A nagyobb streamingszolgáltatók befolyásukat és sikerességüket korábban a feliratkozók számából állapították meg, amelyet évente többször is közöltek a nyilvánosság számára. Ebből az adatból indultak ki az elemzőcégek, levonva a következtetéseket, hogy mennyire számított egy bizonyos időszak sikeresnek az érintett médiacégnek. Azonban ez most megváltozhat.
A Netflix, a korábban bevett módszernek ellentmondva bejelentette, hogy a 2025-ös évtől kezdve többé már nem fogja közzé tenni előfizetőinek számát és annak későbbi alakulását. Az adatokkal foglalkozó elemzők szerint a változtatás aggodalomra ad okot a streamingágazatban, ugyanis csak növekedési problémákra lehet ebből következtetni. Emellett, a legnagyobb feliratkozó táborral rendelkező Netflixet minden bizonnyal követni fogják a más rivális szolgáltatócégek.
Mi változik ezután?
Felmerül ezután a kérdés, hogy ha a befektetők és elemzők nem tudják már a streamingelőfizetők száma alapján látni a cégek értékét, akkor mivel lehet az ágazat állapotát felmérni, amely ugyanolyan kulcsmutatóként funkcionálna a későbbiekben.
Korábban legelőször a Netflix akadályozta meg a jelszómegosztásokat feliratkozóik között, ezt a mintát többek között a Disney+ is követte. Ennek köszönhetően a cég elérte, hogy az előfizetőinek nagysága három negyedéven át folyamatosan nőtt, mivel öt személyt meghaladóan nem lehetett többé megosztani a hozzáférést a streamingfiókhoz. Továbbá helyhez korlátozottan is bevezették az ellenőrzéseket, azaz akik nem ugyanazon a lakcímen tartózkodnak, gyakran kaptam értesítést az újbóli bejelentkezésről.
A változtatás során a streamingcég azt nyilatkozta, hogy többé nem fogja megosztani saját előfizetőinek számának alakulását és annak adatait. Helyette a későbbiekben inkább az árbevételre és az elért nyereségre koncentrálna a Netflix, így az elemzők ezen adatok alapján tudják megítélni a cég sikerességét. A streamingágazatban elterjedt módszer, hogy a vezető szerepet betöltő szolgáltatót követően mindenki együtt meglépi a változtatást, tehát ha a kulcsszereplő megtesz valamit, akkor természetes, hogy a rivális cégek is követni fogják. Így ez a változás minden másik szolgáltatónál is be fog következni a közeljövőben.
Elemzői adatok
A cég működését elemző szakértők aggodalommal figyelik az eseményeket, továbbá érdeklődnek aziránt, hogy a későbbiekben hogyan kívánja fenntartani meglévő előfizetői táborát és annak növekedését a Netflix. Az első negyedévben a cég 9,3 millió új használót szerzett, az Antenna elemzőcég adatai szerint viszont az Amerikai Egyesült Államokban egyre lassul felhasználók növekedése, amely 2023-ban megfeleződött.
A Netflix vezető szerepe nem vitatott, ezt követően azonban kérdésessé válik, miből lehet következtetni a cég sikerességére. Láthatóan eddig a streamingszolgáltató árfolyama 2023. júliusa óta a legnagyobb mértékben esett 2024. áprilisában, amely annak volt köszönhető, hogy a második negyedéves előrejelzések alul múlták a befektetők korábbi várakozásait.
Mi számít ezután?
Az elemzőcégek jelentései szerint az eddig képviselt tartalmak mellett az NBA médiajogaiért is megpróbál versenybe szállni a Netflix, ugyanis a streamingszolgáltatáshoz hasonlatos fizetős tévéipar nagy részét képezik a különböző nézett sportok. Ha megkapná a jogokat hozzá a cég, jelentős sportszerető új feliratkozót jelentene a platformnak, emellett az NBA nézettségét is globalizálhatná a platform nemzetközi elérésével.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése