Megfigyelési botrányok, lehallgatás: filmekbe és kémtörténetekbe illő kifejezések. De nem a 21. században. Napjainkban már nem az államfőkről, hanem az embertömegek szokásairól szerzett információk számítanak a legértékesebbnek. Minden internetet használó személyről információk tömegét gyűjtik és tárolják a nagy internetes multicégek. A Facebook élen jár a gyűjtésben, ismét változtatott az algoritmusán.
"A Nagy Testvér figyel minket"- vetődik fel sokakban a gondolat, amikor észreveszik, hogy az emailjeik mellett az adott magánlevél tartalmához kapcsolódó hirdetések jelennek meg. Ezután a paranoiásabbak keresőrendszert váltanak, és nem használják többet a Google Mail szolgáltatást, a döntő többség viszont nem foglalkozik a jelenséggel, vagy egyszerűen örül, hogy őt érdeklő információhoz juthat különösebb energia befektetése nélkül.
Pedig érdemes figyelemmel kísérni a webet uraló óriáscégek marketingstratégiáját, hogy legalább tudjuk, milyen eszközökkel próbálnak minket vásárlásra ösztönözni. Forrás: mcse.hu |
Változó algoritmus
Minden felhasználó külön egyéniség, egyéni érdeklődési körrel és vásárlási hajlandósággal. Jól tudja ezt a Facebook, amely a Google mellett az egyik legtöbbek által használt és ezáltal legbefolyásosabb online szolgáltató. Speciális, szigorúan titkos algoritmusa kiszűri a számunkra releváns híreket, információkat, minden felhasználó számára egyedi műsorfolyamot hozva létre. Az algoritmus, amely eldönti, hogy több száz ismerősünk közül kinek a nyaralására vagyunk kíváncsiak, mindig a mi online jelenlétünkből indul ki. Figyelembe veszi többek között, hogy mire kattintunk, mit Like-olunk, mihez szólunk hozzá, vagy éppen milyen tartalmakat osztunk meg. Ezt az algoritmust változtatták meg most a készítők.
Minden felhasználó külön egyéniség, egyéni érdeklődési körrel és vásárlási hajlandósággal. Jól tudja ezt a Facebook, amely a Google mellett az egyik legtöbbek által használt és ezáltal legbefolyásosabb online szolgáltató. Speciális, szigorúan titkos algoritmusa kiszűri a számunkra releváns híreket, információkat, minden felhasználó számára egyedi műsorfolyamot hozva létre. Az algoritmus, amely eldönti, hogy több száz ismerősünk közül kinek a nyaralására vagyunk kíváncsiak, mindig a mi online jelenlétünkből indul ki. Figyelembe veszi többek között, hogy mire kattintunk, mit Like-olunk, mihez szólunk hozzá, vagy éppen milyen tartalmakat osztunk meg. Ezt az algoritmust változtatták meg most a készítők.
Egy mindent tudó kém
Az új rendszer most már azokról is képes információkat gyűjteni, akik eddig csak mint szellemek voltak jelen a hálón, nem kattintottak semmire, nem szóltak hozzá semmihez. Az új faktor ugyanis figyelembe veszi, ha egy bejegyzés felett elidőzünk, vagyis valószínűleg elolvassuk azt. Ezáltal még többet tudnak meg szokásainkról, érdeklődési körünkről, és még célzottabb reklámokkal tudnak minket bombázni úgy, hogy szinte észre sem vettük, hiszen ki sem mozdultunk a saját kis világunk biztonságot és kényelmet jelentő buborékából.
Az új rendszer most már azokról is képes információkat gyűjteni, akik eddig csak mint szellemek voltak jelen a hálón, nem kattintottak semmire, nem szóltak hozzá semmihez. Az új faktor ugyanis figyelembe veszi, ha egy bejegyzés felett elidőzünk, vagyis valószínűleg elolvassuk azt. Ezáltal még többet tudnak meg szokásainkról, érdeklődési körünkről, és még célzottabb reklámokkal tudnak minket bombázni úgy, hogy szinte észre sem vettük, hiszen ki sem mozdultunk a saját kis világunk biztonságot és kényelmet jelentő buborékából.
Az információ hatalom. És ahogy a szolgáltatóknak egyre több információjuk van rólunk, úgy kell nekünk is egyre tudatosabbá válnunk mind online jelenlétünkben, mind vásárlási szokásainkban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése