapotfrissítés vagy tartalom miatt vált meg valakitől, 34 százaléknál pedig a túl sok megosztás miatt telt be a pohár. A válaszadók 26 százaléka vallotta be, hogy törölt már valakit politikával kapcsolatos bejegyzésért, de a tabutémák közt előkelő helyen szerepel a vallás, a szexizmus és a rasszizmus is.
Egy új párkapcsolatban pedig különösen érdemes vigyázni: sokan esnek abba a hibába, hogy a jelszócserével szeretnék megalapozni a bizalmat, amikor még nem is jött el az ideje. A bizalom nem az, hogy megadjuk egymásnak a jelszavainkat. Egy bizalomra épülő kapcsolatban nincs is szükség arra, hogy a felek tudják egymás jelszavát, és időről időre ellenőrizgessék a másikat, mert e nélkül is tudják, hogy párjuk hűséges. Képek: 1 2
a technológia használata nem kötelező, de kényelmesebbé teszi az életet. Egyszerűbb, ha a felhasználók azonnal megnézhetik a moziműsort, a térképet, a közeli szórakozóhelyeket, a vércukorszintjüket, az éppen lefutott távot, a zenegyűjteményüket, vagy a metrón egy sorozatepizódot.Az okostelefonok ezt már ma is megcsinálják, és előbb-utóbb ezek a funkciók beépülnek a karórába, a kabátgombba, a fejhallgatóba és a kontaktlencsébe. És a már ma is kapható személyes okosriasztóról még nem is beszéltünk. És mi képződik a használat közben? Egy csomó adat. A digitális lábnyomunk már most is óriási, még akkor is, ha nem töltjük föl az összes családi fotónkat a Facebookra. Rengeteg adatot gyártunk és hagyunk magunk után, és csak a nemzetbiztonsági szervezetek és hekkerek lelkiismeretén fog múlni, hogy hozzáférnek-e ezekhez. Ma már nem kell szekrényt telepíteni a megfigyelt személyek szobájába, ha le akarják hallgatni, elég, ha van mellette egy bekapcsolt telefon.
A Sex With Glass applikációval használható az okosszemüveg házipornó készítésre, az app lényege, hogy rögzíti, mi történik szex közben. Ráadásul mód van arra, hogy szex közben perspektívát váltson a használó, és a partnere szemével lássa, mi történik a lábai között.
érdemes megfontolni, hogy ezek közül a játszmák közül mi épp melyiket űzzük, és melyiknek estünk már áldozatul. A cikk írója 18 pontot szedett össze, mi 13 plusz egyben foglaltuk össze a rút tényeket a párkapcsolatok Facebook oldaláról:
X, Y, Z: generációk a világháló vonzásában : Generációk közötti szolidaritás – Együtt a neten intergeneracio.hu
A mostani 20-30 évesek különleges helyet foglalnak el modern világunkban. Ők az információs kor gyermekei, együtt nőttek fel az internethasználat elterjedésével, megtanulták alkalmazását, aktív felhasználói lettek. Ellentmondásos korban születtek, és nem mindennapi körülmények között kell eligazodniuk, helyt állniuk a velük szemben támasztott sokféle követelmény közepette.
Magát a beszélgetés kultúráját kezdi elfelejteni a Z nemzedék (az 1995 és 2012 között születettek), és valamennyire talán az Y generáció (az 1980 és 1995 között születettek) fiatalabb tagjai is. Egy amerikai professzor, Sherry Turkle a nyolcvanas évek második felében még a Wired technológiai magazin címlapjára került azzal a jóslatával, hogy az internet meg fogja változtatni az emberek kommunikációs tudatát: ki fog nyílni a világ, megnyílik a tér, mindenki közlékenyebb, érdeklődőbb lesz – vélte ekkor.
A második a mobiltelefon, amitől szintén nagyon nehezen válnának meg, 36 százalék pedig nem is tudja elképzelni az életét a mobilja nélkül. A televízió szintén meghatározó szerepet játszik, de a felnőtt netezőknek már csak mintegy negyede, 26 százaléka mondta azt, hogy nem tudna élni nélküle.
Tragédiába torkollt egy számítógépes vírusfertőzés Romániában: a 36 éves férfi, akinek a gépe vírusos lett, annyira bepánikolt a kártevő hamis fenyegetésétől, hogy megölte magát, és a 4 éves gyerekét is.
Nagy változásokra számít Bill Gates a munkaerőpiacon, de erre nem csak a munkavállalók, a kormányok sincsenek felkészülve szerinte.
A Cisco tanulmánya szerint a fenyegetések és a sérülékenység korábban nem tapasztalt szintet értek el a tavalyi évben.
Automatikusan értesítést küldene a hatóságoknak a Google legújabb szabadalmi kérelmében felvázolt rendszere, ha valahol nagyobb tömeg verődik össze.
A New York Times számolt be a kísérletről, amiben a több mint 1100 résztvevő egy fiktív tudományos hírt olvasott el egy nanoezüstnek nevezett technológiáról, annak felhasználási területeiről és lehetséges veszélyeiről: kiváló antibakteriális hatásai lehetnek, viszont szenn
A Facebook dróngyártókkal tárgyal éppen, a célja, hogy ilyen robotgépekkel vigye el az internetet Afrika elszigeteltebb helyeire. A közösségi oldal az egyik a nagy cégek közül, amelyek támogatják az internet.org projektet.
Ezer magyar internetező megkérdezésével készült az a felmérés, mely azt vizsgálta, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat. A legnagyobb látogatói körrel természetesen a Facebook rendelkezik, az internetező lakosság 85%-a regisztrált a portálon.
19,3 százalékos bővülést vár idén az okostelefonok piacán az IDC. Az idén ötven éves piackutató cég adatai szerint Észak-Amerikában már több mint 200 millió okostelefont használnak rendszeresen, elenyészővé vált az aktívan használt butatelefonok száma.
A magyar e-könyvek piaca még mindig az áttörés előtti állapotban van, pedig a kutatási eredmények azt mutatják, hogy a lanyhuló olvasási kedvet az elektronikus könyv és a mind jobb könyvolvasók, tabletek képesek felélénkíteni – vonható le a következtetés az eNET – Telekom
Ha valaki a Facebookból kinyerhető adatok statisztikájára kíváncsi, akkor – a nemzetbiztonsági ügynökségeket most hagyjuk – a legjobb, ha a Social Daily oldalára látogat el, ahol a közösségi oldalon közzétett nyilvános információkból számtalan kimutatást lehet olvasni.
Ma már senki sem vonja kétségbe a közösségi média létjogosultságát a mindennapokban, sőt az üzleti életben sem: egy-egy cég vagy márka kedveltsége ezeken az oldalakon komoly értéket jelenthet. Ahogy mindennel, ezekkel a számokkal is igyekeznek trükközni, és mérhető üzleti előnyt szerezni. Mit jelent a valójában a népszerűség a YouTube-on vagy a Facebookon? Miért fontos, hogy Obamának több millió követője van a Twitteren?
Az online világ sok szempontból változtatott az életünkön, de úgy tűnik, hogy nemcsak a kapcsolatrendszerünket és ügyintézésünket helyezte új térbe. A Flinders University kutatója, Owen Churches szerint idegrendszerünk működését is átalakította az új közeg. Különböző agyletapogató eszközök segítségével végzett kísérleteinek eredménye alapján az agy már pontosan ugyanazzal a reakcióval válaszol smiley, illetve az emberi arc láttán. Különös viszont, hogy ez kizárólag a hagyományos formában, balról jobbra írt hangulatjelekre igaz. A megfordított verzióra már nem képes arcként válaszolni az agy, ami azt bizonyítja, hogy ez a fejlődés tanult.
Hódi Ágnes szerint arra érdemes figyelni, hogy vannak-e a gyereknek más kapcsolatai, más aktivitásai is a cybertéren kívül. Nem mindegy ugyanis, hogy önmaga alaposabb megismerésére, építésére használja ezt a világot, vagy ez az életének egy teljesen lehasított része, ami önálló életet él, miközben a valósában egy inaktív, visszavonult, alulteljesítő, magányos embert látunk. Fontos figyelni arra is, hogy a kamasz érdeklődése bizonyos időközönként változik-e. Ebben a korban ugyanis simán benne van, hogy ami tegnap még az univerzum középpontja volt, az mára egy unalmas, érdektelen őskövület.
Az identitásmenedzselés miatt? Amíg elég kicsi egy hálózat, addig leginkább néhány megbízható barátoddal kapcsolódsz össze, viszonylag kevés időt kell identitásmenedzsmentre költened. Ismered ezeknek az embereknek a gondolkodását, ha megosztasz egy erősebb viccet, nem kell attól tartanod, hogy megsértesz valakit. Amikor növekedésnek indul a hálózat, belépnek a munkatársak (olyanok is, akikkel nem szoktál eljárni ebédelni), a régi osztálytársak, a gyerek tanítónénije. Hirtelen elbizonytalanodsz, hogy megoszthatsz-e egy viccet, nem sértődik-e meg valaki egy képen, nem vezet-e felesleges konfliktusokhoz egy politikai link? Egyszer csak azt veszed észre, hogy egyre több az elküldés előtt törölt posztod, sőt, egyre gyakrabban cenzúrázod magad még mielőtt leírnál valamit.
A számtalan modernizációs lépésével és törekvésével már eddig is nagy tiszteletet kivívó Ferenc pápa a vatikáni szokásoknak megfelelően üzenetet küldött a Kommunikációs Világnap alkalmából (az idén májusban 48.
A BYOD (bring your own device, hozd a saját eszközödet) jelenség az elmúlt 1-2 évben kezdett terjedni, mára főleg az Egyesült Államokban sok helyen teljesen elfogadott (sőt, esetenként preferált) dolog lett saját notebookot, tabletet vagy telefont használni munkaeszközként.
A jelszómenedzser alkalmazásokat fejlesztő Splashdata közzétette a tavalyi év 25 leggyakoribb jelszavát. A vizsgált mintára nem lehet panasz, mivel a cég többmilliónyi ellopott és nyilvánosságra került jelszóból állíthatta össze a legnépszerűbbek listáját.
Egy új tudományos kutatás eredményeit összefoglaló tanulmány szerint nem érdemes lefényképezni azt, amire emlékezni szeretnénk, mert ezzel épp az ellenkező hatást érjük el.
Legalább 32,5 millió dollárt (kb. 7,1 milliárd) forintot kell ügyfeleinek visszautalnia az Apple-nek az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottságával (Federal Trade Commission – FTC) kötött megegyezés alapján, írja a BBC.
Egyre nehezebb lesz pénzt keresni mobilra vagy tabletre kifejlesztett alkalmazásokkal, derül ki a Gartner jóslatából. A piackutató cég szerint 2018-ra a fejlesztéssel foglalkozó fejlesztőknek csupán 0,01 százaléka lesz elégedett a pénzügyi fogalmával.
A Facebook egyik legkomolyabb problémájává nőtte ki magát az utóbbi egy-két évben, hogy a közösségi oldal egyre kevésbé népszerű a fiatalok körében. A tizenévesek számára azért csökken az oldal vonzereje, mert az egyszerűen túl sikeres: a tiniknek ciki egy olyan közösségben jelen lenniük, ahol ott vannak a szüleik és az iskolai tanáraik is. A Facebook népszerű funkcióira, mint a képmegosztás vagy a csetelés, egyre-másra jelennek meg újabb és trendibb mobilos alternatívák. Hogy ez a jelenség milyen komoly, azt jól mutatja az iStrategyLabs cég elemzése, ami a 2011 és 2014 januári statisztikákat hasonlítja össze.
A német legfelsőbb bíróság legújabb ítélete mérföldkő az internet-előfizetők felelősségéről szóló szerzői jogi viták történetében: egy korábbi bírósági döntést felülírva kimondták, hogy az előfizetés tulajdonosa nem vonható felelősségre, ha az előfizetésen eg
Tudod: ha nem kell fizetned, te vagy az áru. A Facebook is egy dolgot vár el tőled: legyél ott. És ezt, mi magyarok, be is tartjuk. Ott vagyunk, nagyon sokan, és naponta is nagyon sokan. Tuti elérést akarsz másfél-két millió ember felé naponta? Két dolgot tehetsz: hirdetsz a Barátok köztben (blöááá...) vagy hirdetsz a Facebookon (az is blöááá...). Mi, a békák, eközben örülünk. Csak azok a kisbékák nem örülnek, akik magánéletébe is beleszól a Facebook. A tinikről van szó. Mert amikor apuka megkérdezi a 15 éves lányát, hogy ki ez a fülbevalós nyálgép, aki ismerősöd lett tegnap este, ezzel a lendülettel ijeszti el az egésztől. Ez lesz a Facebook veszte: a kisbékák elugrálása és a nagybékák megfőzése. Hiszen a főtt békákat megeszi a teljes marketing gépezet.
Bill Gates az az ember, akit a legjobban csodálnak a világon. Legalábbis ez derült ki a The Times által közölt közvéleménykutatásból. Barack Obama amerikai elnök pedig a második, míg Lionel Messi, az FC Barcelona argentin futballcsillaga a tizenötödik.
Annál súlyosabb közhely, mint hogy az okostelefonok gyökeresen átalakították az életünket az elmúlt öt évben, aligha van.
A magyarok nagyobb részének növekedett a Facebook-aktivitása az elmúlt egy évben annak ellenére is, hogy többségük attól fél, személyes adataihoz a közösségi portálon keresztül nem kívánatos személyek is hozzáférhetnek.
Egy, korábban a kormánynak dolgozó amerikai férfi Jeffrey Kantor szerint a Google automatikus kiegészítő funkciója teljesen tönkretette az életét: a funkció miatt a kormány azt hiszi, hogy bombát épített.
Idén először adott ki a Google Magyarország Youtube-kedvenceit bemutató éves toplistát. Avicii ‘Wake me up' című száma, az ebből készült paródia, valamint az Attraction győzelme a brit tehetségkutatóban mind az ország kedvence lett.
A Facebook mérnöke szerint gondolkoznak azon, hogy a tetszik gomb mellé bevezessék az együttérzésgombot is. A Facebook szokásos Compassion Research Day-én Dan Muriello elmondta, hogy egy másik mérnök már elkészítette a lájk mellé tervezett másik lehetőséget.
A seattle-i mérnök, Nick Starr ellátogatott a Capitol Hillen található étterembe, a Lost Lake Caféba. Már többször is járt ott, miközben a Google Glass okosszemüvegét viselte, de addig sosem szóltak rá. Most viszont a pincérnő megkérte, hogy vegye le a szemüveget, vagy távozzon.
A perszonalizáció egyrészt nélkülözhetetlen, hiszen nélküle elvesznénk az adatok tengerében. Másrészt a szűrők alkalmazása elvezet az ún. filter bubble kialakulásához. Graells-Garrido és tsai Data Portraits: Connecting People of Opposing Views tanulmányukban egy olyan módszert mutatnak be, mely segíti a közösségi média felhasználóit abban, hogy nézeteikkel ellentétes véleményeket is elolvassanak. De kell-e ezt erőltetni, vagy inkább bízzuk az emberekre, hogy jó-e nekik a saját kis burájuk?
Az Ericsson közzétette legfrissebb Networked Society City Index kiadványát, amelyben 31 várost rangsorolnak úgy, hogy mérik azok IKT-érettségét, az infokommunikációs beruházásokból származó társadalmi, gazdasági és környezetvédelmi előnyök tekintetében – az úgynevezett
Háziasszonyok tízezrei háborogtak a Facebookon és a Twitteren, amikor november 10-én estétől három napra elérhetetlenné vált a közösségi webszakács oldal, a NoSalty. Senki nem találta kedvenc sütőtöklevesének vagy almás pitéjének receptjét, a webszakácsok rettegtek, hogy eltűnnek feltöltött menüsoraik, de végül mindenki megnyugodhatott, az oldal nem halt meg, csak átalakult. De hogy lett az otthoni blogból piacvezető receptoldal? És meddig tart még a gasztroőrület Magyarországon?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése