keresés

2015. szeptember 29., kedd

A gúnyra mindig van igény

Steve Jobs, avagy Munkácsy István
Az internetes humor egyik alappillére a gúnyolódás, melynek tárgya nagyjából bármi lehet, de mások ízlését, stílusát és nézeteit kifigurázó tartalmakon szoktunk a legnagyobbakat nevetni. Ezért lett mostanában sikeres két oldal: az egyik egy összeesküvés-elméleteket előadó tévés klónja, a másik pedig az ezredfordulós generáció social media szokásait kifigurázó fiktív instagram celeb.




Mi a közös Taylor Swift, Steve Jobs, Paulo Coelho és Leonardo da Vinci életében? A válasz pofonegyszerű: mindannyian magyarok! Szaniszló Ferenc a Világpanoráma című műsorában hosszú monológokban leplezi le a háttérhatalmat, gyíkembereket és egyéb konteókról beszél úgy, mintha ezek mindennapi tények lennének. Dancsó Péter, youtube filmkritikus/tinibálvány is parodizálta már a műsort, de az ál-Szaniszló facebook oldal új magasságokba repítette a tréfát. Eleinte nem posztolt semmi újat, csak a Szaniszlótól várható képek és szövegek kerültek ki az oldalra, majd elkezdett hírességekhez lehetetlennek hangzó magyar eredettörténeteket kitalálni. A fogadtatás aztán vegyes volt, sokan kapásból elhitték a csodás meséket és kérdés nélkül megosztották, de voltak bőven, akik értették a tréfát. A profil valódi gazdája az Indexnek azt nyilatkozta, hogy "Eredetileg az egész úgy indult, hogy már a tököm kivolt attól a sok baromságtól, amit ez a fickó darál a TV-ben, az ismerőseim meg Facebookon állandóan osztogatták, meg igazat adtak a paranoiás gondolatainak. Elegem volt a sok ősmagyar-sumér-szkíta áltudósból is, akik folyton bizonygatják az igazukat, közben semmilyen bizonyítékot nem tudnak felmutatni, csak mindenbe a magyarságot vizionálják".

A tengerentúlon is tarol mostanában egy hasonló fricska site, a Socality Barbie, avagy másik nevén Hipster Barbie. "Barbie pózolós szelfiket csinál magáról. Barbie művészi fotókat csinál a kávésbögréjéről. Barbie egzotikus helyszíneken fotózza magát. Mindig a megfelelő filtert használja, a frizurája mindig tökéletes, és úgy szórja a hashtagaket, mint Assisi Szent Ferenc mások pénzét a szegényeknek." Ezek a hashtagek a #socality és #liveauthentic, melyekből az utóbbi igencsak ironikus, ugyanis az úgynevezett autentikus élet nagyjából minden ilyen fiatalnál ugyanúgy néz ki, emellett pedig, az alkotó szerint, elég sekélyes élet ez. "Persze, értem, jó ránézni. De mégis annyira hazug. Valójában senki nem él így. És annyira túlzásba vittem, hogy az már unalmas" - elemezte alkotásának sikerét az oregoni nő.



Források: IndexHVG

Megjegyzés: Socality Barbie még él, de az ál-Szaniszló fiókot már sajnos törölték.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése