Akárcsak a nagy cégek, a mémek és azok gyártói is versenyeznek egymással a nyereségért. Minél nagyobb egy mém nézettsége, annál jövedelmezőbb a készítő számára. Viszont nem maradnak a csúcson sokáig, ezért folyamatosan újítónak és innovatívnak kell lenni, hogy sokan megnézzék akár egy pillanat erejéig. Mivel az egyszerűfelhasználó figyelme véges így elengedhetetlen a mémgyártó számára, hogy rövid szöveg legyen a képhez párosítva, mert a hosszú szöveg sok esetben elijeszti a felhasználót és egyerűen továbbgörget.
A görgetésünk hatással van bizonyos mémekre?
A válasz igen, mert ha egy adott típusú mémeket nézegetünk, akkor a többit a rendszer nem fogja javasolni nekünk, mivel azokat hamar átugrottuk. Így bizonyos mémek feltörnek és akár világszerte ismertek lesznek, míg mások egyszerűen eltűnnek. Persze az is előfordulhat, hogy már egy elhalványult mém ismét népszerű lesz, sosem lehet tudni, hogy éppen mi a trend. A közösségi média úgymond megnyitotta a rövid üzenetek felé, így a mémek potenciálja is megnőtt.
Hogyan változik a mém kínálat, ha (nem) csak a kedvelt témákhoz kapcsolódóakat nézzük?
Ha már megvannak azok a témák, amelyek érdekelnek/érdekelhetnek bennünket, akkor a platform készíteni fog egy ajánlott listát, amiben csak a kapcsolódóakat fogjuk látni. Ám ez nem teljesen igaz, hiszen akkor is fogunk olyan mémeket kapni/látni, amelyek nincsenek a látóterünkben, hiszen valami újat mindig kapunk, mert akár napról napra is változhat az ízlésünk és más témájú mémek felé fordulunk. Ezt használják ki a közösségi oldalak. Ha csak véletlenül is, de rákoppintottunk/kattintottunk egy olyan tartalomra, ami addig nem érdekelt bennünket, akkor számíthatunk arra, hogy ahhoz kapcsolódókat is fogunk látni a közeljövőben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése