keresés

2015. szeptember 29., kedd

Microsoft zuhanása a mobilpiacon

A kép amit a Microsoft mutat a mobilpiaci küzdelmei közben egyáltalán nem biztató. Erős aggodalomra adhat okot az a tény, hogy ezen a területen a cég eltűnt a legjobb tíz listájáról. Vetélytársai mint például a Samsung vagy az Apple jelentősen lehagyták ebben a versenyben a Microsoftot, ezt mutatja egy 2015  közepéről származó felmérés.  Valami jelentőssel kell előállnia a bajban lévő cégnek hogy idővel kompenzálni tudja lemaradásait. Ez nem lesz könnyű feladat, hiszen nem csak a fentebb említett két céggel kell megküzdeni.



A helyzet az, hogyha a cég összképét nézzük akkor sem találkozunk sokkal jobb eredményekkel. Azt, ugyan el kell ismerni, hogy a cég bevétele 8 százalékkal növekedett 2015 elején, de ezt a minimális sikert jelentő növekedést felemésztették bizonyos manőverek amiket a Microsoft a közelmúltban hajtott végre, valamint az adóterhek növekedése is csökkentette ezt az összeget.

 A nagy manőver


 Amire már fentebb utaltam, az nem volt más mint a Nokia cég átvétele, megszerzése. Ez a dolog elég erős leépítést hozott magával, 18 ezer dolgozót kellett elbocsátania a Microsoftnak. Az elbocsájtások is hatalmas mennyiségű anyagi erőforrást emésztettek fel. Ugyanekkor a "A Windows operációs rendszer értékesítése a személyi számítógép piac gyengélkedése miatt 13 százalékkal csökkent, ezt azonban bőségesen ellensúlyozta, hogy az igény szerinti felhasználást lehetővé tévő "felhő" alkalmazások forgalma kétszeresére nőtt."
A mobilrészleg, átvett Nokia szektorát további elbocsájtásokkal bombázták 2015 nyarán, ismét tömegeket küldtek el a cégtől, összesen 7800 embernek kellett másnap a megélhetésért izgulnia. Azt meg kell hagyni, hogy ez kisebb mértékű leépítés volt mint a 2015 év elei, de még így is jelentős. Satya Nadella aki a vezérigazgató a következőket mondta az embereknek: "az átszervezésre és az elbocsátásokra azért van szükség, mert a cég rövid távon hatékonyabb és fókuszáltabb telefonos portfóliót akar létrehozni" senkinek nem volt világos, hogy itt pontosan mire gondolt a vezérigazgató úr. A lényeget tekintve a valódi terv az az volt Satya Nadella szerint, hogy az Apple-el meg a Google-el majd a Windows Phone rendszerei felveszik a versenyt. A remények sajnos nem váltak valóra, sőt mi több a Microsoft vesztett piaci részesedéséből és ez jelentős veszteségeket hozott a cégnek.

A Sorstárs

 Zuhanás közben is találhat sorstársakat az ember, így a Microsoft is. Hasonló cipőben jár a  John Chen által vezetett BlackBerry. Bátran kijelenthetjük, hogy élt már meg jobb időket is a kanadai cég. A vezérigazgató korábbi reményei sajnos nem váltak valóra közel sem. Egy korábbi kijelentése szerint: "évi 10 millió darabnál tartja fenn magát a készülékgyártás", ehhez képest ez a szám közelebb van a nullához mint a 10 millióhoz (ebben az évben 1,3 millió darabot gyártottak, tavaly 1,7 milliót.).

Új cél, Nagy próbálkozás

Ám lehet hogy az utolsó is, ha nem ér el sikereket a mobilpiacon a BlackBerry. John Chen a napokban bejelentette (2015.10.09.) "5 millió, vagy semmi." Ez az a szám aminek az elérése szükséges eladás terén ahhoz, hogy a cég mobil ágazata életben maradjon.  Ha ez sem válik valóra akkor a BlackBerry elköszönhet a mobilpiactól és más területekre fog összpontosítani. Jelenleg úgy néz ki, hogy ez a cél is elég messze van, ugyanis az előző negyedéves jelentésből tudjuk azt is, hogy  az eladások mindössze 800 ezerig mentek fel, ez önmagában nem kecsegtet sok reménnyel. Ennek ellenére még mindig nincs pánik mert nagy hitük van az új fejlesztésükben: "A BlackBerry idei nagy dobása a Priv névre hallgató, Androidot futtató, ám a BlackBerry biztonsági és szoftvermegoldásaival felszerelt csúcstelefon lesz, amely még az év vége előtt elstartol."  
Ez itt mind nagyon jól hangzik de problémák itt is lesznek, mivel a megváltás eszközével van dolgunk, sejthetjük, hogy nem lesz olcsó, bizonyos források azt állítják, hogy az eszköz ára megközelítheti az  1000 dollárt is. Józan ésszel átgondolva nem minden ember engedheti meg magának majd ezt a luxust főleg,  ha az ár ilyen magas lesz.   
A következő kellemetlen tény pedig az, hogy az óra elég erőteljesen ketyeg a Blackberry számára, ugyanis egy évük van arra hogy a Priv meghozza a kívánt sikereket. Nos, az hogy sikerülni fog-e az a jövő zenéje. A negatív kimenetelt viszont tudjuk: Ha nem sikerül eggyel kevesebb vetélytárssal kell a Microsoftnak és a többi cégnek számolnia a mobilpiac területén.


A megváltás eszköze

 Források:
hwsw.hu
Index.hu
Prím.hu
Bitport.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése