keresés

2015. szeptember 29., kedd

Augmented Reality

A kiterjesztett valóság azaz augmented reality, ötvözi a valóságot és a virtuális világot számunkra. Valamely okos készülék, tablet, telefon kamerájának segítségével tudjuk használni az alkalmazást. A való világba olyan tárgyakat, élőlényeket helyez el amik valójában nincsenek ott.
Ezt az alkalmazást számos területen fel lehet használni.
Oktatásban a jobb szemléltetéshez használhatják fel a pedagógusok. Így az órák a gyerekek számára érdekesebbek és érthetőbbek lehetnek.
Bonyolult szerkezetek átlátásában is segít, ha a kézikönyv helyett háromdimenziós alakzatokat látunk. A lakberendezés terén is hasznát vehetjük, a kiválasztott bútorokat kivetíthetjük, mozgathatjuk a térben, ezáltal nem kell a képzeletünkre hagyatkozva berendeznünk a szobákat, előre tudhatjuk, hogy fog mutatni pl.: egy új kanapé a nappalinkban, vagy a gyerekszobában hova lenne érdemes elhelyezni az íróasztalt.
Forrás: vsoft



Ikea
Már az Ikea is használja a kiterjesztett valóságot, új katalógusa (2014-es) elérhető mobileszközön, tableten stb. Még szükség van egy kinyomtatott katalógusra is, mivel ebből fogja kikalkulálni a bútor méreteit az alkalmazás.
Először 90 bútort lesz feltöltve, amit kedvünk szerint kivetíthetünk, de ez a lista bővülni fog idővel.
Azok számára akik most költözködnek új helyre, vagy csak újítani akarnak a megszokott otthon látványán, nagyon hasznos lehet. Főleg, hogyha megvan melyik bútort szeretnénk már indulhat is a család az Ikeába.
Forrás: HVG/tech

Interaktív könyvborító
A kereskedelem területén mások is látnak az AR-ben lehetőségeket. Például a könyvszakma számára is újdonságokat rejteget, amit lassanként igyekeznek is felhasználni az eladásban.
A hollandok kifejlesztették az olyan könyvborítót, amelyre az okos eszközünk kameráját ráirányítjuk, elindul egy videó a szerzővel, vagy megmozdul a borítón lévő kép. Erre az újdonságra egy piktogramm figyelmezteti az olvasót, így már csak egy ingyenes app-ot kell letölteni, hogy megtekinthesse az "interaktív" könyvet.
Magyarországon először Fejős Éva új könyvén lehetett kipróbálni. A szerző személyesen ajánlja a vásárló figyelmébe frissen kiadott könyvét. Kimondottan jó marketing eszköznek bizonyul, megragadja a vevő figyelmét és vásárlásra készteti, szó szerint eladja magát a könyv.
Forrás: HVG/ Tech

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése